جوسازی علیه صنف طلا برخلاف شعار سال است

چکیده

عضو انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران عنوان کرد: در سالی که توسط رهبری معظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است ؛ متاسفانه عده ای با ایجاد جو رسانه ای سعی بر این دارند که مردم را روبروی صنف و صنعت طلا قرار دهند که کاملا بر خلاف شعار است.

۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
185
جوسازی علیه صنف طلا برخلاف شعار سال است

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلد نیوز)؛ محمد جواد حیدری، تولید کننده زیورآلات طلا و عضو انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر تهران در جلسه کارگروه ملی صنعت طلا، نقره و جواهر ایران اظهار داشت: با توجه به شرایط سامانه جامع تجارت و شرایط رکود بازار و قفل شدن فعالیت  بنکداران ، در حال حاضر  تولید کننده های صنف طلا که با بیش از 50 کارگر فعالیت می کنند واقعا در مرحله ورشکستگی قرار گرفته اند.

وی افزود: حمایت از تولیدکننده بدون توجه به بازارفروش بی معنی است. اگر بازار فروش مصنوعات طلاوجواهر در آرامش نباشد ، چرخ های تولید لنگ میزند ؛ چراکه بازار ، موتور کشنده تولید است.

این تولیدکننده طلاوجواهر اضافه کرد: هنگامیکه بازار فروش به دلیل اصرار دولت بر اجرای قوانینی که زمینه های اقناعی آن فراهم نشده است در کما میرود ، تولید نیز تعطیل میشود و حمایت از تولید در حد یک شعار باقی میماند.

ایشان تاکید کرد: در سالی که توسط رهبری معظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است ؛ متاسفانه عده ای در دولت با ایجاد جو رسانه ای سعی بر این دارند که مردم را روبروی صنف و صنعت طلا قرار دهند که کاملا بر خلاف منویات رهبری است.

به دلیل تحریم فلزات گرانبها صادرات شفاف در کشور شدنی نیست

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر  به دلیل اینکه ایران در مورد فلزات گرانبها تحریم است هیچ یک از فرودگاه های کشورهای اطراف اجازه واردات شمش به صورت قانونی را از مرز کشور خود به ایران نمی دهد و این مسئله باعث شده که  اگر تولید کننده یا صادرکننده ای بخواهد به صورت شفاف صادرات انجام دهد به هیچ عنوان شدنی نیست.

این تولید کننده طلا اظهار داشت: آماری که در مورد صادرات طلا اعلام می شود و می گویند صادرات شدنی است، واقعا مشخص نیست که این صادرات چگونه و توسط چه کسانی انجام می شود! اگر صادرات طلاوجواهر واقعا با سهولت امکان پذیر است ، بهتر است اطلاعات آن در اختیار رسانه های تخصصی همچون گلدنیوز قرار گیرد تا آموزش های لازم به دیگر تولیدکنندگان نیز ارائه شود.

وی اذعان داشت: متاسفانه تاکنون خیلی از مشکلات و موانع داخل کشور برای صادرات طلا حل نشده است و در مورد شمش هایی که وارد می شود نیز متاسفانه هیچ کدام به دست تولید کننده واقعی نمی رسد.

حیدری مدیرعامل بنک طلا

هیچ مواد اولیه ای از ناحیه دولت به دست تولیدکنندگان صنف طلا نرسیده است

حیدری با بیان اینکه  متاسفانه تاکنون هیچ گونه مواد اولیه ای از ناحیه دولت به دست تولید کننده نرسیده است  گفت: این کم لطفی ها باعث می شود که تولید کنندگان طلا  در خصوص اجرای  برنامه ها دلسرد شوند.

وی در مورد ضرورت بررسی بازار های صادراتی نیز بیان داشت: به عنوان تولید کننده  در مورد بررسی بازارهای صادراتی هزینه های زیادی در خارج از کشور انجام داده ام تا بتوانم مصنوع خود را صادر کنم اما این بررسی ها به شکل سیستماتیک باید توسط ارگانهای دولتی مسئول مثل سازمان توسعه تجارت انجام شود.