برخی از شهرهای فلاورجان به دلیل ناامنی فاقد طلا فروشی است

چکیده

رییس اتحادیه طلا و جواهر فلاورجان عنوان کرد: شهرستان فلاورجان 7 شهر دارد که مرکز آن شهر فلاورجان است و 4 شهر پر جمعیت این شهرستان (فلاورجان، کلیشادوسودرجان، قهدریجان و پیربکران) دارای طلا فروشی است  و سه شهر دیگر به دلیل پراکندگی و نا امنی طلا فروشی ندارد.

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
125
برخی از شهرهای فلاورجان به دلیل ناامنی فاقد طلا فروشی است

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ؛ اکبر احسان پور ، رییس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شهرستان فلاورجان بیان داشت: در چندین سال قبل یک مورد طلافروشی در شهر ابریشم وجود داشت که به دنبال سرقت مسلحانه از این طلافروشی فروشنده کشته و اموال وی سرقت رفت.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه طلا شهرستان فلاورجان 150 عضو دارد و همه طلا فروشی ها فعال، دارای پروانه کسب هستند و هیچ واحد صنفی بدون پروانه اجازه فعالیت ندارند.

احسان پور تصریح کرد: از مجموع طلافروشی های فلاورجان 40 طلافروشی در بازارچه متمرکز هستند و 20 طلافروشی هم در خیابان طالقانی و امام خمینی فعالیت دارند.

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر فروشان شهرستان فلاورجان با بیان اینکه طلافروشی در فلاورجان سابقه زیادی دارد و پیشکسوتان و قدیمی های صنف طلا فلاورجان از جمله عباس احسان پور ، مصطفی ایرانزاد ، مسیح میرلوحی قبل از انقلاب زرگر بودند  و سابقه بیش از 40 سال فعالیت در صنف طلا را دارند بیان داشت: اتحادیه فلاورجان از سال 69 با حدود 26 واحد صنفی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 8 دوره انتخابات برگزار نموده که در تمام دوره ها وی به عنوان رییس اتحادیه انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه صنف خرازی ها برای تشکیل اتحادیه به حد نصاب نرسیدند با صنف طلا و جواهر فلاورجان ادغام شدند و در انتخابات سال گذشته دو نفر از اعضای هیات مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر فلاورجان (دبیر و خزانه دار اتحادیه) گل فروش هستند.

احسان پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه نفر از اعضای هیات مدیره اتحادیه اعم از آقایان محمد شفیعی (نایب رئیس اول)، سعید توکلی (نایب رئیس دوم) و حمید اکبری (بازرس) از فعالان صنف طلا هستند.

فعالیت 8 کارگاه طلاسازی در قهدریجان

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان فلاورجان به دلیل اینکه در نزدیکی و در فاصله 5 تا 6 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است بنکدار و آب شده فروش ندارد بیان داشت: در بخش قهدریجان شهرستان فلاورجان چندین کارگاه طلاسازی (حدود 7 تا 8 مورد کارگاه) فعالیت دارند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر فلاورجان ادامه مصاحبه با سایت طلا گلدنیوز گفت: به دلیل نزدیکی شهرستان به اصفهان اکثر کالاها و مصنوعات طلا طلافروشی های شهرستان از بازار اصفهان و یا کیفی ها تهیه می شود و در فلاورجان بیشترین طلایی که خرید می شود النگو است.

کاهش فروش طلا در فلاورجان از 200 گرم به کمتر از 20 گرم در روز

احسان پور در بیان وضعیت بازار طلا فلاورجان اظهار داشت: در حال حاضر خرید و فروش طلا نسبت به گذشته که روزانه 200 گرم طلا فروخته می شد بسیار  کم شده و اکنون طلافروشی های شهر حتی روزی 20 گرم طلا هم نمی فروشند.  

وی خاطرنشان کرد:  زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی دوره رونق فروش طلا بود و با توجه به ثبات قیمت طلا، طلا فروشان طلا را به صورت  نسیه می فروختند و فروش طلا  رونق بسیار داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر فلاورجان گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصاد مردم خوب نیست و مسئولین با اجرای مالیات بر ارزش افزوده  طی 10 سال صنعت طلا را  نابود کردند و اکنون نیز با الزام به اجرای سامانه جامع تجارت و ثبت سرمایه ها مشکلات بدتری برای صنف ایجاد کرده اند.  

طلا فروشان فلاورجان به دنبال پرورش اسب های اصیل

.

طلا فروشان فلاورجان به دنبال پرورش اسب های اصیل

احسان پور در ادامه با اشاره به اینکه  شهرستان فلاورجان به لحاظ پرورش اسب ، در ایران اول است و با توجه به قیمت بالای برخی نژادها و اینکه برخی اسبها حدود یک میلیارد قیمت دارند گفت: اغلب مردم شهرستان و حتی طلا فروشان فلاورجان نیز اصطبل  پرورش اسب دارند و به دنبال پرورش اسب با کیفیت و اصیل هستند و به همین دلیل نیز "طلاهای طرح اسب" خریدار زیادی دارد.