ضرر طلافروشان گلپایگان به دلیل تعطیلی اجباری در اعیاد

چکیده

رییس اتحادیه طلا و جواهر گلپایگان عنوان کرد: با تصمیم نیروی انتظامی و برای تامین امنیت ، طلافروشان گلپایگان بایستی در تعطیلات رسمی و اعیادی مانند نیمه شعبان و عید قربان و... تعطیل باشند که این امر بر روی کاهش فروش صنف طلا تاثیر بسیار زیادی دارد.

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ خرداد
167
ضرر طلافروشان گلپایگان به دلیل تعطیلی اجباری در اعیاد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلد نیوز)؛ محمد طاهر طاهر شمس، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و لوازم خانگی شهرستان گلپایگان بیان داشت: با توجه به اینکه طلا فروشی ها در اعیادی چون نیمه شعبان و روز مادر و … بیشترین فروش را دارند، الزامی که نیروی انتظامی به تعطیل بودن طلافروشان در ایام تعطیلات رسمی دارد موجب کاهش فروش و ضرر مالی طلافروشان می شود.

وی افزود: صنف طلا گلپایگان به منظور رفع این مشکل پیگیری هایی از تهران و اصفهان انجام داده است ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

طاهر شمس تصریح کرد: شهرستان گلپایگان به لحاظ توسعه گردشگری در چند سال اخیر و با احداث سد پیشرفت خوبی داشته و در ایام تعطیلات شاهد حضور گردشگران است ولی تعطیلی طلافروشی ها در روزهای تعطیل ، که گردشگران در شهر حضور دارند ، باعث شده که طلافروشی ها از حضور گردشگران ثمری نبرند.

رییس اتحادیه طلا گلپایگان اظهار داشت: مردم شهرستان گلپایگان مردمانی اقتصادی هستند و بیشتر سرمایه خود را بر روی خرید طلا سرمایه گذاری می کنند که به همین جهت فروش طلا در گلپایگان رونق خوبی دارد.

رونق فروش النگو طلا در گلپایگان

وی با بیان اینکه در گلپایگان بنکدار، سکه فروش، آب شده فروش و جواهر فروش فعالیت ندارند بیان داشت: سلیقه مردم گلپایگان در خرید طلا بیشتر خرید النگو است.

طاهر شمس به سایت طلا گلدنیوز گفت: شهرستان گلپایگان  وسعت و جمعیت چندانی ندارد و مجموع اعضای صنف طلا در این شهرستان 30 نفر می باشد که به همین جهت اتحادیه فروشندگان طلا گلپایگان با اتحادیه لوازم خانگی ادغام شده اند و نائب رئیس دوم و دبیر اتحادیه از صنف لوازم خانگی می باشد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و لوازم خانگی شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: انتخابات این دوره اتحادیه به دلیل مصوبه ممنوعیت فعالیت دو دوره در اتحادیه ها چندی است که به تعویق افتاده است و به زودی انتخابات دور جدید اتحادیه برگزار خواهد شد.

طلافروشی در گلپایگان بیش از 80 سال سابقه دارد

وی با اشاره به اینکه اتحادیه طلافروشان گلپایگان در سال 1350 تاسیس شده است بیان داشت: آقای توتونچی با شراکت آقای خاکسار در سال 1320 اولین طلا فروشی را در گلپایگان راه اندازی کردند که هنوز نیز پسران آقای خاکسار در صنف طلا گلپایگان مشغول به فعالیت هستند.

طاهر شمس تصریح کرد: طلا فروشی های گلپایگان به منظور تامین امنیت بهتر در بازار بزرگ شهر واقع در خیابان امام خمینی(ه) تجمیع و متمرکز هستند و بیشتر طلای مورد نیاز شهرستان از تهران و اصفهان تامین می شود.

معدن طلای موته و صنف طلای گلپایگان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گلپایگان در ادامه  یکی دیگر از چالش های صنف طلا گلپایگان را سامانه جامع تجارت عنوان کرد و بیان داشت: معدن طلای موته در فاصله نزدیک به شهرستان گلپایگان قرار دارد ولی متاسفانه وجود این معدن و بهره برداری از مجتمع طلای موته هیچ تاثیری در گسترش فعالیت های صنف طلا در این شهرستان ندارد و در گلپایگان تنها یک سازنده طلا و 28 ویترین دار فعالیت دارند.