قوانین دست و پاگیر دغدغه اتحادیه های سراسر کشور

چکیده

در ادامه سلسله خبرهای مرتبط با میزکشوری توسعه طلا در این گزارش به سخنان سه نفر از اعضاء حاضر در این نشست می پردازیم.

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن
279
قوانین دست و پاگیر دغدغه اتحادیه های سراسر کشور

به گزارش گلدنیوز ، کیومرث امیریان رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران نیز در این نشست بیان داشت: فعالیت کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران پس از برگزاری انتخابات این کمیسیون در دهم دی ماه سال جاری به شکل قانونی آغاز شده است و  از اتحادیه های سراسر کشور درخواست هایی به اتاق اصناف ایران ارسال شده که بیشتر آنها در مورد قوانین دست وپاگیر گمرک و بانک مرکزی برای صادرات طلا است.

ایشان تاکید کرد: در این خصوص از اتحادیه های سراسر کشور درخواست می شود مشکلات خود را به شکل مکتوب ارسال نمایند تا اتاق ایران برای اصلاح فرایند صادرات و حذف قوانین دست و پاگیر وارد عمل شود.

مهدی جابری نماینده بانک مرکزی در میز طلا

 

ضرورت اعلام بازخورد و تاثیر خروج سه کیلو نقره همراه مسافر

مهدی جابری، نماینده بانک مرکزی نیز در این نشست بیان داشت: در مورد دلیل مسدودی حساب های فعالان حوزه طلا و جواهر که ممکن است  مربوط به حوزه پولشویی، تسهیلات و یا حوزه دیگر باشد اطلاعی ندارم و باید با مکاتبات از حوزه مربوطه استعلام شود.

وی در مورد افزایش سقف خروج نقره همراه مسافر نیز بیان داشت: پیگیری این موضوع از چند سال پیش شروع شده و با کش و قوس های فراوان این میزان به سه کیلو افزایش یافت ولی تاکنون مراجعه و یا موردی مبنی بر انجام این کار ارائه نشده است؛ لذا پیشنهاد می شود ابتدا  بازخورد و گزارشی از خروج همین سه کیلو تهیه و مشخص شود که چه میزان ارز آوری داشته و چه تاثیری مفیدی در تولید داشته  سپس برای افزایش بیش از سه برابر آن  تا سقف 10 کیلو گرم اقدام شود.

جابری در در بخش دیگری از سخنان خود میزان صادرات طلا در سال جاری 745 کیلو به ارزش 35 میلیون دلار عنوان کرد.

 

نماینده گمرک در میز کشوری طلا

افزایش واردات طلا در 10 ماهه سال جاری

نماینده گمرک جمهوری اسلامی نیز در این نشست بیان داشت: واردات طلا به شکل خام و شمش در 10 ماهه امسال نسبت به 8 ماهه ابتدای سال که 13 تن بود، به  24هزار و 535 کیلو گرم رسیده است.  

وی اذعان داشت: در مورد ایجاد اتاق فرودگاهی گوهر سنگ در شهر فرودگاهی نیز مقرر شد اتاق 30 متری در اختیار قرار دهند و در مورد تشکیل این اتاق مشکل خاصی وجود ندارد.  

اخبار بیشتر در خصوص پنجمین میز کشوری توسعه صنعت طلا در بازار طلا گلدنیوز:

دلار زدایی از صنعت طلا

درخواست یک استثنا برای صنعت طلا

سرمایه گذاری تولیدکنندگان طلا در ترکیه و عمان

سکه بدون تاریخ مانند انسان بدون شناسنامه

غیبت هزینه های صنف طلا در سامانه مودیان مالیاتی

صدور مجوز برای نقره آب شده در مشهد

خارج از صنف طلا دنبال پول شوها باشید