خارج از صنف طلا دنبال پول شوها باشید

چکیده

فعالین صنف طلا پول شو نیستند و برای رسیدن به پولشویی ها باید افراد دیگر بررسی شوند ؛ فردی که پروانه صنفی و کسب و کار دارد و خرید و فروش  طلا می کند پول شو نیست و از وزارت صمت درخواست می شود پیگیری و مکاتباتی  برای باز شدن حساب ها انجام دهد.

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن
260
خارج از صنف طلا دنبال پول شوها باشید

صادرات طلای اصفهان به 10 کشور دنیا از طریق کشور ترکیه

نیکخواه عنوان کرد: صادرات مصنوعات طلا و جواهر اصفهان از طریق کشور ترکیه به 10 کشور دنیا از جمله کانادا و عربستان  انجام می شود.

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ حمیدرضا نیکخواه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره اصفهان در کارگروه ملی و میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر با محوریت استان تهران بیان داشت:  اگر مشکلات و موانع صادرات طلا و جواهر با توجه به تحریم ها حل شود صادرات مصنوعات طلا و جواهر  استان اصفهان نیز افزایش خواهد داشت.

درخواست رفع مسدودی حساب طلافروشان

وی مسدودی حساب های فعالین صنف طلا و جواهر را از جمله مشکلات صنف عنوان کرد و بیان داشت از چهارشنبه گذشته برخی حساب های فعالین صنف طلا بسته شده است و به خاطر افزایش دلار و ارز بسیار متضرر شده اند.

نیکخواه با تاکید بر اینکه فعالین صنف طلا پول شو نیستند و برای رسیدن به پولشویی ها باید افراد دیگر بررسی شوند اظهار داشت: فردی که پروانه صنفی و کسب و کار دارد و خرید و فروش  طلا می کند پول شو نیست و از وزارت صمت درخواست می شود پیگیری و مکاتباتی  برای باز شدن حساب ها انجام دهد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره اصفهان با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید و صادرات خواستار حذف کد آیسیک دست و دوم فروشی شد.

 وی ادامه داد:  در مورد احداث شهرک تخصصی طلا و جواهر اصفهان نیز جلسه نهایی 8 بهمن برگزار شد و تمامی اقدامات کارشناسی و نقطه زنی زمین انجام شده و سند تک برگ آن آماده است و آخرین مراحل صدور سند در حال انجام است.

اختصاص 30 هکتار زمین برای احداث شهرک طلا و جواهر اصفهان

مهندس سلیمی، سرپرست جدید معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در این نشست در خصوص مصوبات جلسه قبل مبنی بر راه اندازی شهرک طلا و جواهر اصفهان گفت: برای احداث شهرک صنعت طلا و جواهر اصفهان 30 هکتار زمین در کنار شهرک صنعتی جی اصفهان در نظر گرفته شده که از 15 دستگاه استعلام آن انجام شده است و در صورت اعلام سازمان محیط زیست مشکل تامین زمین شهرک حل خواهد شد.

وی با اشاره به  ممنوع الخروج تعدادی از تولید کنندگان اصفهان درخواست داشت طی نامه ای بخشنامه لغو و مشکل 8 تولید کننده ممنوع الخروج  اصفهان حل شود.

اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در بازار طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه و عمان

سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه

غیبت هزینه های صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی

صدور مجوز برای نقره آب شده در مشهد