جزئیات برگزاری هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر شیراز 1403

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز عنوان کرد: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا ، جواهر ، نقره ، گوهرسنگ‌ها ، ساعت و صنایع وابسته شیراز در روزهای ۲۴ تا ۲۷ مهرماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان برگزار می شود.

۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
456
جزئیات برگزاری هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر شیراز 1403

روز سوم مرداد ماه 1403 ، در آیینی با حضور محمد زرین مهر ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز ، حجت شفائی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران،  نهاوندی مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی استان فارس ، حامد خورشیدی مجری برگزاری نمایشگاه و جمعی از متولیان از پوستر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر شیراز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ محمد زرین مهر ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز بیان داشت: با توجه به اینکه مجری برگزار کننده این دوره نمایشگاه سابقه برگزاری نمایشگاه طلا را ندارد اتحادیه طلا و جواهر شیراز هماهنگی ها و پیشنهادات و اطلاعات مورد نیاز برای دعوت از شرکت کنندگان  را در اختیار مجری قرار داده است و تا کنون هماهنگی هایی برای تامین امنیت و دعوت از شرکت کنندگان دوره های قبلی نمایشگاه شده است.

احتمال حضور کشور های جنوب خلیج فارس در نمایشگاه طلاوجواهر شیراز

وی افزود: تلاش بر این است که در راستای گسترش روابط تجاری و حضور بازدید کنندگان و شرکت کنندگان خارجی، مجوز های لازم برای حضور کشور های جنوب خلیج فارس از جمله اربیل عراق گرفته شود.

زرین مهر ادامه داد: به منظور گردهم آوردن تولیدکنندگان و فعالان صنعت طلا در هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر شیراز مقرر است که  هماهنگی هایی با اتحادیه های استان های جنوبی کشور جهت حضور و شرکت در نمایشگاه صورت بگیرد تا غرفه داران نمایشگاه فقط شرکت های بومی نباشد و از شهرهای دیگر هم حضور فعال داشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه های قوی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه ضعیف خوب نیست و بهتر است برگزار نشود که در این راستا هماهنگی هایی  برای حضور تولید کنندگان دستگاه های ساخت طلا در نمایشگاه شیراز شده است.

نمایشگاه شیراز فرصتی برای فروش مصنوعات طلا

زرین مهر اذعان داشت: در نمایشگاه های طلا و جواهر  شهر های دیگر غرفه داران معمولا تبلیغاتی برای فروش مصنوعات طلا  ندارد ولی با توجه به اینکه نمایشگاه شیراز بیشتر تولید کنندگان هستند و  نمایشگاه بستر مناسب برای نمایش و فروش محصولات است اگر شرکت کنندگان تبلیغات خود را بر روی فروش قرار دهند و با تخفیفات ویژه و کاهش سود قرار دهند، مطمئنا فروش پر  رونقی خواهند داشت.

پوستر هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر شیراز در سال 1403:

پوستر نمایشگاه طلا و جواهر شیراز 1403

همزمانی نمایشگاه طلای شیراز با پایان مهلت 6 ماهه اجرا سامانه جامع تجارت

وی در ادامه با بیان اینکه معمولا در حاشیه نمایشگاه های طلا در شهر های بزرگ مانند اصفهان، تهران و مشهد «میز توسعه صنعت طلا» برگزار و مسائل و مشکلات صنعت مطرح می شود بیان داشت: اگر قرار باشد میز طلا در نمایشگاه شیراز هم برگزار شود با توجه به اینکه مهمترین مشکل صنف طلا سامانه تجارت است و در زمان برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر شیراز مصادف خواهد بود با پایان مهلت 6 ماهه دولت برای اجرای سامانه جامع تجارت، به طور قطع، سامانه جامع تجارت چالش اساسی صنف در میز طلا شیراز خواهد بود.  

دولت جدید قوانین دست و پا گیر صادرات طلا را حذف کند

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز در ادامه ضمن درخواست از دولت جدید  برای حذف قوانین دست و پا گیر به منظور توسعه صنعت طلا بیان داشت: در حال حاضر تولید طلا در کشور کیفیت بالایی دارد و کارهایی که در داخل کشور ساخته می شود از لحاظ کیفیت در حد طلاهای ترک و ایتالیا است و اگر دولت بتواند صادرات مصنوعات طلا را تسهیل کند شاهد رشد و توسعه این صنعت خواهیم بود.

وی گفت: در  این وضعیت اقتصادی در ایران عملا بازار طلایی وجود ندارد و باید دولت بروکراسی و کاغذ بازی را کنار بگذارد تا زمینه صادرات طلا را فراهم و بازارهای بین المللی طلا را بدست بگیرد.

زرین مهر خاطرنشان کرد: اکنون در کشور های حوزه خلیج فارس بازار خیلی خوبی وجود دارد  که با توجه به سرمایه گذاری خوبی  که در تولید دستگاه های ساخت طلا در داخل شده است و کیفیت بالای مصنوعات داخلی ضروری است تحریم طلا برداشته شود تا بتوان طلا را صادر کرد.