نیمی از سرمایه طلافروشی های خمینی شهر النگو است

چکیده

اشرفی عنوان کرد: بیشترین حجم طلای طلا فروشی های خمینی شهر به النگو اختصاص دارد به طوری که شاید از 5 کیلو طلا یک مغازه طلافروشی در خمینی شهر 2و نیم کیلو آن النگو است.

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
110
نیمی از سرمایه طلافروشی های خمینی شهر النگو است

به گزارش سایت طلا (گلدنیوز) ؛ پرویز اشرفی، رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروش شهرستان خمینی شهر بیان داشت: بیشتر بانوان خمینی شهر در انتخاب  و خرید مصنوعات طلا علاقمند به خرید النگو هستند و بیشترین مصنوعی که در خمینی شهر از طلافروشی ها خرید می شود النگو است در صورتی که در چند سال اخیر در شهر اصفهان بیشتر خرید دستبند مد شده است.

بانک اطلاعاتی

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه ساخت النگو حرف اول را می زند و 80 درصد النگو ایران از شهر اصفهان تامین می کند بیان داشت: من به دلیل اینکه سازنده النگو بودم روی النگو نظر و توجه دقیقی دارم  و به نظر من النگوهایی که اکنون در بازار موجود است کیفیت خوبی ندارند و جالب نیستند.

اشرفی اظهار داشت: در گذشته آسیا طلا النگو می ساخت که کیفیت زیادی داشت و سال ها دوام و ماندگاری داشت ولی اکنون زود به دلیل گرانی قیمت طلا، النگو ها را نازک می گیرند که  کیفیت جالبی ندارند و زود هم می شکند.

مردم خمینی شهر استقبال چندانی نسبت به خرید جواهرات ندارند

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروش شهرستان خمینی شهر اذعان داشت: در خمینی شهر به دلیل عدم استقبال مردم از خرید جواهر و تمایل مردم به سرمایه گذاری روی طلا، واحد جواهر فروشی فعالیت ندارد و  خرید جواهرات فقط در حد سفارش حلقه ازدواج است.

اشرفی تصریح کرد: در خمینی شهر 130 واحد طلا فروشی، 40 تا 50 واحد بدل، نقره و ساعت فروشی، 6 واحد تعمیر کار و 10 کارگاه طلا سازی و یک آب شده فروشی فعالیت دارد ولی بنکدار و صرافی ندارد.

وی با بیان اینکه در 5 سال اخیر طلافروشان شهر به لحاظ دیزاین و دکور پیشرفت خوبی داشته اند بیان داشت: از گذشته طلافروشی ها در خمینی شهر مغازه های بزرگ و طلاهای سنگینی قیمتی داشتند.

اشرفی ادامه داد: اغلب طلا فروشان خمینی شهر در بازار بزرگ شهر و چهار خیابان اصلی این شهر متمرکز هستند و 80 تا 90 درصد از طلای مصرفی شهرستان خمینی شهر از اصفهان و 10 تا 15 درصد آن از بازار تهران تامین می شود.

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروش شهرستان خمینی شهر  با بیان اینکه بیشترین خرید طلا در خمینی شهر در روز مادر و روز زن انجام می شود گفت: فروش آنلاین طلا در این شهر استقبال چندانی ندارد و طلافروش ها هم به دلیل کلاهبرداری ها فروش آنلاین ندارند.

وی اذعان داشت: اتحادیه خمینی شهر حدود 50 سال  قبل راه اندازی شده و حاج عباس کریمی از زنجیر سازان به نام اراکی رئیس پیشین اتحادیه بوده است و محسن شاهین (نایب رییس اول)، محمود عشقی (نایب رییس دوم اتحادیه)، جواد رضایی (دبیر)، علی نعمتی (خزانه دار)، صادق فرهادی (دبیر اجرایی و فرشاد زارع (بازرس) اعضای هیات مدیره اتحادیه فعلی هستند و  انتخابات هیات مدیره جدید در بهمن ماه 1403 برگزار خواهد شد.

اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود علت پیشرفت اخیر کشور ترکیه در صنعت طلا را  اعطای مشوق ها و معافیت های مالیاتی و 80 درصد به دلیل مهاجرت هنرمندان ایرانی به ترکیه دانست و بیان داشت: در سالهای اخیر به دلیل مشکلات مالیاتی و قوانین سخت، به فرار مغزها فرار هنرمندان نیز اضافه شده و بسیاری از هنرمندان از کشور مهاجرت کردند.

دولت با اجرای سامانه جامع تجارت 80 درصد صنف طلا را به تعطیلی خواهد کشید

وی با بیان اینکه صنعت طلا از بخش دولتی  انتظار کمک مالی ندارد  و همین که صنف و صنعت را اذیت نکند کافی است بیان داشت: دولت با اجرای قوانین غیرکارشناسی چون قانون مالیات بر ارزش افزوده طی 10 سال باعث تعطیلی کسب و کارها شد و اکنون نیز با اجرای سامانه جامع تجارت همانگونه که زمزمه های آن شنیده می شود 70 تا 80 درصد صنف طلا را به تعطیلی خواهد کشید.

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروش شهرستان خمینی شهر  در بیان دلیل علاقه مردم ایران به خرید طلا بیان داشت: در کشور ایران به دلیل وجود تورم بالا مردم برای حفظ ارزش پول خود تمایل به خرید طلا دارند و اکنون نیز مردم به دلیل اجرت های بالا رو به خرید طلای دست دوم آورده اند ولی در کشور های دیگر تورمی وجود ندارد که نیاز باشد  مردم برای حفظ سرمایه خود طلا بخرد و پس انداز کند چون ارزش پول آن ها حفظ خواهد شد.

وی اذعان داشت: البته علاقه به طلا در کشور ایران مانند کشور های عربی زیاد است و در کشور های خاورمیانه بر خلاف کشور های اروپایی تمایل به خرید طلا وجود دارد.

انتهای پیام/