پلمپ واحدهای فروش طلای دست دوم در مرکز تولید طلای ایران

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان: اتحادیه اصفهان تیم های تخصصی برای جلوگیری از فروش طلای دست دوم آماده کرده که طی چند روز آینده برخورد با واحدهای متخلف را آغاز و واحدهایی که اقدام به فروش طلای دست دوم کنند را پلمپ خواهند کرد.

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
103
پلمپ واحدهای فروش طلای دست دوم در مرکز تولید طلای ایران

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ حمیدرضا نیکخواه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره اصفهان بیان داشت: فروش طلای دست دوم برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد و تولید کنندگان را متضرر می کند.

وی افزود: به دلیل حمایت از تولید و اینکه شهر اصفهان مرکز تولید طلای ایران است، اتحادیه با فروش طلای دست دوم برخورد جدی خواهد داشت.

قیچی کردن طلای دست دوم در طلافروشی های اصفهان در حمایت از تولید

نیکخواه در گفتگو با سایت طلا گلدنیوز تصریح کرد: در حال حاضر 8 تیم برای بازرسی سطح شهر آماده شده که در چند روز آینده، تیم های بازرسی کار خود را آغاز و در حمایت از تولید، مصنوعات دست دوم را در مغازه ها قیچی می کنند تا دیگر نتوانند طلاهای دست دوم را بفروشند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره اصفهان اظهار داشت: برای برخورد با فروش طلای دست دوم، تاکنون بنر های اطلاع رسانی در سطح بازار نصب شده و به واحد های صنفی هم پیامک هایی در مورد ممنوعیت فروش طلای دست دوم ارسال شده است و اکنون  هر واحد صنفی که اقدام به فروش طلای دست دوم کند در مرحله اول تذکر دریافت می کند و در مرحله دوم پلمپ خواهد شد.

بنک طلا

تحریم و موانع صادراتی موجب پیشی گرفتن ترکیه از ایران

وی با تاکید بر اینکه صنعت طلا و جواهر ایران به لحاظ تولید ظرفیت بسیار خوبی دارد، ولی متاسفانه در صادرات مصنوعات طلا ضعف وجود دارد بیان داشت: به دلیل تحریم ها تولید کنندگان طلا در کشور ما نمی توانند مصنوعات خود را به دیگر کشورهای دنیا صادر کنند و این امر باعث شده که کشور ترکیه در صادرات طلا از کشور ما جلو بیفتد.  

نیکخواه اذعان داشت: اگر مشکلات و موانع در صادرات مصنوعات طلا وجود نداشته باشد ایران در تولید طلا نسبت به کشور ترکیه ضعفی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا ، جواهر و نقره اصفهان ادامه داد: مهمترین مشکل تولید کنندگان صنعت طلا در کشور موانع صادرات طلا است که باعث شده تولید کنندگان نتوانند تولیدات خود را صادر کنند که رفع این چالش نیازمند حمایت دولت است و می طلبد مسئولین دولتی در این راستا حمایت و رایزنی هایی با کشورهای همسایه  انجام دهند و صادرات مصنوعات طلا را از تحریم خارج کنند.

 

مسیر سخت صادرات طلای اصفهان به 10 کشور دنیا

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه  قوانین دست و پا گیر در حوزه صادرات مصنوعات طلا دست و پای تولیدکنندگان را بسته است بیان داشت: تولیدکنندگان صنعت طلا در ایران این آمادگی را دارند که در صورت رفع موانع صادرات و آزاد شدن صادرات طلا، بهترین و با کیفیت ترین مصنوعات خود را به سراسر دنیا صادر کند.

نیکخواه اذعان داشت: به دلیل همین موانع و قوانین دست و پا گیر در حال حاضر فقط چند تولید کننده فعال و برند معروف اصفهان، توانسته اند از طریق مسیری سخت مصنوعات خود را به  10 کشور دنیا صادر کنند ؛ اما  طی کردن این مسیر سخت، که سرمایه زیادی نیاز دارد برای همه تولید کنندگان و کارگاه های تولیدی طلا و جواهر کشور امکان پذیر نیست.