صدور مجوز برای نقره آب شده در مشهد

چکیده

معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان در میز کشوری طلا عنوان کرد: در کمیسیون نظارت بر اصناف استان  رسته نقره آب شده به رسته های طلا و جواهر اضافه شد و کد آیسیک آن به زودی در سامانه اصناف استان خراسان رضوی اعمال خواهد شد.

۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن
262
صدور مجوز برای نقره آب شده در مشهد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا ، جواهر و نقره مشهد مقدس در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت: با توجه به رکود بازار در ایران بسیاری از تولید کنندگان نقره کشور در حال بیکار شدن هستند. اما اگر افزایش خروج  مصنوعات نقره  همراه مسافر تا سقف 10 کیلو گرم  مجاز و آزاد شود برای کشور دستاورد زیادی خواهد داشت.

وی در مورد اجرای تبصره 4 ماده 18 ستاد مبارزه با قاچاق کالا و اینکه در حال حاضر اجرای آن سه ماه به تعویق افتاده است  بیان داشت: این قانون شامل صنف طلا و جواهر نمی شود.

 تقی زادگان تصریح کرد: صنف طلا و جواهر کالای سرمایه ای دارد و سرمایه خود را در معرض دید عموم افراد قرار می دهد و کالایی برای پنهان کردن ندارد.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت:  مصنوعات طلا و جواهر مانند بعضی از صنوف کالای مصرفی نیست که برای آن کالا ارز و دلار به صنف داده شده باشد و صنف بخواهد پنهان کاری کنند.

تقی زادگان اظهار داشت: فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر مخالف قانون نیستند ولی نمی خواهند اجرای سامانه جامع تجارت که  مشابه قانون مالیات بر ارزش افزوده کارشناسی شده نیست در صنف اتفاق بیفتد به همین جهت در حال حاضر از طریق مجلس پیگیری هایی برای اصلاح این تبصره در حال انجام است و وعده هایی هم برای اصلاح  داده شده است.

تقی زادگان اتحادیه طلاوجواهر مشهد

اضافه شدن رسته نقره آب شده به رسته های طلا و جواهر مشهد

علی غفوری مقدم ،معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان نیز در این نشست گزارشی از پیگیری تصمیمات جلسه پیشین میز طلا ارائه داد و بیان داشت: درجلسه میز طلا مشهد یکی از درخواست های فعالین و تولید کنندگان نقره مشهد،  صدور کد آیسیک نقره آب شده بود که در این خصوص پیگیری های انجام و در کمیسیون نظارت بر اصناف استان  رسته نقره آب شده به رسته های طلا و جواهر اضافه شد و کد آیسیک آن به زودی در سامانه اصناف استان خراسان رضوی اعمال خواهد شد.

وی افزود: در مورد تفویض اختیار ارزش گذاری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به خراسان رضوی کارگروهی با مدیریت سازمان صمت خراسان و دبیری اتحادیه طلا و جواهر مشهد تشکیل و هماهنگی ها و جلساتی با گمرک انجام شده و ارزش گذاری سنگ های قیمتی در مشهد انجام خواهد شد.

مقدم در مورد راه اندازی شهرک تخصصی طلا و جواهر در مشهد بیان داشت: برای این منظور یک زمین مناسب در نزدیکی شرکت نمایشگاهی در نظر گرفته شده و به زودی مراحل اجرایی آن انجام خواهد شد.  

اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در سایت طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه و عمان

سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه

غیبت هزینه های صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی