با افزایش قیمت طلا، رنگ رونق از بازار طلافروشان پرید

چکیده

حیدری عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل نوسان قیمت طلا بازار فروش طلا در شهرستان پلدختر بسیار خراب است و فروش طلا فروشان تقریبا هیچ و صفر می باشد

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۴ دي
169
 با افزایش قیمت طلا، رنگ رونق از بازار طلافروشان پرید

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ ناصر حیدری ، رییس  اتحادیه طلا فروشان و آرایشگران شهرستان پلدختر بیان داشت: وضعیت بازار فروش طلا و جواهر آن‌ قدر خراب است و کسبه طلا فروش فقط در مغازه می نشینند و بدون فروش به خانه بر می گردند. 

وی افزود: زمانی که طلا گران نشده بود طلافروشان بیش از یک کیلو طلا می فروختند ولی اکنون که قیمت  هر گرم طلا بیش از دو میلیون تومان است در کل سال طلافروشان دو کیلو طلا فروش ندارند.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

رنگ رونق از بازار طلافروشان پلدختر پرید

حیدری تصریح کرد: در دهه 80 که طلا گرمی 30 تا 40 هزار  تومان بود بازار خرید و فروش طلا در پلدختر رونق بسیاری داشت و در زمان جمع آوری محصولات کشاورزی بیشترین بازار و رونق فراوانی داشت که با گران شدن قیمت طلا حتی در زمان برداشت محصولات کشاورزی شهرستان هم بازار طلا رونق ندارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با گران شدن قیمت طلا مردم قدرت خرید طلا ندارند و حتی برای عروسی ها هم بیشتر بدلیجات می خرند.

انجیر سیاه پلدختر هم نتواست بازار طلا را رونق دهد

رییس اتحادیه طلا فروشان و آرایشگران شهرستان پلدختر اذعان داشت: شهرستان پلدختر قطب تولید انجیر سیاه در کشور است و هر ساله در ماه های مرداد و شهریور و همزمان با برداشت انجیر و صادرات این محصول ناب که شهرت جهانی دارد بازار فروش طلا نیز رونق فراوان داشت و روزهای اوج بازار طلا بود ولی اکنون فصل جمع آوری انجیر هم بازار طلا کساد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مردم شهرستان پلدختر کشاورز هستند موقع جمع آوری محصولات کشاورزی باید بازار رونق داشته باشد ولی اکنون فروش صفر است.

حیدری اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر با افزایش قیمت طلا و بالارفتن اجرت ها دیگر کسی دنبال خرید طلای نو نیست و همه به دنبال خرید طلای کهنه و دست دوم هستند که اتحادیه طلا فروشان پلدختر به همه همکاران گوشزد کرده که فروش طلای کهنه ممنوع است چرا که فروش طلای کهنه بازار تولید و فروش طلای نو را خراب می کند.

رییس اتحادیه طلا فروشان و آرایشگران شهرستان پلدختر افزود: در حال حاضر در شهرستان پلدختر 22 واحد طلا روشی فعالیت دارند که اغلب طلافروشی های شهرستان در خیابان های امام خمینی(ره) و 7 تیر متمرکز هستند و از مهر ماه 1401 و انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه تنها یک نفر جواز طلافروشی در شهرستان را گرفته است.

کسادی بازار باعث تمایل طلافروشان به ترک این شغل

حیدری با بیان اینکه عمده مشکل صنف طلا بی بازاری است و در بازار کساد و خراب طلا فروشان از جیب می خورند  گفت: طلافروشان به دلیل کسادی بازار تمایل به ترک این شغل دارند و به شخصه اگر ریاست اتحادیه را بر عهده نداشتم سال گذشته هفت باره مغازه را تعطیل می کردم.

وی با بیان اینکه اتحادیه طلا فروشان شهرستان در سال 72 تشکیل شده افزود: با توجه به اینکه تعداد طلافروشان شهرستان کم است اتحادیه طلا فروشان با اتحادیه خیاطان و آرایشگران ادغام شده است و تنها یک نفر از صنف طلا و جواهر، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا فروشان و آرایشگران شهرستان پلدختر است.

حیدری با بیان اینکه طلای مورد نیاز طلافروشان توسط کیفی ها از اصفهان و یا به طور مستقیم توسط خود طلا فروشان از تهران خرید می شود گفت: متاسفانه طلایی که کیفی ها در شهرستان پخش می کنند گاهی عیار پایینی داشته و اتحادیه در مورد این موضوع برخورد هایی داشته و حتی شکایت هایی هم اعلام کرده است.

رییس اتحادیه طلا فروشان و آرایشگران شهرستان پلدختر ، در مورد فروش آنلاین و اینترنتی طلا در شهرستان پلدختر بیان داشت: اتحادیه با توجه به اینکه در فروش اینترنتی عیار طلا و بدل بودن آن مشخص نیست فروش آنلاین را ممنوع کرده و برای جلوگیری از تخلفات با این نوع فروش ها برخورد می کند.

حیدری در مورد پیشینه شغل طلافروشی در پلدختر خاطر نشان کرد: پدر وی (ناصر حیدری مقدم) در سال 1367 طلافروشی خود را در شهرستان افتتاح کرده و آقایان سعیدی، بازوند، شهسواری و احمدی از قدیمی های صنف طلا فروش در شهرستان پلدختر هستند.

انتهای پیام/