مخالفت صنف طلا با رصد تصویری طلافروشان

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز عنوان کرد: اخیرا اداره کل اماکن دریافت مجوز کسب و کار را منوط به دریافت تاییدیه رعایت الزامات امنیتی از سامانه سپتام (سامانه پایش تصویری اماکن) اعلام کرده است و این موضوع به شهرهای شیراز و تبریز اعلام شده است و اتحادیه تبریز مخالفت خود را در  مورد این موضوع به اتاق اصناف اعلام کرده است.

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير
166
مخالفت صنف طلا با رصد تصویری طلافروشان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) شربیانی ، رئیس اتحادیه صنف طلا ، جواهر و سکه تبریز در کارگروه تخصصی طلا و جواهر و نقره اتاق اصناف تهران بیان داشت: در سامانه سپتام دوربین ها ی محل کسب رصد و تاییدیه دوربین‌های نظارتی صادر می شود.

وی افزود: در این سامانه از متقاضی دریافت مجوز متناسب با نوع فعالیت و مشخصات محل کسب، هزینه کارشناسی دریافت می شود و برای صدور تاییدیه نیز الزاماتی از جمله نوع و مدل دوربین ها را باید رعایت کند که این امر هزینه های گزافی به همکاران تحمیل می کند.   

اقدم شربیانی تصریح کرد: از طرفی همکاران دغدغه دارند که اگر قرار است فضای کسب کار آن ها رصد شود این موضوع دیگر برای آنها  قابل هضم نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: در دولت جدید از پتانسیل و ظرفیت بخش خصوصی و نظرات کارشناسی بخش خصوصی قبل از تصویب آیین نامه و یا موارد مربوط به صنف  استفاده شود و در دولت جدید اقتصاد را پیش بینی پذیر ببینیم و برای رشد و توسعه اقتصاد سرمایه ای جذب شود.

فروش طلا در دیجی کالا مجوز ندارد

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز اذعان داشت یکی دیگر از مشکلات فعلی صنف طلا فروش طلا در طریق سایت هایی مانند دیجی کالا است که حتی مجوز از اتحادیه ندارند و اقدام به فروش طلاهایی با عیار پایین می کنند.

وی گفت: اتحادیه ها در مورد فروش طلا در فضای مجازی دغدغه زیادی دارند و پیگیری ها بی نتیجه است چرا که سایت ها خود را کارگزار می دانند که این موضوع جدی است که ضرورت دارد برطرف شود.

اقدم شربیانی اظهار داشت: در مورد سامانه جامع تجارت که مشکل بزرگ صنف طلا است و امید می رود در فضای پیش آمده این موضوع برطرف شود و برای هنر صنعت طلا،  آنچه در دنیا مرسوم است اتفاق بیفتد.