درگاه ملی مجوز ها معضل جدیدی برای صنف

چکیده

بهزادی عنوان کرد: با راه اندازی درگاه ملی مجوز ها افراد می توانند بدون هیچ منعی درخواست پروانه و مجوز واحد صنفی دریافت کنند و بازرسی نمی تواند هیچ مخالفتی داشته باشد و این امر باعث افزایش روز به روز واحد های صنفی و بروز برخی تخلفات در صنف طلا می شود که متاسفانه قانون تسهیل صدور مجوز ها باعث این مشکل شده است.

۱۴۰۳ شنبه ۳۰ تير
107
درگاه ملی مجوز ها معضل جدیدی برای صنف

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (سایت طلا گلدنیوز)؛ ایوب بهزادی، مدیر بازرسی اتاق اصناف دشتستان  بیان داشت: در گذشته سقف و حدودی برای پذیرش درخواست پروانه واحد صنفی وجود داشت و برای صدور مجوز بررسی هایی و تعیین سقف و حریم و حدودی انجام و تایید می شد اما اکنون هیچ  مانعی وجود ندارد و فرد به راحتی می تواند برای صدور پروانه اقدام کند و روز به روز هم بر تعداد  واحد های صنفی اضافه و باعث بروز مشکلات وتخلفات در صنف شده است.

بانک اطلاعاتی

وی با بیان اینکه بازرسی اتاق اصناف می تواند در بخش تخلفات صنفی ورود می کند بیان داشت: برابر فصل هشتم قانون نظام صنفی بازرسی ها بر برخی تخلفات از جمله کم فروشی و گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب و برخی خدماتی که به مشتری ارائه می شود اعم از صدور فاکتور و محاسبات می تواند ورود و با افرادی که تخلف دارند برخورد کند.

برخورد با واحدهای زیر زمینی در اولویت بازرسی ها

بهزادی تصریح کرد: در سال گذشته پیگیری و برخورد با مباحثی چون طلای آب شده و تولیدات زیر زمینی که خلاف قانون بودند در اولویت بازرسی ها قرار داشت و در مورد احداث طلا فروشی در مکان های ناامن هم جلساتی با اماکن، نیروی انتظامی و بازرسی اصناف داشته است.

بازرسی دوره ای واحد های صنفی طلا در دشتستان

وی اظهار داشت: بازرسی اتاق اصناف دشستان، در راستای وظایف خود همچنین به صورت ماهیانه گشت های مشترکی با اداره صنعت معدن، تعزیرات حکومتی و اتحادیه برگزار می کند که در این گشت ها مواردی چون ترازو، تابلوها صدور فاکتور و محاسبات  بررسی می شود و با افرادی که در این زمینه ها تخلف دارند برخورد می شود.

مدیر بازرسی اتاق اصناف دشتستان اذعان داشت: در بحث رسیدگی به شکایات که در اتحادیه طلا و جواهر دشتستان انجام می گیرد، در صورت ایراد تخلف، پرونده واحد متخلف به واحد بازرسی ارجاع داده می شود که در مواردی که  تخلف محرز بوده  توسط کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه به واحد بازرسی ارجاع و بازرسی بعد از رسیدگی به روند پرونده،  پرونده را جهت رسیدگی و برخورد  به تعزیرات ارسال می کند.

حل شدن برخی پرونده ها با کدخدامنشی در شهرستان دشتستان  

وی با بیان اینکه برخی از تخلفات نیز به صورت سازشی و کدخدامنشی در اتحادیه طلا و جواهر دشتستان حل می شود خاطرنشان کرد: برخی از شکایات بستگی به شاکی دارد و گاهی ممکن است شاکی از حق خود بگذرد ولی بر پیگیری حق قانونی تاکید می کند که بر طبق قانون برخورد می شود و در این صورت اتحادیه پرونده را برای تکمیل و ارسال به تعزیرات حکومتی به واحد بازرسی ارجاع می دهد.

بهزادی ادامه داد: در حال حاضر 110 واحد خرده فروشی طلا و جواهر در شهرستان دشتستان فعالیت می کنند  که با در نظر گرفتن واحدهای ساخت و تعمیرات و تولید طلا واحد های بیشتری در شهرستان فعال هستند.

مدیر بازرسی اتاق اصناف دشتستان با بیان اینکه شهرستان دشتستان از لحاظ وسعت جغرافیایی بزرگترین شهرستان بوشهر است ولی از لحاظ جمعیت دو شهرستان بوشهر و برازجان جمعیت بیشتری دارند بیان داشت:  دشتستان دارای  7 بخش با مرکزیت برازجان است و برازجان مرکز شهرستان دشتستان می باشد.  

وی ادامه داد:  خوشبختانه اتحادیه طلا و جواهر دشتستان در حال حاضر با ریاست مهدی خوش رفتار از اتحادیه های منسجم و منظم است که عملکرد خوبی داشته و جلسات اتحادیه برای رفع مشکلات صنف به صورت مکرر در اتحادیه برگزار می شود.

انتهای پیام/