افزایش 56 دلاری اونس طلا در تعطیلات محرمی بازار

چکیده

بذرافشان عنوان کرد: این هفته در بازارهای جهانی قیمت اونس طلا افزایش چشمگیری داشت و از ابتدای هفته تا کنون اونس جهانی طلا 56 دلار افزایش قیمت داشت که این افزایش قیمت بسیار دور از انتظار بود و  اکنون قیمت  اونس طلا در بازار های جهانی به 2467 دلار رسیده است.

۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
98
افزایش 56 دلاری اونس طلا در تعطیلات محرمی بازار

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلد نیوز)؛ نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران در تشریع وضعیت بازار طلا در محرم بیان داشت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری از شنبه و روز اول محرم علیرغم اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی تغییر نداشت ولی بازار های داخلی تغییر قیمت داشت و قیمت سکه  طلا حدود 2 میلیون تومان و هر گرم طلای 18 عیار 148 هزار تومان کاهش قیمت داشت و تا پایان هفته این کاهش ادامه دار بود و با آغاز محرم رکود و کاهش تقاضا تشدید شد.

افزایش قیمت طلا و سکه در پی افزایش اونس طلا

وی افزود: علیرغم تعطیلی بازار طلا به مناسبت عزای حسینی، افزایش 56 دلاری اونس جهانی بازارهای داخلی را تحت تاثیر گذاشت و امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با 38 هزار تومان افزایش به 3 میلیون 423 هزار تومان رسید و سکه هم با 450 هزار تومان افزایش به 40 میلیون و 800 هزار رسید.

بذر افشان ادامه داد: : قیمت سکه طلای طرح قدیم نیز با 500 هزار تومان افزایش به 37 میلیون و 600 هزار رسید و قیمت نیم سکه با 200 هزار تومان افزایش به 22 میلیون و 800 هزار و ربع سکه با 200 هزار تومان افزایش 14 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی هم با 200 هزار تومان افزایش 7 میلیون و یکصد هزار تومان شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اذعان داشت: حباب سکه هم نسبت به هفته گذشته با 250 هزار تومان افزایش به 7 میلیون و 400 هزار تومان بود و انس نقره با 30 دلار و 87 سنت هر گرم نقره هم با قیمت 60 هزار و 300 در بازار های داخلی خرید و فروش شد.

تعطیلی هرساله بازار تهران در ایام محرم

وی اظهار داشت: طبق سنوات گذشته در ایام محرم و صفر که اعیاد و برگزاری مراسم جشن و ازدواج کمتر است و مردم کمتر خرید طلا دارند و بازار طلا و جواهر تهران نیز طبق سنوات دیرینه از هفتم محرم تا سوم امام حسین(ع) به صورت رسمی تعطیل است و قیمت های این هفته  به دلیل تعطیلی ایام عزاداری به صورت  رسمی و فیزیکی نبوده و رسما مبادله ای با این قیمت ها انجام نشده است.

بذر افشان اذعان داشت: قیمت های این هفته بر اساس قیمت انس جهانی است و قیمت های رسمی بعد از تعطیلی ایام محرم و بازگشایی بازارها و بعد از اولین معامله قیمت ها به صورت رسمی آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: صنف طلا و جواهر در ایام محرم در هیئت های صنف طلا و جواهر در خیابان خیام، هیات سرای اردیبهشت و بازار زرگرها شرکت و اقامه عزای حسینی می کنند.

برگزاری عزای حسینی در هیئت صنف طلا با قدمت 85 سال

بذر افشان تصریح کرد: یکی از هیاتهای قدیمی صنف طلا «هیات دینی رفقا» است  که بالاترین قدمت را دارد و از سال 1318 فعالیت خود را آغاز کرده و در این هیات بسیاری از پدران همکاران صنف ما عضو بوده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این هیات بیش از 85 سال قدمت دارد  و 132 نفر از بانیانی که در این هیئت بودند تا کنون فوت کرده اند بیان داشت: در مراسمات این هیئت از این درگذشتگان یاد می شود.

وی گفت: برگزاری مراسم زیارت عاشورا ، سخنرانی ، مداحی، در ایام محرم و سفره نذری در تاسوعا و عاشورا از جمله مراسم های این هیئت قدیمی صنف طلا  در تهران است.