نتیجه جلسه صنف طلا با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

چکیده

بذرافشان عنوان کرد: جلسه صنف طلا با ستاد قاچاق کالا، جلسه بسیار خوب و پرمحتوایی بود و خروجی خوبی داشت ؛ همچنین مقرر شد جلسات به صورت کارشناسی و تخصصی در هفته های آینده تکرار شود تا جمع بندی و تصمیم نهایی در رابطه با این موضوع گرفته شود.

۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور
129
نتیجه جلسه صنف طلا با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا ، نقره و جواهر و سکه تهران در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت: بعد از گذشت 4 ماه از مهلت و معافیت 6 ماهه صنف طلا برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت ، به درخواست اتحادیه طلا و جواهر تهران و کارگروه تخصصی اتاق اصناف تهران، 7 شهریور ماه جلسه ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار شد.

 وی افزود: در این نشست سه ساعته که با حضور هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران و اعضای کارگروه تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف تهران و تعدادی از فعالان صنفی و با حضور رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، رئیس اتاق اصناف تهران و ارگان های مختلف برگزار شد؛ پیرامون مسائل آسیب ها و تبعات اجرایی شدن سامانه جامع تجارت در چرخه تولید و توزیع صنعت طلا ، نگرانی ها و دغدغه های صنف طلا و جواهر نسبت به آینده صنفی و مشکلات کاری که ممکن است پیدا کنند، مباحثی مطرح شد.

بذر افشان تصریح کرد:مقرر شد جلسات به صورت کارشناسی و تخصصی در هفته های آینده تکرار شود تا جمع بندی و تصمیم نهایی در رابطه با این موضوع گرفته شود.

درخواست برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در این جلسه اعلام کردیم باید یک تدبیری شود جلسات به صورت علمی، کارشناسی و تخصصی برگزار و تبعات و آسیب های این  سامانه مطرح و بررسی شود.

بذر افشان افزود: فعالان صنف طلا و جواهر با توجه به نگرانی هایی که از اجرای این سامانه دارند، نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت اقدام نکرده اند که با برگزاری جلسات کارشناسی میتوانیم اشکالات و نگرانی ها را برطرف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: صنف طلا و جواهر در اردیبهشت ماه نیز با ستاد قاچاق کالا نشستی  7 ساعت داشت  و خروجی آن نشست این بود که ثبت سرمایه و ثبت آنی معاملات از سامانه خارج شد.

ابلاغ ممنوعیت فروش طلای دست دوم، هنوز نیامده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد مصوبه ممنوعیت فروش طلای دست دوم و مهلت یک ماهه تغییر رسته در سامانه نوین اصناف که قرار بود ابلاغ شود بیان داشت: هنوز این مصوبه به اتحادیه تهران ابلاغ نشده است  ولی اتحادیه تهران پیگیر ممنوعیت فروش طلای دست دوم است.