سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه

چکیده

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلاوجواهر در میز کشوری طلا : ضرب سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه است  و هیچ کجای دنیا سکه بدون تاریخ ضرب نمی شود و ضرب سکه بدون تاریخ  هیچ توجیهی ندارد.

۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۲ بهمن
291
سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه

شفائی عنوان کرد: در برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی تهران سعی شده یک نمایشگاه متفاوت برپار و در اصطلاح از معدن تا گردن ظرفیت و توانمندی صنعت طلا و جواهر را به نمایش گذاشته شود.

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ سید حجت شفائی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی ایران در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت: در این نمایشگاه تمام زنجیره صنعت از استخراج معادن، طراحی ، آموزش، ساخت و تولید و .. دیده شده وکلاس ها و ورکشاپ های یک روزه نمایشگاه  به همین حوزه ها  اختصاص داده شده است.

وی افزود: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 20 هزار متر مربع فضا نمایشگاهی که بالغ بر 10 هزار متر مربع آن فضای مفید است در مجموعه ایران مال برپا شده است.  

شفائی تصریح کرد: در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی تهران بیش از 130 غرفه شرکت کرده اند که برخی از شرکت کنندگان سه تا 4 زیر مجموعه دارند.

حضور کشورهای ترکیه و چین در حوزه ماشین آلات نمایشگاه طلاوجواهر تهران

وی ادامه داد:10 نمایندگی از کشورهای خارجی در حوزه ماشین آلات  از کشورهای ترکیه و چین  در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی ایران بیان داشت: نمایشگاه طلا و جواهر تهران 14 دوره در نمایشگاه سئول (محل دائمی نمایشگاه های بین المللی) برگزار شد اما امسال سازمان توسعه تجارت مجوز برگزاری نمایشگاه را در ایران مال صادر کرده است که ورود به نمایشگاه برای عموم آزاد است.

وی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه 5 روزه با موفقیت به اتمام برسد و جایگاه واقعی صنعت طلا و جواهر  به نمایش گذاشته شود و پرچم صنعت طلا و جواهر کشور در بام دنیا به اهتزاز درآید.

شفائی از مشارکت و همراهی تمامی تشکل ها و اتحادیه های استان های کشور،  اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران، اتحادیه فروشندگان و سازندگان شمیرانات و.. که  در برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی تهران تقدیر و تشکر کرد.  

وی در بیان  مشکلات صنف طلا نیز اظهار داشت: کارشناسی و ارزشگذاری  سنگ های گرانقیمت که  از بانک مرکزی به صنعت و معدن واگذار شده است  موجب مشکلات و دوگانگی کارشناسی شده که درخواست می شود اگر ممکن است صنعت و معدن تجارت کارشناسی سنگ های گران قیمت را  تسهیل کند.

ضرب سکه بدون تاریخ هیچ توجیهی ندارد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی ایران  در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از ضرب سکه های بدون تاریخ توسط بانک مرکزی بیان داشت: سال هاست که ما تاکید بر ضرب سکه با تاریخ جدید داریم ولی متاسفانه بانک مرکزی اقدام به ضرب سکه های بدون تاریخ کرده است.

وی با بیان اینکه  ضرب سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه است  و هیچ کجای دنیا سکه بدون تاریخ ضرب نمی شود و ضرب سکه بدون تاریخ  هیچ توجیهی ندارد اظهار داشت: متاسفانه هیچ  توجیهی وجود ندارد که چرا در کشور ما باید  به این میزان سکه  ضرب شود.


اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در
سایت طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه و عمان