لزوم ممنوعیت فروش طلای دست دوم در سایت دیوار

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان عنوان کرد: به دنبال ممنوعیت فروش طلای دست دوم در واحدهای صنفی ، معضل بعدی صنف طلا ، فروش طلای دست دوم در فضای مجازی و سایت دیوار است ؛ چراکه متخلفان از طریق فضای مجازی که نیازی به صدور فاکتور ندارد ، طلای دست دوم را خریدوفروش میکنند.

۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
114
لزوم ممنوعیت فروش طلای دست دوم در سایت دیوار

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ مهدی غلامی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان بیان داشت: برای جلوگیری از معضل فروش طلای دست دوم در سایت دیوار بایستی راهکارهایی تدبیر شود.

وی افزود: در سالهای اخیر با رواج فروش طلای دست دوم در فضای مجازی بارها به دادگستری  مراجعه کرده ایم ولی متاسفانه اعلام می کنند برای برخورد با این امر باید شاکی خصوصی وجود داشته باشد که این امر باعث می شود با توجه به ممنوعیت فروش طلای دست دوم در واحدهای صنفی ، کل طلای دست دوم توسط همکاران متخلف و اشخاص عادی در فضای مجازی و سایت دیوار که نیازی به صدور فاکتور نیست، خرید و فروش شود.

غلامی اذعان داشت: برای جلوگیری از این معضل باید روسای اتحادیه های صنف طلا و جواهر تمام شهرستان ها به اتفاق هم با مکاتبه با دادگستری جهت ممنوع کردن  فروش طلای دست دوم در فضای مجازی و دیوار اقدام کنند.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان تصریح کرد: دادگستری می تواند با مکاتبات با سایت دیوار فروش طلای دست دوم را ممنوع  اعلام کند.

ضرورت جلوگیری از  فروش طلای سرقتی در سایت دیوار

وی ادامه داد: در حال حاضر فروش طلا تقلبی و سرقتی در قالب طلای دست دوم در فضای مجازی به ویژه در سایت دیوار انجام می شود و کسی هم نمی تواند پیگیری کند.

غلامی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از فروش طلای دست دوم در اسفند ماه سال گذشته مصوبه ای از کمیسیون نظارت استان گرفته شد و مقرر شد که  فروش طلای دست دوم با یک درصد بالای قیمت بازار معامله شود تا افرادی که طلای دست دوم می فروشند صرفه نداشته باشد و با این اقدام طلا به چرخه تولید برگردد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت برای فروش طلای دست دوم کد آیسیک تعریف شده بود و سازمان صمت با این اقدام به فروش طلای دست دوم  وجه قانونی داده بود، فردی که کد آیسیک و مجوز دست دوم فروشی طلا را می گرفت دیگر راه مبارزه با آن وجود نداشت.

رونق تولید با برگشت طلای دست دوم به چرخه تولید

غلامی ادامه داد: خوشبختانه با ممنوعیت فروش طلای دست دوم و حذف کد آیسیک که اخیرا تصویب شد می تواند اتفاق خوبی در بخش تولید صنعت رخ دهد و چرخه تولید وسعت بیشتری پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان در گفتگو با سایت طلا گلدنیوز تاکید کرد: ذوب طلای دست دوم و برگشت آن به چرخه تولید موجب رونق تولید و فعالیت دوباره کارگاه های تولید مصنوعات طلا می شود.