عاملان پخش 150 سکه تقلبی در بازار کرمانشاه نقره داغ شدند

چکیده

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه عنوان کرد: هفته گذشته 2 نفر از عاملان توزیع 150 سکه تقلبی قبل از توزیع سکه ها در بازار دستگیر و سکه ها توقیف شد ؛ متاسفانه رسانه ها در اعلام  این خبر بزرگنمایی کرده و به اشتباه 150 کیلو سکه تقلبی درج کرده بودند که با پیگیری ها اصلاح شد.

۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
78
عاملان پخش 150 سکه تقلبی در بازار کرمانشاه نقره داغ شدند

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلد نیوز)؛ جعفری، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه بیان داشت: هفته گذشته ۲ مورد توزیع سکه های تقلبی در بین کسبه طلافروشان کرمانشاه پیگیری و به مراجع قضایی اعلام شد که پس از اعلام 2 نفر از عاملان توزیع سکه های تقلبی قبل از توزیع سکه ها در بازار دستگیر و سکه ها توقیف شد.

بزرگنمایی رسانه ها از ماجرای سکه های تقلبی کرمانشاه

وی افزود: متاسفانه رسانه ها در اعلام  این خبر بزرگنمایی کرده و به اشتباه 150 کیلو درج شده بود که با پیگیری ها اصلاح شد.

در جریان کشف و توقیف سکه های تقلبی در مجموع 150 قطعه سکه تقلبی ( 42 قطعه ربع سکه و 108 قطعه پارسیان یک گرمی ) کشف و قبل از توزیع در بازار توقیف شد.

جعفری در مصاحبه با سایت بازار طلا گلدنیوز تصریح کرد: اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه بازرس های نامحسوسی دارد که در سطح شهر گشت زنی و نمونه برداری می کنند که این مهم باعث شد قبل از توزیع سکه های تقلبی در بازار عاملین شناسایی و سکه ها توقیف شود.

تشکیل گشت های مشترک برای برخورد با فروش طلای دست دوم در کرمانشاه

وی در ادامه با اشاره به تصویب ممنوعیت فروش طلای دست دوم نیز بیان داشت: اتحادیه کرمانشاه در جهت جلوگیری از فروش طلای دست دوم نیز نامه نگاری و اخطارهایی با دو فرصت 15 روزه قانونی به کسبه طلافروش کرمانشاه داده است و در حال حاضر در صدد هماهنگی برای تشکیل گشت های مشترک اداره تعزیرات، اماکن و بازرسین اتحادیه است که در روز های آینده این گشت ها برای بررسی ویترین ها و واحد های صنفی راه اندازی می شوند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه در بیان وضعیت بازار کرمانشاه نیز بیان داشت: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و تعطیلات بازار طلا ، بازار راکد بود و مردم اقبالی به خرید طلا نداشتند و انتخابات و ایام محرم و نبود مراسم های جشن و ازدواج تاثیرات منفی روی بازار داشته است که امید می رود با پایان محرم و صفر و آغاز جشن ها ومراسم ازدواج بازار تکانی خواهد خورد.

قدمت 80 ساله مراسم عزاداری صنف طلافروشان کرمانشاه

وی با بیان اینکه طلا فروشان بازار کرمانشاه به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا هر ساله بازار طلافروشان تعطیل و در مسجد تاریخی عمادالدوله که قدمتی بیش از 110 سال دارد، مراسم عزاداری برگزار می کنند اذعان داشت: این مراسم از بدو تاسیس اتحادیه منسجم طلا و جواهر کرمانشاه از سال 1320 برگزار شده و قدمت بیش از 80 سال قدمت دارد و شرکت برای عموم آزاد است.