ساخت طلای کم اجرت در کارگاه های زیر زمینی

چکیده

رییس اتحادیه طلا جواهر لرستان عنوان کرد: کارگاه های زیر زمینی با کد کارگاهی تقلبی شروع به ساخت طلاهای اجرت پایین و عرضه در بازار کرده اند که اگر برای آن چاره اندیشی نشود تبعات زیادی برای صنف خواهد داشت.

۱۴۰۳ شنبه ۳۰ تير
108
 ساخت طلای کم اجرت در کارگاه های زیر زمینی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ رحیمی، رییس اتحادیه طلا جواهر لرستان بیان داشت: در چند سال اخیر فروش طلای دست دوم رواج پیدا کرده و متاسقانه تعداد زیادی از همکاران صنفی فروش طلای دست دوم را انجام می دهند و این مسئله صنعت طلا و جواهر را از رونق خارج کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در بازار لرستان هیچ کارگاه  طلاسازی به صورت فعال وجود ندارد و با توجه به شرایط فعلی هیچ متقاضی هم برای راه اندازی کارگاه وجود ندارد و کارگاه های زیر زمینی با کد کارگاهی تقلبی شروع به ساخت طلاهای اجرت پایین و عرضه در بازار کرده اند که این موارد تبعات زیادی برای صنف دارد.

رحیمی با بیان اینکه اکنون اهرم های اتحادیه کمرنگ شده و باید دولت کمک کند تا صنف طلا دوباره رونق بگیرد ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت کابینه جدید تغییرات خوبی اعمال شود.

اجرت ها ی سلیقه ای سبب رواج فروش طلای دست دوم

رییس اتحادیه طلا جواهر لرستان عنوان کرد: اگر اجرت ساخت طلا بر اساس تورم اعمال شود نه به شکل سلیقه ای و این مهم از طرف اتحادیه ها مدیریت شود ، خود به خود فروش طلای دست دوم کمرنگ می شود.

متاسفانه اجرت و مزد ساخت طلا در دو سال اخیر افزایش 10 تا 15 برابری داشته و مشتریان به دلیل اجرت بالا و ضرر خرید و فروش طلا زیر بار خرید طلای نو نمی روند.

رحیمی اظهار داشت: در گذشته خریداران طلا به ازای فروش هر گرم طلا 5 درصد ضرر می کردند ولی اکنون با افزایش اجرت ها  بیش از 30 درصد ضرر می کنند و به این دلیل دیگر زیر بار خرید طلای نو نمی روند.

برای رونق تولید باید با فروش طلای دست دوم برخورد شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر لرستان در مصاحبه با سایت بازارطلا گلدنیوز اظهار داشت: در حال حاضر از هر 10 نفر خریدار طلا 8 نفر برای خرید طلای دست دوم به مغازه می آیند و کلا خرید طلا از ویترین تعطیل شده است و کارگاه های طلاسازی تعطیل شده است.

وی گفت: وقتی طلا در ویترین ها فروش و گردشی ندارد، بنکدار و سازنده هم بالطبع فروش نداشته و این امر سبب می شود سازندگان طلا بیکار شوند.