تجمیع کارگاه های تولید طلا در زمینی با فاصله 17 دقیقه ای از بازار تهران

چکیده

بذرافشان در میز طلای تهران عنوان کرد: به منظور تجمیع کارگاه های تولیدی طلا و جواهر تهران، زمینی به مساحت 19 هزار متر در محدوده منطقه 16 در نظر گرفته شده است که جلسات هماهنگی و بررسی در این زمینه  توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران در حال پیگیری است.

۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۲ بهمن
250
تجمیع کارگاه های تولید طلا در زمینی با فاصله 17 دقیقه ای از بازار تهران

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت: این زمین بر 45 متری داشته و در زمان پیک ترافیک 17 دقیقه تا بازاربزرگ تهران و 5 دقیقه تا میدان شوش فاصله دارد.

وی افزود: به لحاظ موقعیت این زمین در منطقه خوبی قرار گرفته و در مجاورت آن یک مرکز تجارت بین الملل و مجتمع گردشگری در حال ساخت است.

 بذر افشان تصریح کرد: به منظور انتخاب مکان و بررسی زمین های پیشنهادی جلسات زیادی با شهرداری، شرکت شهرکها و صنایع کوچک، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر برگزار شده است و هفته گذشته نیز  در مورد این زمین جلساتی با ارگان های دولتی و اشخاص خصوصی و سرمایه گذاران برگزار شده و روند پیگیری آن ادامه دارد.

پیگیری اصلاح سامانه جامع تجارت ادامه دارد

وی افزود: در مورد اجرای سامانه جامع تجارت نیز جلسات آموزشی توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران برگزار و تا کنون 2 هزار و 409 نفر دعوت شده اند و به درخواست وزارت صمت جلسات همچنان ادامه دارد.

بذر افشان تصریح کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران به همراه اتحادیه های تبریز، مشهد، اصفهان، یزد و کرمان نشستی با اعضای  کمیسیون اقتصادی مجلس  داشته  و  پیگیری هایی در مورد اصلاح تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان دغدغه مهم صنف انجام داده است.

وی بیان داشت: در این نشست با توجه به اینکه امکان عملیاتی کردن این سامانه در صنعت طلا و جواهر وجود ندارد بر ضرورت اصلاح ضوابط اجرایی این قانون تاکید شد و پیگیری ها در این زمینه همچنان  ادامه دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در حال حاضر تعداد اعضای صنفی اتحادیه طلا و جواهر تهران  4209 نفر است ولی تعدادی از واحدهای تولیدی به دلیل استقرار در مکان های مسکونی نمی توانند جواز بگیرند که امید می رود این مشکل هم به زودی رفع شود. 

 

میز توسعه طلا در تهران


اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در
سایت طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه و عمان