باید امید به صنف طلا بازگردد

چکیده

نوری زاده با تاکید بر اینکه باید امید به صنف طلا برگردانده شود عنوان کرد: نا امیدی ایجاد شده در صنف طلا و جواهر باعث شده حجم زیادی از طلای داخل کشور به خارج از کشور برود.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ بهمن
246
باید امید به صنف طلا بازگردد

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛محمدرضا نوری زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد بیان داشت: اگر مشکلات صنف رفع شود و بگذارند صنف طلا بدون قوانین دست و پا گیر کار کند حتما موفق خواهد بود.

وی افزود: بهترین روزهای رونق صنف طلا و جواهر شب عید و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است که متاسفانه در زمان روز زن و مادر به دلیل مشکلاتی که برای صنف ایجاد شده بود بخش هایی از بازار طلا تعطیل بود و اکنون هم در آستانه عید نوروز نوسانات دلار و قیمت طلا روی بازار تاثیر گذاشته است.

نوری زاده تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات صنف طلا و جواهر در اتاق اصناف تهران کارگروهی متشکل از استان های یزد، اصفهان و تهران و ساری تشکیل شده که از طریق این  5 استان مشکلات صنف به اتاق اصناف تهران و ایران انعکاس و از آنجا پیگیری شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد اظهار داشت: در حال حاضر دو مشکل عمده صنف طلا و جواهر سامانه مودیان مالیاتی و سامانه جامع تجارت است که قرار شده از طریق همین کارگروه پیگیری شود.

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.

 استفاده از نظرات صنفی در تدوین دستورالعمل ها، روزنه امیدی برای صنف

وی با اشاره به تشکیل میز کشوری توسعه صنعت طلا و جواهر برای رفع مشکلات صنعت و صنف بیان داشت: از جمله چالش های صنف طلا که در میز طلای تهران بیان شد، در مورد دستورالعمل های جدید سازمان ملی  استاندارد بود که قول داده شد  از نظرات صنف و اتحادیه در تدوین دستورالعمل ها استفاده شود که این مهم  رونه امیدی برای صنف طلا و جواهر بود که برای اولین بار از نظرات صنف در  تدوین دستورالعمل ها استفاده خواهد شد.

نوری زاده بیان داشت: طرح مشکل مسدودی حساب ها که متاسفانه پاسخی هم در این مورد از مسئولین شنیده نشد و نماینده بانک مرکزی هم  اعلام کرد اطلاعی از این موضوع ندارد،  بحث سامانه جامع تجارت که تا کنون هنوز کاری در مورد این سامانه صورت نگرفته و از صنعت معدن تجارت درخواست می شود  به عنوان نماینده صنف حذف صنف  طلا از سامانه جامع تجارت را پیگیری کند و رفع نواقص سامانه مودیان مالیاتی که در ثبت فاکتور ها هزینه های هر رسته دیده نشده است و در زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی صنف به مشکل برمی خورد، از جمله موارد طرح شده در میز طلا بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات صنف طلا و جواهر برای توسعه صادرات تحریم های فلزات گرانبها که اگر این مشکل با درایت مسئولین کشور حل شود می توانیم به کشور هایی مانند قطر صادرات خوبی داشته باشیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد در ادامه در مورد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران نیز بیان داشت: نمایشگاه  امسال تهران علیرغم اینکه از نظر مکان یک مقدار دور تر بود ولی از نظر کار و امکانات برای صنف طلا و جواهر بسیار خوب و رضایت بخش بود.

وی افزود:  نمایشگاه تهران و اصفهان همیشه از لحاظ کاری نسبت به دیگر نمایشگاه ها  تفاوت دارند و توقعی که مردم از نمایشگاه تهران دارند بیشتر است

حضور برندهای یزدی در نمایشگاه طلا و جواهر تهران

نوری زاده اظهار داشت: در پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران،  علاوه بر اینکه تعدادی از برند ها تولید کننده زیورآلات یزد از جمله برند خاتم، هاتف، اسوه شرکت کرده بودند و چند شرکت ماشین سازی هم از یزد در این نمایشگاه حضور داشتند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر یزد افزود: در چند سال گذشته  تولیدکنندگان یزد به صورت پاویون  در نمایشگاه تهران شرکت می کردند ولی امروز برند ها پیشرفت کرده و خودشان به صورت مجزا شرکت می کنند و خوشبختانه خود طلای یزد نیز برند معروفی است و بحث صنعتی یزد نسبت به گذشته  پیشرفت داشته و در بحث تولید النگو تولید کنندگان بسیار موفقی در یزد فعالیت دارند.

برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر یزد پس از سال ها وقفه

وی ادامه داد: در سال های 85 و 86 در یزد دو دوره نمایشگاه طلا و جواهر برگزار شد که دوره اول بسیار خوب و متاسفانه سال دوم مایوس کننده بود ولی اکنون اتحادیه طلا و جواهر یزد تلاش دارد  با همکاری اتحادیه و شرکت های تولید کننده سال آینده نمایشگاه طلا و جواهر در یزد برگزار شود.

نوری زاده اذعان داشت: طلای یزد برند جهانی است و بخشی از  زیورآلات سنتی شهر یزد ثبت ملی شده است که  در چند سال اخیر 80 اثر از استادکاران یزد ثبت ملی شده و  یزد جز 5 استان برتر کشور مخصوصا در زیورآلات سنتی می باشد و در این مهم حرف اول را در کشور می زند. 

انتهای پیام/