ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت مشمول صنف طلا و جواهر نمی شود

چکیده

تقی زادگان عنوان کرد: ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت بر اساس دستورالعمل تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شامل صنف طلا و جواهر نمی شود.

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۹ دي
323
ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت مشمول صنف طلا و جواهر نمی شود

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد مقدس بیان داشت: در حال حاضر با توجه به توافقات انجام شده با مسئولین اجرای دستورالعمل تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت سه ماه به تعویق افتاده است ولی پیگیری ها در مورد عدم اجرای این دستورالعمل در صنف طلا ادامه دارد.

وی افزود: ثبت سرمایه صنف و صنعت طلا در سامانه جامع تجارت سرک کشیدن و کنکاش در زندگی مردم است و اعلام میزان کالای سرمایه ای یک مسئله شخصی است و از نظر امنیتی درست نیست.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

صنف طلا چیزی برای پنهان کردن ندارد

تقی زادگان تصریح کرد: صنف طلا و سکه فروش چیزی برای پنهان کردن ندارد و هر چه طلا و سرمایه دارند از سکه های پارسیان تا دیگر مصنوعات را در ویترین قرار می دهند و با هزینه های چند برابری نور ویترین ها را زیاد می کنند تا مشتری به ویترین جذب و خرید کند.

وی اذعان داشت: دولت به صنف و صنعت طلا  نه ارز نیمایی، نه تسهیلات و نه پولی می دهد که بخواهد در سرمایه شخصی آنها کنکاش کند لذا اگر فکر می کنند که مغازه ای از راه نامشروع سرمایه خود را کسب کرده  می توانند پیگیری کنند وگرنه حق هیچ گونه دخالت ندارند.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد تصریح کرد: اکنون صنعت طلا به اقتصاد کشور کمک می کند و اگر مسئولین تلاش کنند و طرح دوستی با اصناف برقرار کنند و اصناف در کنار مسئولین قرار گیرند می توانند با ارائه راهکارهایی درآمد ارزی کشور را افزایش دهند.

تقی زادگان با تاکید بر اینکه بر رفع مشکلات اقتصادی کشور اقتصاددانان باید از مغز بازاریان استفاده کنند بیان داشت: برخی اقدامات و تصمیمات مسئولین مانند ممنوع شدن واردات طلا که باعث خروج سرمایه زیادی از کشور شد موجب آسیب به بازار می شود.

 پیگیری ها تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد 

وی خاطرنشان کرد: در مورد سامانه جامع تجارت پیگیری ها تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت و اتحادیه مشهد در مورد این موضوع وکیل گرفته و با توجه به اینکه این موضوع اصلا مربوط به صنف طلا نیست از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس این امر پیگیری می شود.

صنف طلا با اجرای سامانه مودیان مالیاتی مشکلی ندارد

تقی زادگان در مورد اتفاقات اخیر و تعطیلی های بازار طلا در مشهد نیز بیان داشت: اجرای همزمان دو سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت  که البته صنف طلا و جواهر با اجرای سامانه مودیان مالیاتی مشکلی ندارد و برخی اظهار نظرها و سخنان برخی افراد باعث ایجاد برخی تحریکات شد.

وی ادامه داد: به سبب برخی بدقولی های مسئولان و بدبینی های حاصله کسبه طلا فروش مشهد حاضر به باز کردن مغازه های خود نبودند، ما با پیگیری اتحادیه مشهد و برگزاری نشست با معاون اقتصادی استانداری مشهد و توافقات حاصل از نشست اتحادیه های مشهد، تهران و تبریز و شیراز با کمیسیون اقتصادی مجلس در نهایت در شب میلاد حضرت زهرا 50 درصد مغازه ها و صبح روز میلاد حضرت زهرا 100 درصد مغازه ها بازشدند.

انتهای پیام/