تعیین تکلیف نهایی سامانه جامع تجارت تا یک ماه آینده

چکیده

حسن پور عنوان کرد: اجرای تبصره 4 ماده 18 قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی دو بار به تعویق افتاده و تعویق دوباره آن در صنف طلا التهاب ایجاد می کند و باید تکلیف کار یکسره و مشخص شود.

۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر
149
تعیین تکلیف نهایی سامانه جامع تجارت تا یک ماه آینده

دیروز یکشنبه 29 مهر 1403 به دعوت سازمان بسیج اصناف کشور و با حضور تعدادی از  روسای اتحادیه های طلاوجواهر جلسه ای در دفتر محمدمهدی مفتح ، معاون وزیر صمت در امور بازرگانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا گلدنیوز ؛ دکتر حسن پور، مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان داشت: در نشست کارشناسی بسیج اصناف و اتحادیه های صنف طلا و جواهر با جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی مقرر شد تا یک ماه آینده این موضوع به صورت گام به گام پیگیری شود.

وی افزود: در این نشست اشکالاتی که تبصره 4 ماده 18 برای صنف ایجاد کرده و نگرانی هایی که واحدهای صنفی از اجرای این ماده دارند مطرح شد و مقرر گردید در اولین گام جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی دغدغه های صنف و مشکلات این ماده قانونی را به خدمت وزیر صمت اعلام و نظر وزیر گرفته شود و اتحادیه های طلا و جواهر نیز موضوع را از طریق مجلس دنبال کنند.

حسن پور با اشاره به پایان مهلت 6 ماهه صنف طلا برای ثبت نام در سامانه جمع تجارت در آبان ماه تصریح کرد: تلاش بر این است پیگیری ها به گونه ای باشد که تا قبل از اتمام این مهلت تکلیف اجرای این سامانه مشخص شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه دو موضوع اصلاح تبصره 4 ماده 18 و به طور کل حذف این قانون برای صنف طلا و جواهر مطرح شد ولی باید هر دو موضوع در جلسات کارشناسی بررسی بیشتری شوند اظهار داشت: خوشبختانه جلسه بسیج اصناف و اتحادیه های صنف طلا و جواهر با جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی در تعامل خوبی برگزار شد و تلاش میشود در تعامل با دولت، رییس جمهور و مجلس  در نهایت  به وفاق برسیم.

بنک طلا

امیدواری به وفاق دولت و بخش خصوصی

مسئول سازمان بسیج اصناف در گفتگو با سایت طلا گلدنیوز تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار دولت جدید وفاق است و این وفاق باید بین دولت و مردم اتفاق بیفتد، امید می رود وفاق در صنف طلا و جواهر  و تمامی صنوف اتفاق بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست از وزارت صمت خواسته شد که به عنوان متولی امور اصناف، تمام موضوع از طریق معاونت بازرگانی وزارت صمت پیگیری و کار متفرقه ای صورت نگیرد تا بتوان در یک مسیر خوب با تعامل کارها دنبال شود.

حسن پور اذعان داشت: امید می رود در یک ماه آینده اقدامات تعریف شده به جایی برسد که صنف طلا و جواهر کشور بتوانند کار خود را دنبال کند و دولت هم اقدامات نظارتی و شفاف سازی خود را با تعامل صنف انجام دهد.

در همین رابطه بخوانید:

فرصت 4 روزه صنف طلا برای اعلام ایرادات سامانه جامع تجارت

خبر مهم بسیج اصناف برای طلافروشان

شفافیت باید همراه با احترام به اختیارات اصناف باشد

 وی گفت: اعتقاد بسیج اصناف بر این است که همه موضوعات باید شفاف باشد و نظارت های دولت در همه امور اتفاق بیفتد و همچنین به اختیارات صنف و اتحادیه ها که در قانون مشخص شده  احترام گذاشته شود و کل مجموعه دولت و بخش خصوصی به تفاهم مشترک برسند.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور افزود: در دو سه ماه اخیرکه بسیج اصناف سعی کرده این موضوع را دنبال کند  صنف طلا و جواهر به بسیج اصناف اعتماد کرده اند و اکنون هم بسیج اصناف اعلام می کند که نگرانی نداشته باشند و مباحث اعتراضی را به روسای اتحادیه صنفی اعلام کنند تا از طریق اتاق های اصناف و به صورت صنفی اعتراضات و اشکالات مطرح و پیگیری شود.

 

وی با توصیه به اینکه  اعضای صنف طلا و جواهر به روسای اتحادیه های صنفی و  به مجموعه وزارت صمت اعتماد کنند  بیان داشت:  پیش بینی می شود که این موضوع به بهترین نحو پیگیری و  انجام خواهد شد، تا هم دولت نظارت شفاف خود را داشته باشد و هم صنف بتواند امور خود را با آرامش و در مسیر پیشرفت انجام دهد.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بازارهای کشور آرامش خوبی وجود دارد که امید می رود این آرامش ها به شکل کامل حفظ شود تا از این گردنه های اقتصادی که بسیاری از آنها را دشمن تحمیل کرده عبور کنیم.