حضور وزیر صمت در میز طلای تهران

چکیده

رئیس اتحادیه طلاوجواهر اصفهان : قرار بر این شد که با پیگیری و اهتمام دفتر صنایع خلاق ، وزیر صمت در میز کشوری طلا ، که همزمان با نمایشگاه تهران قرار است برگزار شود ، حضور داشته باشند و از نزدیک اشکالات سامانه جامع تجارت در صنعت طلا را استماع کنند و به مقامات بالاتر ارجاع دهند.

۱۴۰۲ سه شنبه ۳ بهمن
260
حضور وزیر صمت در میز طلای تهران

به گزارش گلدنیوز، امروز سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ جلسه ای با حضور مسئولان دولتی از جمله مسئولان وزارت صمت و سازمان امورمالیاتی و برخی اتحادیه ها و انجمن های صنعت طلاوجواهر در سازمان بسیج اصناف و بازاریان برگزار شد . سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان مهمترین موضوعات محوری این جلسه بودند.

این جلسه به همت دکتر غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف کشور و با حضور روسای اتحادیه های طلا و جواهر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و یزد و همچنین محمدرضا زارع مدیرکل صنایع خلاق و فرش ایران و مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل شد.

حمیدرضا نیکخواه رئیس اتحادیه طلاوجواهر اصفهان در گفتگو با گلدنیوز ضمن تبریک روز پدر و تشکر از سازمان بسیج اصناف به دلیل پیگیری دغدغه های صنف طلا ، گفت: بیشترین مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون سامانه جامع تجارت بود و قرار بر این شد که در خصوص دغدغه های صنف طلا با این سامانه با شخص رئیس جمهور نامه نگاری شود.

ایشان در خصوص دیگر تصمیمات گرفته شده در این نشست گفت: قرار بر این شد که با پیگیری و اهتمام دفتر صنایع خلاق ، وزیر صمت در میز کشوری طلا ، که همزمان با نمایشگاه تهران قرار است برگزار شود ، حضور داشته باشند و از نزدیک اشکالات سامانه جامع تجارت در صنعت طلا را استماع کنند و به مقامات بالاتر ارجاع دهند.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر اصفهان در خصوص اشکالات سامانه جامع تجارت گفت: به نظر ما خواستگاه این سامانه صنف لاستیک و نهاده های دام و... بوده است و به دلیل اینکه واردکنندگان و تولیدکننندگان دلار 4200 تومانی میگرفتند و باید در سامانه ثبت و پبگبری میشد تا سوء استفاده نشود. اما صنعت طلا نه دلار دولتی دارد نه وام دارد و نه هیچ امکان دولتی دیگری که بخواهد اینگونه با آن برخورد شود.

ایشان در خصوص اهمیت حضور وزیر صمت در میز طلا گفت: حضور ایشان در میز طلا باعث میشود که مسائل خیلی سریع و بدون واسطه با رئیس جمهور درمیان گذاشته شود.

نشست طلایی سازمان بسیج اصناف

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز) دنبال کنید.