آسیب شناسی سومین میز طلای کشور

چکیده

رئیس انجمن تولیدکنندگان طلاوجواهر تهران : مهمترین مسئله امروز میزطلا ؛ غیبت نقش و جایگاه صنعت طلا در برنامه هفتم توسعه کشور است.

۱۴۰۲ جمعه ۲۶ آبان
239
آسیب شناسی سومین میز طلای کشور

به گزارش گلدنیوز ، سومین میز طلای کشور پنج شنبه (25 آبان 1402) در اتاق اصناف تبریز و با حضور تعدادی از مسئولان دولتی از جمله معاون صنایع عمومی وزارت صمت و برخی اعضاء صنف طلاوجواهر ایران برگزار شد.

در همین رابطه اسفندیار سیفی ، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر استان تهران با تشکر از زحمات معاون وزیر صمت برای تشکیل منظم جلسات میز طلا به گلدنیوز گفت:  اشکال اساسی ما در جلسات میز طلا این است که نتایج و عملکرد دوره های قبلی میزطلا را آسیب شناسی نمی کنیم تا چراغ راهی برای تصمیمات آینده باشد .

ایشان تاکید کرد تا آنجا که مستندات گواهی میدهد متاسفانه تا امروز اهداف راهبردی و برنامه عملیاتی میز طلای کشور تدوین نشده و کلیات اقدامات بر اساس ضرورت های مقطعی انجام شده است.

جای خالی صنعت طلا در برنامه هفتم توسعه کشور!

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر استان تهران ادامه داد: متاسفانه در برنامه هفتم توسعه کشور هیچ جایگاهی برای صنعت طلا در نظر گرفته نشده و هیچ ردیف بودجه ای برای رشد و توسعه این صنعت دیده نشده است.

سیفی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین دستورکار میزطلا باید بررسی این موضوع باشد که چرا صنعت طلا در برنامه هفتم توسعه هیچ نقش و جایگاهی ندارد؟!

مهمترین مسائل مطرح شده در سومین میز طلا

ایشان در خصوص مهمترین مسائل مطرح شده در سومین میز طلای کشور به گلدنیوز گفت: امروز در جلسه میز طلا از کد آیسیک نقره و همچنین واردات شمش طلا صحبت شد اما در خصوص رونق تولید و توسعه صادرات طلاوجواهر هیچ تصمیمی گرفته نشد.

ایشان ادامه داد: یکی از موضوعات محوری سومین میز طلا ، ساخت شهرک صنعتی طلا بود که متاسفانه هیچ طرح توجیهی مشخصی برای آن وجود نداشت.

وی افزود: باید بدانیم که صرف تجمیع تولیدکنندگان در یک برج یا شهرک ، مشکل رونق تولید و توسعه صادرات مصنوعات طلا را حل نخواهد کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر استان تهران با گلایه از نبود تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی در جلسات میز طلا گفت: پیشنهاد ما این است که کارگروهی مرکب از نخبگان، فعالان صنفی و دولتی اهداف راهبردی صنعت طلا را تدوین و تا حصول نتیجه دنبال کنند.

تهاتر نمایشگاهی با ترکیه

اسفندیار سیفی با مطرح کردن پیشنهاد تهاتر زمین بین نمایشگاه های ایران و ترکیه گفت: بهترین راه برای توسعه صنعت نمایشگاهی ما این است که به تولیدکنندگان ماشین آلات ترکیه در نمایشگاه های ایران غرفه رایگان داده شود و به همین تناسب به تولیدکنندگان ایرانی هم در نمایشگاه ترکیه غرفه داده شود.

ایشان ادامه داد: در کنار اعزام هیات های تجاری به کشورهای خارجی باید زمینه ورود هیات های تجاری خارجی به کشور را فراهم کنبم.

 

 انتهای پیام