فرصت 4 روزه صنف طلا برای اعلام ایرادات سامانه جامع تجارت

چکیده

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران عنوان کرد: اتحادیه های صنف طلا و جواهر تا سوم آبان ماه پیشنهادات و  اصلاحات مورد نظر خود در مورد سامانه جامع تجارت را به کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اعلام کنند ؛ چراکه در نشست آخر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد تا 5 آبان ، نظرات به این ستاد اعلام گردد.

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
218
فرصت 4 روزه صنف طلا برای اعلام ایرادات سامانه جامع تجارت

امروز یکشنبه 29 مهر 1403 نشست روسای اتحادیه طلاوجواهر مراکز استانها در اتاق اصناف ایران و به میزبانی کمیسیون تخصصی طلاوجواهر اتاق اصناف ایران برگزاری شد.
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا گلدنیوز ؛ مهدی امیدوار، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در نشست هم اندیشی با اتحادیه های طلا و جواهر  مراکز استان بیان داشت: پیرو جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 22 مهر ماه و با توجه به اتمام مهلت 6 ماهه ثبت نام اعضای صنف طلا و جواهر در سامانه جامع تجارت، کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران و تیم حقوقی اتاق ایران ایرادات موجود در این ضوابط را بررسی کرده است و به اتحادیه ها اعلام کرده که موادی از این ضوابط که نیاز به اصلاح دارد را به کمیسیون تخصصی طلا وجواهر اتاق اصناف ایران اعلام کنند.

امیدوار در مورد الزام ثبت اطلاعات واحدهای صنفی در سامانه جامع تجارت و اجرای تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: این موضوع قانون است و اجرایی خواهد شد ولی اتاق اصناف ایران تلاش دارد با تعامل با صنف این قانون به بهترین شکل اجرا شود.

بنک طلا

وی افزود: با توجه به اینکه همه می دانند که اجرای سامانه جامع تجارت چه مشکلاتی برای صنف دارد و ابتدایی ترین هزینه ای که اجرای این سامانه بر دوش صنف می گذارد به کار گیری یک نیرو برای ثبت معاملات است باید به سمتی حرکت کرد که کار پیش برود.

امیدوار اذعان داشت: برگزاری این نشست دفاع از صنف است و خیلی از قوانین مانند ارزش افزوده  بدون هیچ نشستی ابلاغ و اجرا شده اند، ولی  اتاق اصناف ایران این نشست را برای دفاع برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: هیچ رقابتی بین اتحادیه های طلا و جواهر و کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف نیست و امید می رود صنف طلا با هماهنگی بیشتر مسائل صنفی خود را پیگیری کنند.

امیدوار با گلایه از اینکه اتاق اصناف ایران به اتحادیه ها نامه زده و اعلام نموده که نظرات و  اصلاحات مورد نیاز  ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها را به کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران اعلام کنند ولی استان ها پاسخی ندارند بیان داشت: اتحادیه های صنف طلا و جواهر تا سوم آبان ماه، نظرات، پیشنهادات و  اصلاحات مورد نیاز  در مورد  آیین نامه تبصره 4 ماده 18 ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانب ها و گوهر سنگ هارا به کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اعلام کنند.

وی اذعان داشت:  با توجه به پایان مهلت 6 ماهه ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ثبت نام صنف طلا در سامانه جامع تجارت، بعید است که اجرای این قانون به تعویق بیفتد و باید به سمتی حرکت کرد که صنف کمترین آسیب را متحمل شود.

نشست اتاق اصناف با اتحادیه طلا

5 آبان فرصت نهایی اعلام ایرادات قانونی سامانه جامع تجارت

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، امیریان رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق ایران نیز با بیان اینکه فرصت 6 ماهه صنف طلا و جواهر برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت رو به اتمام است و به دلیل وجود ایراداتی در سامانه هنوز همکاران صنف طلا در سامانه ثبت نام نکرده اند در نشست آخر ستاد مبارزه با قاچاق کالا مقرر شد تا 5 آبان نظرات و ایرادات به صورت منطقی و متقن اعلام گردد.

وی افزود: در طی این مدت جلسات تخصصی برگزار کردیم و  بندهای قانونی که ایراد دارد را با مسئولین مطرح کرده ایم ولی در جلساتی که قانونگذار در این موضوع گذاشته بر این اصل تاکید کرده اند که قانون باید حتما اجرا شود ولی اگر اصلاحاتی وجود دارد باید پیشنهادات  به صورت متقن مطرح گردد.