کارگاه های طلاسازی فاقد تایید محیط زیست در دولت آباد

چکیده

طاهری عنوان کرد: یکی از مشکلات صنف طلا و جواهر دولت آباد اصفهان نداشتن شرایط دریافت پروانه فعالیت به دلیل تاییدیه ندادن محیط زیست و اداره استاندارد به کارگاه های طلاسازی است که اکنون 50 کارگاه طلاسازی توانستند تاییدیه از محیط زیست بگیرند.

۱۴۰۳ دوشنبه ۴ تير
129
 کارگاه های  طلاسازی فاقد تایید محیط زیست در دولت آباد

به گزارش سایت طلا (گلدنیوز) ؛  مریم طاهری، بازرس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دولت آباد اصفهان  بیان داشت: اغلب کارگاه های طلاسازی شهرستان دولت آباد در منازل مسکونی فعالیت دارند که به همین جهت فعالیت آنها مورد تایید محیط زیست نیست و بایستی در واحد های تجاری فعالیت داشته باشند تا بتوانند استاندارد و تاییدیه و مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دولت آباد 50 کارگاه طلاسازی دارای مجوز فعالیت دارد افزود: شاید تعداد کارگاه ها بیشتر هم باشد ولی به دلیل اینکه شرایط دریافت مجوز کسب را ندارند پروانه دار نیستند.

طاهری تصریح کرد: در دولت آباد 34 واحد صنفی طلا فروشی و یک آزمایشگاه طلا فعالیت دارد که 90 درصد طلا فروشی ها و کارگاه های طلاسازی های دولت آباد  در مرکز شهر فعالیت می کنند و بقیه نیز در شهر های زیر مجموعه دولت آباد از جمله دستگرد، بُرخوار، خورزوق فعالیت دارند.

بنک طلا ، فروشگاه عمده طلا

ویترین های  پر زرق و برق طلافروشان دولت آباد

وی در مورد نوع سلیقه مردم دولت آباد در خرید طلا بیان داشت: معمولا مردم شهر همه نوع مصنوعات طلا خرید می کنند و اکنون نیز بیشتر طلا فروشان و ویترین داران ویترین های خود را به روز دیزاین و طراحی کرده اند و حجم زیادی طلا های زیبا و با کیفیت در ویترین ها دارند.

طاهری گفت: یکی از مشکلات صنف طلا، در دولت آباد ادغام شدن اتحادیه طلا با اتحادیه های آرایش و پیرایش است و به دلیل اینکه تعداد طلافروشان کم است، نمی توان آنها را جدا کرد.

بازرس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دولت آباد اصفهان بیان داشت: در انتخابات هیات مدیره اتحادیه طلا دولت آباد رئیس اتحادیه آقای مهدی کمالی، مهدی رفیعی نایب  رئیس دوم و سید حسین حسینی خزانه دار از صنف طلا و خانمها صابری و زارعان از صنف آرایشگران هستند.

طاهری تصریح کرد: حاج آقا کمالی رئیس سابق اتحادیه و حاج محمد رفیعی از صادرکنندگان طلا و یکی از بزرگترین سازنده ها و صادرکنندگان طلا ایران از پیشکسوتان و قدیمی های صنف طلا دولت آباد است.

دولت آباد قطب سنگبری ها و تولید سنگ های ساختمانی

وی اذعان داشت: منطقه صنعتی دولت آباد در زمینه تولید و عرضه ی سنگ های ساختمانی و سنگبری معروف است و شهر کمشچه دولت آباد بزرگترین صادر کننده نان محلی و خانگی به ایران است و دولت آباد در صنعت تریکو و صادرات صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و معدن سنگ های تزیینی میمه در نزدیکی دولت آباد قرار دارد.

انتهای پیام/