فرار مالیاتی دست دوم فروشان طلا و جواهر در اهواز

چکیده

ذهبی زاده عنوان کرد: رواج فروش طلای دست دوم معضلی برای صنف طلا و جواهر شهرستان اهواز است که متاسفانه برخی از افراد به منظور فرار مالیاتی و پرداخت نکردن مالیات اقدام به فروش طلا دست دوم می کنند و پول طلای فروخته شده را با کارتخوان نمی گیرند بلکه به حساب برخی افراد حواله می کنند که مالیات ندهند.

۱۴۰۲ دوشنبه ۶ آذر
295
فرار مالیاتی دست دوم فروشان طلا و جواهر در اهواز

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ عبدالرحمن ذهبی زاده، رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره اهواز بیان داشت: به دلیل فروش طلای دست دوم اغلب ویترین دارها بیکار در انتظار مشتری هستند ولی دست دوم فروش ها  همیشه مشتری داشته و طلا را با قیمت پایین می فروشند.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با دست دوم فروشی طلا بیان داشت: متاسفانه برخی از واحدهای صنفی ، آب شده فروشی هم انجام می دهند و کد عیار بر روی آب شده ها می زنند و از طرف دیگر ویترین داران بدون هیچ فروش و کسب  درآمد، باید مالیات  پرداخت کنند.

ذهبی زاده در ادامه یکی دیگر از چالش های صنف طلا را صدور مجوز طلا فروشی از طریق درگاه ملی مجوز ها صرفا با یک درخواست و بدون انجام بازرسی و دریافت مدرک فنی و حرفه ای عنوان کرد و بیان داشت: این اقدام باعث شده که اتحادیه ها نقشی به جز رسیدگی به شکایات نداشته باشند.

وی اذعان داشت: ورود افرادی که شغلشان طلا فروشی نیست و به طور مثال فقط چند ماه شاگرد یک زرگر بوده و حتی هنوز  عیار و محک را بلد نیست و به دلیل عدم شناخت و تجربه اجناس بدل را به او می فروشند،  باعث ایجاد مشکلاتی برای اتحادیه و  صنف طلا می شود.

ذهبی زاده تصریح کرد: تاکید بر صدور مجوز کسب و کار ظرف 48 ساعت که امکان بازرسی برای اعطا پروانه وجود ندارد باعث می شود افراد بدون تجربه وارد صنف شوند که این امر به ضرر صنف است.

کوچ طلافروشان اهواز به دبی

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و نقره شهرستان اهواز بیان داشت:  اهواز از جمله  شهرهایی است که مردمان آن دوستدار طلا هستند و علاقه به خرید طلا دارند و عرب ها تمایل به خرید طلاهای عیار بالا دارند ولی متاسفانه به لحاظ تولید طلا در اهواز ظرفیت مناسبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشور های ترکیه و دبی به دلیل حمایت های خوب دولتی در صنعت طلا  پیشرفت خوبی داشته اند و حتی بسیاری از تولید کنندگان و فروشندگان اهوازی به دبی رفته اند و بدون دردسر  فروش  خوبی هم دارند. 

طلافروشان امکان گران فروشی بر روی اصل طلا را ندارند

ذهبی زاده تصریح کرد:  اعتبار هر کشوری به میزان طلای  آن کشور است و کاهش فروش طلا عواقب خوبی نداشته و انتظار از مسئولین و  دولت  این است که برای کسبه طلافروش فکری و برای بقا صنف طلا و جواهر کشور کاری کند.

وی با تاکید بر ضرورت تدبیر مسئولین برای رفع مشکلات تولید طلا در کشور  بیان داشت: اخبار اختلاس ها مردم را نسبت به دولت بدبین کرده است و از دولت و مسئولین انتظار دارند برای مشکلات کشور تدبیر کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اهواز تصریح کرد: صنف طلا بهترین صنف در کشور است که با وجود اینکه قیمت آن به صورت ساعتی بالا و پایین می رود ولی هیچ وقت نوسان قیمت باعث نمی شود که طلا فروشان طلای که گران خریدن را گران بفروشند بلکه اگر طلا را گران خریده اند و اکنون طلا ارزان شده باید طلا را ارزان بفروشند برخلاف برخی صنوف که جنسی را ارزان می خرند و با افزایش قیمت آن جنس را که ارزان خریدن گران می فروشند.

وی خاطر نشان کرد: در حاضر در شهرستان اهواز 650 تا 700 واحد صنفی در حوزه طلا و جواهر فعالیت دارند و در  12 منطقه شهر اهواز طلافروشی  وجود دارد ولی متاسفانه تولید چندانی نداشته و تولید مصنوعات طلا در اهواز  در حد ساخت طلاهای عیار بالا به مقدار پایین انجام می شود.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.