راه مقابله با ورود پول های کثیف به طلافروشی ها چیست؟

چکیده

اتحادیه طلا و جواهر قم در یک سال گذشته تعداد زیادی پرونده در مورد شکایت از سایت دیوار و خرید و فروش مجازی طلا و ورود پول های کثیف به حساب طلا فروشی ها داشته است که با هماهنگی پلیس فتا ، مقرر شد طلافروشان قم هیچگونه همکاری با سایت دیوار نداشته باشند.

۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر
169
راه مقابله با ورود پول های کثیف به طلافروشی ها چیست؟

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ؛ سید مصطفی میره ای رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و ساعت قم با اشاره به اینکه در یکسال گذشته، اتحادیه طلا و جواهر قم تعداد زیادی پرونده در مورد شکایت از سایت دیوار و خرید و فروش مجازی طلا و کلاهبرداری و ورود پول های کثیف به حساب طلا فروشی ها داشته است ، بیان داشت: در این راستا اتحادیه جلسات زیادی داشته و در نتیجه با هماهنگی پلیس فتا تابلوهایی در مغازه های طلافروشی قم نصب شده که هیچگونه همکاری (اعم از قیمت گذاری و محک طلا و …)  با سایت دیوار نداشته باشند و به صورت هماهنگ این طرح در قم اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مواردی از خرید طلا  و واریز پول های دلاری و پولشویی به حساب طلافروشان بوده است اتحادیه به خریداران طلا توصیه می کند؛ از خرید و فروش در دیوار و دیجی کالا و فضای مجازی خودداری کنند و به مغازه هایی دارای پروانه رجوع کنند.

میره ای در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات مهم  صنف طلا در حال حاضر این است که یک سری از صرافی ها و کارخانجات برای فرار مالیاتی اقدام به دریافت مجوز خرده فروشی و آب شده فروش طلا کرده اند که متاسفانه سامانه صدور مجوزهای کسب و کارها نیز برای تسهیل اشتغال این مجوز ها را صادر می کند.

بنک طلا

ثبت نام 90 درصدی طلافروشان قمی در سامانه مودیان مالیاتی

رییس اتحادیه طلا و جواهر قم با اشاره به برگزاری جلسات زیاد آموزشی در مورد سامانه مودیان مالیاتی و ثبت نام 90 درصد صنف طلای قم در این سامانه ، نسبت به تعدد سامانه ها گلایه مند شد و اظهار داشت: اگر سامانه ها  به صورت یک سامانه جامع بود کار صنف طلا راحت تر می شد. 

میره ای خاطر نشان شد: بر اساس اعلام وزارت صمت ، از  28 آبان ماه باید معاملات صنف طلا وارد سامانه جامع تجارت شود؛ در حالی که بستر برای اجرای این سامانه آماده نیست و اتحادیه قم طی نامه های متعدد اشکالات این سامانه  را به وزارت صمت و اتاق اصناف اعلام کرده است.

وی گفت: در حال حاضر صنف طلا در قم ،600 عضو دارد که برای اجرای سامانه جامع تجارت و ثبت معاملات روزانه در این سامانه، باید 600 حسابدار که امین طلافروشان باشند وارد صنف شوند که همین امر سخت و زمان بر است.

خرید و فروش طلای دست دوم جرم نیست

وی انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه حضرت معصومه برای آموزش دوره طلاسازی و گرفتن کد استاندارد قم، را از دیگر اقدامات اتحادیه طلا و جواهر قم در یکسال گذشته عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی مردم قم میل به خرید کارهای دست دوم و آب شده و سکه دارند ولی با توجه به اینکه اولا ممنوعیت فروش طلای دست دوم هنوز به اتحادیه قم ابلاغ نشده است و در ثانی با توجه به اینکه جرمی برای خرید و فروش تعیین نشده است، اتحادیه ها به طور جدی نمی توانند با فروش طلای دست دوم مقابله کنند و فقط می توانند کد آیسیک دست دوم فروشی را باطل و تبدیل به خرده فروشی کنند.

الزام به استفاده از وکیوم ضد جعل سکه در قم

میره ای عنوان کرد: در یکسال گذشته اتحادیه طلا و جواهر قم پیگیری هایی در مورد پرس های ضد جعل سکه داشته و در این راستا با یک شرکت اصفهانی قرار دادبسته بود که در حال حاضر خصوصی سازی، هولگرام، سریال و کد سازی آن انجام شده و هر فعال صنفی که مجوز سکه فروشی دارد کد مخصوص خود را از اتحادیه می گیرد و با توجه به آن در قبال فروش سکه فاکتور ارائه می کند.

 ایشان بیان داشت: هفته آینده اتحادیه طی صورتجلسه ای  سکه فروشان قم را ملزم به استفاده از سکه های وکیوم ضد جعل قم خواهد کرد و سکه فروشان باید فقط سکه های وکیوم و پلمپ قم را با فاکتور بفروشند.

وی افزود: در اتحادیه پرونده هایی زیادی در مورد سکه های جعلی وجود دارد که اجرای طرح ملی کارت‌ های ضد جعل سکه طلا در استان قم، تا  99 درصد جلوی فروش سکه های جعلی و غیر بانکی را می گیرد.