غیبت هزینه های صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد عنوان کرد: صنف طلا و جواهر با اجرای سامانه مودیان مالیاتی مخالفتی ندارد و در اجرایی شدن این سامانه پای کار است ولی متاسفانه این سامانه ایراد داشته و بحث  هزینه هاو خرج و مخارج  تولید و زندگی طلافروشان و تولیدکنندگان دیده نشده است.

۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن
258
غیبت هزینه های صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ محمدرضا نوری زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت: با توجه به اینکه هزینه ها در سامانه دیده نشده است همکاران در پایان سال و محاسبه مالیات دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: اجرای سامانه جامع تجارت بزرگترین دغدغه صنف است که بایستی هر چه سریعتر  مشکلات این سامانه اصلاح و رفع شود تا اجرای سامانه تجارت بار دیگر مانند مالیات بر ارزش افزوده برای صنف طلا و جواهر کشور ایجاد مشکل و آسیب جدی نکند.

نوری زاده مسدودی حساب های فعالان صنف طلاو جواهر و  دستورالعمل جدید اداره استاندارد را از دیگر مشکلات صنف طلا عنولن کرد و بیان داشت: استان یزد در بحث حضور در پاویون مشترک کشور برای نمایشگاه های خارجی اعلام آمادگی می کند.

نصیری رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت یزد

خوشه طلا و جواهر یزد به بلوغ رسیده است

نصیری ، مدیر اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان یزد در این نشست گفت: استان یزد خوشه طلا و جواهر بسیار خوبی دارد که اکنون به بلوغ رسیده است و ارتباط خوبی با اتحادیه طلا و جواهر دارد.

وی در خصوص  احداث شهرک صنعتی طلا و جواهر  یزد بیان داشت: برای احداث شهرک صنعتی طلا و جواهر یزد، زمینی جنب شهر پیش بینی شده که 120 هزار متر مربع از این زمین مربوط به راه و شهر سازی است و اگر اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین مجاب شود  بقیه هماهنگی ها انجام شده و زمین برای احداث شهرک طلا و جواهر واگذار خواهد شد.

نصیری ادامه داد: علیرغم اینکه استان یزد فرودگاه دارد ولی بیشتر صادرات طلا و جواهر استان یزد از استان همجوار اصفهان  انجام می شود و در بحث واردات  نیز واحدهای تولیدی به خصوص کاشی و سرامیک عمدتا از محل رفع تعهد ارزی استفاده می کنند.

اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در سایت طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه و عمان

سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه