90 درصد مردم از سر اجبار طلا میخرند

چکیده

پیشکسوت اتحادیه طلا و جواهر شهریار بیان داشت: اکنون 90 درصد خرید طلا بر اساس اجبار و برای هدیه دادن به عروس، همسر و مادر انجام می شود ویا با نگاه سرمایه ای طلا می خرند.

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد
138
90 درصد مردم از سر اجبار طلا میخرند

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ؛ بهرام عمادی، پیشکسوت صنف طلا و جواهر شهریار بیان داشت: در گذشته مردم برای دل خود طلا می خریدند و از خرید طلا لذت می بردند ولی امروزه نسبت به گذشته نگاه مردم به طلا متفاوت شده است.

وی افزود: در گذشته قیمت طلا اینقدر گران نبود و اجرت ها به چشم نمی آمد و طلاهایی که در گذشته ساخته می شد به لحاظ کیفیت و زیبایی بسیار بهتر از امروز بود و طلاهای ساخت تهران به لحاظ کیفیت و زیبایی حرف اول را در بازار طلا می زد.

عمادی تصریح کرد: متاسفانه بازار طلا در سال های اخیر افت زیادی داشته و کار کردن در بازار طلا سخت شده است.

سوء استفاده دلالان از گرانی دلار

این پیشکسوت اتحادیه طلا و جواهر شهریار با بیان اینکه امروزه هر گونه اتفاق و  حوادث سیاسی روی قیمت طلا تاثیر دارد اظهار داشت: اکنون گرانی دلار، اخبار سیاسی و حوادث منطقه ای، تنش های محلی ، دیپلماسی جهانی بر روی قیمت دلار تاثیر دارد و متاسفانه با گران شدن قیمت دلار، قیمت طلا نیز افزایش می یابد و برخی دلالان از این مسئله سوء استفاده می کنند.

عمادی در بیان چگونگی ورود خود به بازار طلا بیان داشت: فعالیت در بازار طلا را از در دوران تحصیل و با کار کردن در پاساژ جوادی نرسیده به چهارراه گلوبندک آغاز نموده و پس از پایان دوران سربازی در سال 69 دوباره به بازار کار برگشته و در رسته کیفی و پخش مصنوعات طلا در مناطق مختلف تهران از جمله هفت حوض، امام حسین(ع)، چهار راه عباسی، ولی عصر(عج)، سلطان آباد،امامزاده حسن، باغ فیض، اسلامشهر و شهریار فعالیت کرده است.

استقبال بانوان شهریار از النگوی طلا

این پیشکسوت صنف طلا و جواهر شهریار اظهار داشت: در آن زمان طلافروشی های شهریار خیلی قوی نبودند و به دلیل دور بودن به بازار طلای تهران فرصتی بود تا من در شهریار فعالیت خود را گسترش دهم و برای توسعه فعالیت و پخش طلا در شهریار تمرکز کردم و دفتر کار خود را به این منطقه بیاورم.

وی اذعان داشت: آقایان فعلی، یزدانی، سمندری، احمدی، شایسته، حاج حسین زندی از قدیمی های صنف طلا در شهرستان شهریار بودند و به دلیل اینکه مردم شهریار کشاورز بودند زمان برداشت محصولات بازار طلا رونق خوبی داشت و مردم شهریار در خرید طلا اغلب تمایل به خرید النگو داشتند. 

درهمین رابطه در سایت بازار طلا گلدنیوز بخوانید:

تجلیل از پیشکسوتان صنف طلا و جواهر شهریار

استقبال طلافروشان شهریار از فروش اینترنتی