رفع پلمپ طلافروشی های معترض مشهد

چکیده

تقی زادگان عنوان کرد: در جلسه ای که امروز در اتاق اصناف مشهد برگزارشد، مقرر شد واحد های صنفی که برای اعتراض به سامانه جامع تجارت پلمپ شده بودند، رفع پلمپ شوند و مسئولین نیز قول مساعد دادند تا اطلاع ثانوی هیچ ارگان و سازمانی برای الزام به دریافت کد نقش به مغازه های طلافروشی مراجعه نکنند.

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
185
رفع پلمپ طلافروشی های معترض مشهد

تقی زادگان عنوان کرد: با توجه به اعتراض و تعطیلی مغازه های صنف طلا و جواهر  به تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا مقرر شد  واحد ها صنفی که برای اعتراض به سامانه جامع تجارت پلمپ شده بودند، رفع پلمپ شوند و اتحادیه طلا و جواهر مشهد از دیگر همکاران درخواست کند که مغازه های خود را بازگشایی کنند.

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد مقدس بیان داشت: در جلسه ای که امروز در اتاق اصناف مشهد با حضور اداره صمت مشهد ، مسئولین ارگان ها و سازمان ها برگزار شد مسئولین نیز قول مساعد دادند تا اطلاع ثانوی هیچ ارگان و سازمانی برای الزام به دریافت کد نقش به مغازه های طلافروشی مراجعه نکند.

وی افزود: در حال حاضر در شهر مشهد این تفاهم ضمنی برقرار شد ولی هیچ کاغذ و صورتجلسه ای رد و بدل نشده، ولی  این تفاهم  با حضور همه مسئولین بوده و خیلی بد است که زیر این تفاهم زده شود.

تعطیلی 95 درصد طلافروشی های مشهد از روز یکشنبه

تقی زادگان در گفتگو با سایت طلا گلدنیوز تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شد اتحادیه طلا و جواهر مشهد در کانال اتحادیه اطلاع رسانی کند تا تمام مغازه های صنف طلا به فعالیت خود برگردند و موضوع سامانه جامع تجارت از طریق مراجع قانونی اعم از مجلس، دیوان عدالت اداری و... پیگیری شود تا  نتیجه خوبی حاصل شود.

وی اظهار داشت: در این هفته صنف طلا و جواهر اعتراضاتی به اجرای قانون سامانه جامع تجارت داشتند که این  اعتراضات منجر شد 95 درصد واحد های طلا فروشی مشهد از روز یکشنبه در سراسر مشهد به صورت یکپارچه تعطیل کنند.

رفع پلمپ طلافروشی های معترض به اجرای سامانه جامع تجارت

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد بیان داشت: به دنبال تعطیلی واحدهای صنفی تیم هایی از ارگان ها برای پلمپ این واحدهای صنفی اقدام  و در پلمپ واحدهای طلافروشی به شکل های جوشکاری و برچسب پلمپ و بلوک گذاری جلوی مغازه اقدام کردند.

تقی زادگان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه مقرر شده است واحدهای بلوک شده، پلمپ شده و جوشکاری ها جمع شود اتحادیه نیز به اعضای صنف در مورد بازگشایی اطلاع رسانی خواهد کرد که امید می رود همکاران قبول کنند و واحدها بازگشایی شود تا مسئله سامانه جامع تجارت از مراجع قانونی پیگیری شود.