احتمال تمدید مهلت 6ماهه سامانه جامع تجارت برای صنف طلا

چکیده

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد عنوان کرد: در حال حاضر برنامه ریزی و رایزنی هایی در حال انجام است تا اولین نشست صنف طلا با رییس جمهور برگزار و مشکلات صنعت طلا ازجمله ایرادات سامانه جامع تجارت بیان شود تا امکانی فراهم شود و این مصوبه به مجلس برگردد.

۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
79
احتمال تمدید مهلت 6ماهه سامانه جامع تجارت برای صنف طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا ، جواهر و نقره مشهد مقدس بیان داشت: با توجه به اینکه پایان شهریور ماه ، مهلت 6 ماهه صنف طلا برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت تمام می شود، متاسفانه در این مدت کاری انجام نشده و احتمالا این مهلت تمدید خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه مشهد در تمام مدت زمان گذشته، مراحل قانونی برای اصلاح و حذف سامانه جامع تجارت از صنف طلا را از طریق دیوان عدالت و مجلس انجام داده ولی متاسفانه طی مراحل اداری زمان بر است.

تقی زادگان تصریح کرد: سامانه جامع تجارت برای صنف طلا نیست و باید اصلاحیه این سامانه انجام و از صنف طلا حذف شود.

وی گفت: سامانه جامع تجارت برای اصنافی است که انبار گردانی داشته و از دولت ارز دولتی دریافت می کنند نه برای صنف طلا که هیچ تسهیلاتی از دولت دریافت نمی کند.

صنف طلا همچون چراغ اصناف می درخشد

وی با تاکید بر اینکه صنف طلا نمی تواند موجودی خود را که امری خصوصی است اعلام کند بیان داشت: سامانه جامع تجارت نباید در صنف طلا اجرا شود چرا که با اجرای این سامانه چراغ شهر خاموش می شود ؛ چرا که طلافروشی ها چراغ شهر هستند و ویترین طلافروشی ها در بین اصناف دیگر چون چراغی می درخشند.

دولت ترکیه به تولیدککندگان وام های طلایی میدهد

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در مصاحبه با سایت طلا گلدنیوز داشت:  قدمت ساخت طلا در کشور ما به 7 هزار سال پیش برمی گردد  ولی متاسفانه به دلیل اینکه هر روز یک قانون و سامانه «من درآوری» ابلاغ می شود باعث شده صنعت طلا درجا بزند و کشور ایران تبدیل به کشوری مصرف کننده طلا شود.

وی گفت: در حال حاضر کشور ترکیه به دلیل حمایت دولتمردان یازدهمین کشور صادرکننده طلا در دنیا است و دولتمردان این کشور برای توسعه این صنعت به تولید کنندگان مصنوعات طلا ،  وام های طلایی با وقفه های یک ساله اعطا می کنند.

تقی زادگان اظهار داشت: بایستی دولتمردان به تولید بها دهند و متوجه شوند که اگر موانع صادرات طلا برداشته شود و صادرات مصنوعات طلا انجام شود  ارزآوری  بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.

ارزآوری 100 درصدی صادرات نقره همراه مسافر

وی ادامه داد: در حال حاضر در مورد صادرات نقره ظرفیتهای خوبی در کشور وجود دارد و به راحتی مسافران  می توانند 10 کیلوگرم نقره را از کشور خارج و به کشور مقصد صادر کنند و به ازای هر 10 کیلوگرم نقره 10 کیلوگرم نقره بابت اجرت آن،( یعنی 20 کیلو نقره) به کشور برگردانند که متاسفانه هیچ تسهیل گری برای این مهم انجام نمی شود و فقط اعلام کردند تا سقف 3 کیلو توسط اتباع این صادرات مجاز است، که این برای صنعت خوب نیست.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد اظهار داشت: صنف طلا حمایت از دولت نمی خواهد، ولی دولت هم با قوانین و سامانه ها سنگ اندازی نکند و  میزان موجودی صنف را نخواهد.

رایزنی برای برگزاری اولین نشست صنف طلا با رییس جمهور جدید

وی در انتها بیان داشت: با توجه به اینکه به تازگی هیات دولت از مجلس رای اعتماد گرفته است ، برنامه ریزی و رایزنی هایی در حال انجام است تا اولین نشست صنف طلا با رئیس جمهور برگزار و مشکلات صنعت طلا ازجمله ایرادات سامانه جامع تجارت بیان شود تا امکانی فراهم شود و این مصوبه به مجلس برگردد.