لزوم تداوم نشست های هم اندیشی تخصصی در صنف طلا

چکیده

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به چالشهای پیش آمده طی هفته های اخیر در صنف طلا و جواهر نسبت به اجرای سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت، با تعدادی از اتحادیه های شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، کرمان یزد نشستی برگزار و با طرح مشکلات و هم افزایی صنف نتایج مثبتی برای صنف رقم خورد.  

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ دي
200
لزوم تداوم نشست های هم اندیشی تخصصی در صنف طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ سید محمود شربیانی، نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر شفافیت صنف طلا و جواهر بیان داشت: در این نشست خلاءها و مشکلات سامانه مودیان مالیاتی و پایانه فروشگاهی و سامانه جامع تجارت مطرح شد و مقرر گردید در دو ماه آینده این جلسات تداوم بیشتری داشته باشد تا با هم افزایی و هم اندیشی صنف به نتایج مثبتی برسد.

وی افزود:  اتحادیه طلا و جواهر تهران در این راستا نیز کارگروه تخصصی مالیاتی متشکل از افراد مجرب و متخصص مالیات را تشکیل و به واسطه همین موضوع  از دانشگاه علمی و کاربردی نیز در راه اندازی کارگروه کمک گرفته است.

 نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر لزوم برگزاری نشست های هم افزایی و برقراری تعامل بین اتحادیه های طلا و جواهر  سراسر کشور گفت: در حال حاضر این کارگروه با اعضای خوبی فعال شده و تا هفته های آینده از اتحادیه های دیگر استان های کشور برای همفکری بیشتر در مورد رفع مشکلات مربوط به این سامانه ها دعوت خواهد شد.

شربیانی اظهار داشت: صنف و اتحادیه های طلا و جواهر در هفته های اخیر روزهای سختی را سپری کرد و مشکلات و مسائلی را لمس کردند که در نشست هم افزایی این مسائل مطرح شد و همچنین مشاورین تخصصی مالیات از استان های یزد و تهران مباحث تخصصی در مورد مسائل و خلاء های سامانه ها مباحث مفیدی را مطرح کردند.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم جلسات با اتحادیه های طلا و جواهر دیگر شهرستان ها بیان داشت: قطعا رفع چالش ها و مسائل این دو سامانه در اولویت کاری اتحادیه های طلا و جواهر  است ولی بایستی صنف طلا و جواهر استراتژی خوب و قوی و همزیستی با اتحادیه های دیگر داشته باشد.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به لزوم رفع مشکلات سامانه های جدید اظهار داشت: با توجه به اجرای سامانه های جدید الکترونیکی باید صنف طلا از حالت سنتی بیرون آید و این مهم میسر نخواهد شد مگر با همکاری و مشارکت همه اعضای صنفی و در این مسیر همه فعالان و کارشناسان صنفی باید در رفع مشکلات این سامانه ها پیشگام باشند.

وی اذعان داشت: اتحادیه طلا و جواهر تهران طبق دستور سازمانهای مربوطه اقدامات مناسبی در زمینه اطلاع رسانی به همکاران صنفی در مورد سامانه های مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت داشته و جلسات متعددی نیز با مسئولین در مورد رفع مشکلات عدیده این سامانه ها به خصوص سامانه جامع  تجارت برگزار نموده است.

شربیانی ادامه داد: اتحادیه ها به عنوان نمایندگان اعضای صنفی بایستی برای رفع مشکلات صنف و صنعت طلا پای کار بیایند تا  مشکلات به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: همزمانی اجرای دو سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت مشکلات زیادی برای اعضای صنف طلا و جواهر کشور ایجاد می کند که بارها در جلسات به مسئولین این مشکلات اعلام شده بود که انتظار می رود مسئولین درصدد رفع این موانع برآیند.

وی تصریح کرد: سامانه جامع تجارت نقص ها و مشکلات زیادی دارد که تردید در مورد اجرایی شدن این سامانه وجود دارد و به دلیل همین خلاء ها در این شرایط خاص بعید است اجرایی شود.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.

جنگ روانی و سیاه نمایی علیه صنف طلا و جواهر

شربیانی در ادامه با بیان ایجاد جو روانی رسانه ای سنگین و سیاه نمایی بی سابقه برعلیه صنف طلا و جواهر اظهار داشت: در مورد این هجمه روانی رسانه ای بارها صنف طلا و جواهر گله مندی خود را به مسئولین اعلام کرده و انتظار از مسئولین این است که ضمن تذکرات لازم این فضا را مدیریت کنند که البته قول هایی در این مورد داده شده است.

وی تاکید کرد: شفاف تر از صنعت طلا و جواهر، هیچ  صنعتی در کشور وجود ندارد و صنعت طلا و جواهر همه سرمایه خود را در ویترین ها و معرض دید عموم قرار داده و مالیات حقه خود را کامل پرداخت می کند  و به همین جهت از دولت انتظار حمایت دارد. 

انتهای پیام/