ضرب سکه های بدون تاریخ به ضرر مردم است

چکیده

تقی زادگان عنوان کرد: متاسفانه مسئولین قصد کاهش قیمت طلا و سکه را ندارند و  اعلام خبر ضرب سکه بدون تاریخ اصلا کار کارشناسی نبود و فقط باعث کاهش موقتی حباب سکه هایی شد که دست مردم است ؛ با ضرب سکه های بدون تاریخ فقط مردم متضرر می شوند.

۱۴۰۲ دوشنبه ۹ بهمن
214
ضرب سکه های بدون تاریخ به ضرر مردم است

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد مقدس در مورد پیش بینی بازار طلا و جواهر در دو ماهه پایانی سال بیان داشت:  با توجه به افزایش قیمت کنونی طلا، بازار طلا گیج و منگ است و هر روز ارزش پول کشور کاهش می یابد و حتی با توجه به اینکه انس جهانی طلا کاهش داشت ولی قیمت 56 هزار تومانی دلار ، قیمت طلا را افزایش داده است.  

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با بیان اینکه  متاسفانه مسئولین قصد کاهش قیمت طلا و سکه را ندارد و مردم را به صنف طلا بدبین کرده اند بیان داشت:  اعلام خبر ضرب سکه بدون تاریخ که اصلا کار کارشناسی نیست باعث کاهش حباب سکه هایی که دست مردم بود شد و با ضرب سکه های بدون تاریخ نیز فقط مردم متضرر می شوند.

وی تصریح کرد: بهترین حرکت این است که سکه را با تاریخ  86 ضرب بزنند و طلاهایی که وارد فرابورس می کنند برای ضرب سکه اختصاص یابد تا حباب بشکند و یا اینکه اتحادیه های طلا و جواهر ، طلا مورد نیاز ضرب سکه را در اختیار بانک مرکزی قرار بدهند تا سکه ضرب کند و حباب شکسته شود.

اهمیت برگزاری نمایشگاه های طلا و جواهر در رونق تولید و توسعه صادرات

ایشان در خصوص نمایشگاه های طلاوجواهر به گلدنیوز گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه های طلا و جواهر، نمایش مصنوعات طلا و جواهر نیست بلکه هدف باید ورود تکنولوژی، تجهیزات و ماشین آلات و دستاورد های به روز حوزه تولید باشد تا توسعه صادرات و ارزآوری برای صنعت رقم بخورد.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور ما واردات مصنوعات طلا محدودیت دارد باید در برگزاری نمایشگاه های تخصصی طلا و جواهر ماشین آلات و دستاوردهایی صنعت را وارد و در معرض دید فعالین حوزه قرار گیرد.

تقی زادگان تصریح کرد: با ورود تکنولوژی ها و ماشین آلات نوین در نمایشگاه ها، صنعت طلا به روز می شود و با به روز شدن ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته در صنعت میزان تولید مصنوعات طلا و کیفیت مصنوعات تولیدی افزایش می یابد و صنعت طلا و جواهر می تواند به لحاظ تولید مصنوعات طلا با کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشند.

نمایشگاه های طلا و جواهر در سطح بالا و بین المللی برگزار شوند

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با تاکید بر اینکه نمایشگاه های طلا و جواهر یا نباید برگزار شود یا اگر برگزار می شود در سطح سطح بالا و  بین المللی باشد و شرکت های تولیدی کشور های خارجی هم حضور پیدا کنند اذعان داشت: با برگزاری نمایشگاه های طلا و جواهر علاوه بر اینکه زمینه حضور مسئولین و آشنایی با صنف فراهم می شود، زیر ساخت توسعه تولید و صادرات را فراهم می کند

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر مشهد بیان داشت: متاسفانه در گذشته اتحادیه مشهد برگزار کننده نمایشگاه نبود و نمایشگاه توسط مجری برگزار شده بود و اتحادیه نقش حمایت کننده داشت ولی در سال 1402 کلیه امور نمایشگاه با توجه به تجربه بنده و حضور در نمایشگاه های ترکیه و هند توسط اتحادیه انجام گرفت و اگر اتحادیه وارد نمی شد  مجری به تنهایی نمی توانست نمایشگاه این چنین قوی را برگزار کنند.

تقی زادگان در ادامه به حضور اتحادیه مشهد در پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران و حضور در میز طلای کشوری اشاره کرد و بیان داشت: در میز طلای تهران به دنبال میز طلای مشهد و در راستای رفع مشکلات صنف برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین دغدغه صنف اجرای سامانه جامع تجارت در صنف طلا است که بر اساس پیگیری های انجام شده سامانه جامع تجارت مربوط به صنف طلا نمی شود.

راه میانبر برای نجات صنعت طلا

رییس اتحادیه طلا ، جواهر و نقره مشهد تصریح کرد: در آخرین جلسه پیگیری این مسئله که به همت و حمایت بسیج اصناف برگزار شد بر این مهم صحه گذاشته شد و مقرر گردید روند اصلاح ضوابط سامانه جامع تجارت از طریق مراحل قانونی طی شود.

تقی زادگان تاکید کرد: صنف طلا همه سرمایه خود را در ویترین قرار می دهد و چیزی برای پنهان کردن ندارد و شامل این مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه طلا و جواهر مشهد از راه های دیگری نیز در حال طی کردن مراحل قانونی برای اصلاح مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا است تا نجات صنعت رقم بخورد.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.