3 خواسته صنف طلا از دولت جدید

چکیده

رییس اتحادیه طلا ، جواهر و نقره مشهد عنوان کرد: ضرورری است دولت جدید رفع سه چالش اساسی صنف طلا را در دستور کار خود قرار دهد و نگاه خود را به اصناف بهتر کند چرا که اصناف در شکل گیری انقلاب نقش موثری داشتند.

۱۴۰۳ شنبه ۲ تير
128
3 خواسته صنف طلا از دولت جدید

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد مقدس بیان داشت: رییس جمهور منتخب و دولت جدید باید با اصناف رابطه خوبی داشته باشد و همانگونه  که در این برهه و در موعد انتخابات کاندیداها به آرای مردم و اصناف نیاز دارند باید بعد از انتخابات به وعده ها و قول های خود عمل کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین خواسته های صنف طلا، موضوع تبصره 4 ماده 18 مبارزه با قاچاق کالا است که بایستی هیات دولت جدید، لایحه این تبصره را به مجلس برگرداند و اعلام کنند که این تبصره شامل صنف طلا و جواهر نیست.

تقی زادگان با بیان اینکه اجرای این تبصره مشمول صنف طلا و جواهر نمی شود چرا که این صنف انبار گردانی نداشته و هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد بیان داشت: اجرای سامانه جامع تجارت برای کشور مزیتی ندارد و همانگونه که فرار مغزها در کشور رخ داد، اجرای این سامانه باعث می شود فرار سرمایه ها نیز رخ دهد.

وی اذعان داشت: دومین خواسته صنف طلا تدبیر در مورد افزایش مالیات هاست ، زیرا چندین سال است بدون اینکه وضعیت بازار بهتر شود سال به سال متاسفانه مالیات ها افزایش می یابد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد ادامه داد: سومین در خواست صنف طلا از رئیس جمهور و دولت جدید در مورد سامانه مودیان مالیاتی است چراکه این سامانه نیز دارای ایرادات فنی است و کارایی موثر را ندارد و به روز رسانی این سامانه ضروری است.

بنک طلا ، فروشگاه عمده طلا

کم می خواهیم که شدنی باشد

تقی زادگان خاطر نشان کرد: چالش های صنف طلا و جواهر زیاد است ولی اگر خواسته های زیادی از دولت داشته باشیم شاید انجام خواسته ها شدنی نباشد لذا امید می رود دولت جدید قول بدهد که این مشکلات را رفع کند تا صنف و صنعت طلا نیز برنامه ریزی های بعدی را برای توسعه انجام دهد.

وی تصریح کرد: اگر این سه مشکل صنف طلا رفع شود دغدغه واحد های صنفی نیز کم می شود و می توانند روی تولید تمرکز کنند و همچنین میتوان امیدوار بود که با رفع کردن این چالشها، مسئولین متوجه شوند که صنف طلا مزیت های زیادی دارد و با صادرات می تواند درآمد ارزی خوبی برای کشور ایجاد کند.

ارزآوری قابل توجه برای کشور با صادرات زیورآلات نقره

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد به سایت طلا گلدنیوز گفت: پس از رفع این سه چالش اساسی صنف طلا مسئولین بایستی برای گسترش و توسعه تولید طلا برنامه هایی تدوین کنند تا ماشین آلات به راحتی وارد کشور شود و صنعت طلا به عنوان صنعتی با سابقه 7 هزار ساله در ایران، توانمندی خود را به رخ جهانیان بکشاند.

وی بیان داشت: در حال حاضر صنعت نقره حرف اول را در مشهد می زد ولی متاسفانه صادرات نقره به صورت چمدانی انجام می گیرد، در صورتی که هرکیلو نقره می تواند ده برابر قیمتش ، درآمد ارزی به کشور برگرداند  که این مهم  می تواند اشتغال بسیاری برای کشور ایجاد کند.

تقی زادگان اذعان داشت: در سالی که مقام معظم رهبری بر اشتغال و تولید تاکید دارند متاسفانه مسئولین فقط شعار می هند و عملی در کار نیست که امید می رود قول های مساعد کاندیداها عملی شود و شعار های رییس جمهور جدید، برای مردم باشد و فقط برای  رسیدن به صندلی ریاست نباشد چرا که این صندلی ها برای 4 سال است.