پیشنهاد ایجاد صندوق های سرمایه گذاری طلا

چکیده

بذر افشان با اشاره به رواج خرید طلای دست دوم و سکه و طلا آب شده در بین مردم عنوان کرد: با توجه به رفتن سکه و طلای آب شده و ارز به منازل ضروری است بانک مرکزی شرایطی را برای ایجاد صندوق های سرمایه گذاری طلا ایجاد کند.

۱۴۰۲ شنبه ۱۸ آذر
341
پیشنهاد ایجاد صندوق های سرمایه گذاری طلا

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران در نشست میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات، در مشهد بیان داشت: در سال های گذشته بخش تولید طلا و جواهر کشور دچار آسیب هایی شده است که  در صورت ایجاد صندوق طلا، طلا های آب شده در چرخه تولید قرار می گیرد و علاوه بر رفع شدن مشکل تولید و ارتقاء تولید، مردم هم سودی دریافت می کنند.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از فروش طلای دست دوم و کد آیسیک دست دوم فروشی  به منظور حمایت از تولید بیان داشت:‌ با اینکه امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، ولی متاسفانه  امسال بدترین شرایط رکود در  صنعت طلا و جواهر وجود داشت.

بذر افشان اذعان داشت: از مسئولین دارایی انتظار می رود با توجه به اینکه امسال بدترین سال اصناف بوده است در محاسبه مالیات، امسال را مانند سال های کرونایی و یا حتی بدتر از کرونا در نظر بگیرند چرا که رکودی که  امسال در بازار بود، حتی در  ایام کرونا هم نبود.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) ، دنبال کنید

در تصمیم سازی ها با فعالان صنعت مشورت شود

وی  در ادامه از مسئولین خواست در مورد وضع قوانین و سامانه هایی چون سامانه جامع تجارت، سامانه پایانه های فروشگاهی و سامانه اصناف قبل از تصویب قوانین از فعالان صنعت دعوت شود و مشکلات و دغدغه های صنف و صنعت در مورد اجرای بهتر آن قانون بررسی شود.

بذر افشان اظهار داشت: متاسفانه در کشور قوانینی وضع، مصوب و اجرا می شود که کارشناسی شده نیستند و در اجرا صنف و صنعت دچار آسیب می شوند لذا ضروری است مسئولین در این مهم توجه بیشتری داشته باشند. 

وی خاطر نشان کرد:‌ اکنون صنف طلا و جواهر  در مورد سامانه جامع تجارت مشکلات، سوالات و ابهامات امنیتی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه  برای اجرای سامانه جامع تجارت نیاز است بستر های آن فراهم شود لذا اتحادیه ها در نامه هایی خواستار رفع ابهامات سامانه شده است اظهار داشت: در یکسال گذشته 2هزار و 408 کلاس آموزشی در مورد سامانه جامع تجارت برگزار و 604 نفر  در این جلسات حضور یافتند و کل زمان جلسات به رفع سوالات و ابهامات صرف شد.

ارزآوری و اشتغال  صنعت طلا و جواهر

وی اذعان داشت: صنعت طلا و جواهر در بخش صادرات ظرفیت خوبی دارد و توانایی زیادی در حوزه صادرات طلا وجود دارد و این مهم هم ارزآوری دارد و هم اشتغال را رونق میدهد و صنعت طلا هم ارتقا می یابد.

بذر افشان خواستار حمایت از صادرات طلا و نقره در شرایط رکود شد و بیان داشت:  طلا و سکه در در بازار های داخلی و کل کشور نقش محوری دارد .

وی با اشاره به  اهمیت نقش آموزش در صنعت طلا و جواهر اذعان داشت: دانشگاه طلا و جواهر تهران 10 سال سابقه فعالیت  دارد که پیشنهاد می شود به منظور ارتقاء صنعت طلا  اتحادیه طلا و جواهر در شهرهای بزرگ این دانشگاه ها را ایجاد کنند.

بذرافشان در مورد ساماندهی و تجمیع کارگاه های تولیدی در تهران بیان داشت: به منظور این مهم کارگروه تجمیع کارگاه های تولیدی تشکیل شده و جلسات و پیگیری ها برای جذب سرمایه گذار در حال انجام است و در این مورد دو زمین در افسریه و غرب تهران پیشنهاد شده است که پیگیری ها ادامه دارد.

انتهای پیام/