جزییات مراسم عزاداری هیات طلا و جواهر تهران در سال 1403

چکیده

یزدانی عنوان کرد: طبق سنوات گذشته در ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) اقامه عزای حسینی توسط هئیت سرای اردیبهشت بازار طلای تهران به همت صنف طلا و جواهر برگزار می شود.

۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير
196
جزییات مراسم عزاداری هیات طلا و جواهر تهران در سال 1403

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ فرشید یزدانی، از خادمین هیئت طلا و جواهر تهران و رییس هیات مدیره سرای اردیبهشت بازار طلای تهران بیان داشت: مراسم عزاداری هیئت طلا و جواهر تهران شامل سخنرانی، مدیحه سرایی، عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر طبق سنوات گذشته از اول محرم تا 6 محرم از ساعت 7صبح در حسینه هیئت طلا و جواهر تهران برگزار می شود و کسبه سرا از صبح تا بعد از نماز ظهر مغازه های خود را تعطیل می کنند.

بانک اطلاعاتی

وی افزود: از روز هفتم محرم نیز به طور کل سرای اردیبهشت برای برپایی شعائر اسلامی و شرکت در مراسم سوگواری تعطیل می شود.

یزدانی تصریح کرد: مجموعه حسینه صنف طلا و جواهر سرای اردیبهشت بازار تهران وقفی بوده و توسط «لرزاده» بانی سرا دارای وقف نامه است و هیت طلا و جواهر تهران بیش از هفتاد سال قدمت دارد.

توزیع 8 هزار غذای نذری

این خادم هیئت طلا و جواهر تهران افزود:‌ با حمایت کسبه پاساژ اردیبهشت از هفتم محرم تا عاشورا روزانه 2 تا 3 هزار غذای نذری توزیع می شود که بانی این 8 هزار غذای نذری برخی از کسبه سرای اردیبهشت هستند.

یزدانی بیان داشت: همکاران مجموعه سرای اردیبهشت با رغبت این کار را انجام می دهند و معتقدند خیر و برکت مغازه ها و کسبه سرای اردیبهشت از وجود امام حسین(ع) است.

جزییات مراسم عزاداری هیات طلا و جواهر تهران در سال 1403

حضور زرگران و جواهر فروشان سراسر تهران در هیات طلا و جواهر

وی با بیان اینکه با همکاری تجار و کسبه سرای اردیبهشت از اول محرم این سرا برای برگزاری مراسم عزا حسینی سیاه پوش می شود بیان داشت: همه روزه در هیات طلا و جواهر تهران از ساعت 8 و 30 زیارت عاشورا قرائت و مداحی و سخنرانی علما و وعاظ برپا می شود سایر زرگران و جواهر فروشان از سراسر تهران در این مراسم شرکت می کنند.

یزدانی ادامه داد: علاوه بر مداحان قدیمی و بزرگان هیات ، مداحانی چون حاج جواد حبیبی، حاج آقا احیا داران و حاج محمد رضا ترابی امسال در هیئت مداحی می کنند.

این خادم هیئت طلا و جواهر تهران اذعان داشت: امسال با توجه به ورود افرادی جدید به مدیریت هیات کیفیت مراسمات و برنامه های هیئت تفاوت زیادی نسبت به سالهای قبل دارد.

یزدانی خاطر نشان کرد: هیئت طلا و جواهر تهران با افتخار میزبان همه مردم است و حضور در این مراسم برای عموم آزاد است و این سفره برای میزبانی از نیازمندان با افتخار گسترده است.

انتهای پیام/