بازار طلای یزد شنبه 5 خرداد باز می شود

چکیده

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد عنوان کرد: مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در جمع کسبه بازار طلا یزد بیان داشتند که بسیج همواره تلاش دارد در مهلت 6 ماهه ، روند اصلاح سامانه جامع تجارت را با جدیت پیگیری نماید.

۱۴۰۳ جمعه ۴ خرداد
258
بازار طلای یزد شنبه 5 خرداد باز می شود

محمد رضا نوری زاده ، رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد به گلدنیوز گفت: دکتر حسن پور ، مسئول سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در جلسه صمیمانه و دوستانه کسبه بازار طلا یزد که روز پنج شنبه ۳خرداد در مسجد بازار یزد برگزار شد ، بیان داشتند که این سامانه  مشمول واحدهای صنفی طلا نمی شود و ثبت دارایی شخصی مربوط به کسبه بازار نمی شود و مربوط به تجار و بازرگانان و تولید کنندگان طلا از معدن و تولید کنندگان شمش طلا است .

وی افزود: رییس بسیج اصناف تاکید کردند که اصناف و بازاریان بازوان دولت و مردم هستند و همه جا یار و یاور انقلاب و نظام بوده اند لذا بسیج اصناف برای اصلاح دستور العمل سامانه جامع تجارت در فرصت 6 ماهه داده شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهد داشت.

نوری زاده تصریح کرد: پس از بیانات رییس بسیج اصناف و در پایان این نشست صمیمانه در حضور وی برخی از مغازه های بازار طلا یزد بازگشایی شد و مقرر گردید که شنبه 5 خرداد ماه باقی مغازه نیز باز شوند.

وی اذعان داشت: در سامانه جامع تجارت باید مشکلات صنف طلا دیده شود و با نظر متخصصین صنفی قانون سامانه جامع تجارت اصلاح و اجرا شود.

ضرر تولید کنندگان طلا یزد، در بازار تعطیل تهران، اصفهان و مشهد

به گزارش سایت طلا گلدنیوز رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر همکاران بخش تولید صنف طلا در یزد با ضرر فعالیت می کنند و کارگاه ها بدون هیچ درآمدی فقط هزینه بیمه و نیروی کار خود را پرداخت بیان داشت: وقتی بازار تهران ، اصفهان و مشهد تعطیل باشد تولید طلا فایده ای ندارد .

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سردی و بی اعتمادی در صنف طلا زیاد شده است و امید می رود با توافقاتی که در مورد سامانه جامع تجارت صورت گرفته، امید به صنف طلا و جواهر بازگردد.

جلسه بسیج اصناف با طلافروشان یزد

صنف طلا قادر به اجرای سامانه جامع تجارت نیست

وی با تشکر از زحمات و همراهی بسیج اصناف در پیگیری مسائل و چالش های صنف طلا و اصلاح سامانه جامع تجارت بیان داشت: اگر سامانه جامع تجارت با شرایط قبل بخواهد اجرا شود به هیچ عنوان صنف طلا و جواهر قادر به ادامه کار نیست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد اظهار داشت: اگر خدای نکرده پیگیری ها به نتیجه ای نرسد و قرار با شد صنف طلا سرمایه شخصی و موجودی خود را در سامانه جامع تجارت اعلام کند، فعالان این صنف نه توان و نه سواد انجام این کار را دارند و بایستی خود را بازنشسته کنند.

راه اندازی مرکز خیریه نگهداری از فرزندان بی سرپرست با هزینه صنف طلا

نوری زاده در ادامه با بیان اینکه مسئول سازمان بسیج اصناف در ادامه سفر خود به یزد بازدیدی از مرکز خیریه صنف طلا و جواهر یزد داشت ، گفت: صنف طلا و جواهر یزد در راستای فعالیت های عام المنفعه خود یک مرکز خیریه و نگه داری فرزندان بی سرپرست را راه اندازی کرده که آخرین مرحله آن این هفته افتتاح خواهد شد و در این مرکز تعدادی از دختران بی سرپرست از شیرخوار ه تا 18 سال با هزینه صنف طلا نگه داری خواهند شد .

وی ادامه داد: خیرین صنف طلا و جواهر یزد در دو سال گذشته بیش از 40 زندانی از زندان یزد آزاد سازی داشتند و در بحران های طبیعی چون سیل و زلزله ، بازار و صنف طلا یار و یاور دولت بوده است .

نمایشگاه مشترک طلاوجواهر یزد و اصفهان

نوری زاده با اشاره به تعویق یک هفته و برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان از 8 خردادماه بیان داشت: با توجه به اینکه از نظر تولیدات طلا شهر یزد و اصفهان در کنار هم هستند مقرر بود نمایشگاه یزد و اصفهان با هم برگزار شود ولی این مهم تا کنون انجام نشده است.