فروش طلای دست دوم در صنف طلا فراگیر شده

چکیده

نایب رئیس اتحادیه طلافروشان شهر قدس با بیان اینکه در حال حاضر اصلی ترین چالش صنف طلا، دست دوم فروشی طلا است عنوان کرد: متاسفانه فروش طلای دست دوم از سالی که قانون مالیات بر ارزش افزوده حاکم شد باب و معظلی برای صنف طلا شد.

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد
87
 فروش طلای دست دوم در صنف طلا فراگیر شده

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ هادی افشار، نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر شهرستان قدس (قلعه حسن خان ) بیان داشت: جمع شدن بساط دست دوم فروشی طلا همکاری تمام اعضاء صنف را می طلبد و نمی توان برای آن قانونی را تعریف کرد.

وی افزود: اگر فروشنده را تحت فشار قرار دهیم که طلای دست دوم و بدون اجرت را نفروشد تخلفاتی ایجاد و طلا را در فاکتور با اجرت می فروشند.

افشار تصریح کرد: فروش طلای دست دوم در صنف طلا بسیار فراگیر شده و با توجه به اینکه مردم به طلا با دید سرمایه ای نگاه می کنند و طلاهایی با اجرت معمولی طرفدار بیشتری دارد، بسیاری از همکاران  که تا سال گذشته طلای دست دوم نمی فروختند مجبور به فروش طلای بدون اجرت شوند.

ضرورت جلوگیری از جعل و فروش سکه های تقلبی  

نایب رئیس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان قدس به سایت طلا گلدنیوز گفت: فضا و مباحث مالیاتی، جعل و پلمپ و فروش و توزیع سکه های تقلبی از دیگر مشکلات صنف طلا است که متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به جعل کارت واحد صنفی و پلمپ سکه های تقلبی و فروش به مردم  و سو استفاده از مصرف کننده می کنند که باید راه حلی یا اصول و قواعدی برای صدور کارت واحد های صنفی و درج سریال مشخص تعیین شود تا امکانی برای جعل سکه ها وجود نداشته باشد.

وی در تشریح وضعیت بازار طلا شهرقدس اظهار داشت: اغلب طلای این شهرستان به دلیل نزدیکی به تهران از بازار تهران تامین می شود و در این شهرستان 111 طلافروشی فعالیت دارند.

مردم شهرستان قدس تمایل به خرید طلای دست دوم دارند

افشار با بیان اینکه مردم شهرستان قدس قشر ضعیفی هستند و به لحاظ فرهنگی به طلا به عنوان کالای سرمایه ای نگاه می کنند به همین جهت بر اساس درآمد خود ، زیورآلات سبکی چون گوشواره و انگشتر را بیشتر خرید می کنند گفت: مردم شهرستان قدس با توجه به وضعیت مالی خود هر زمان که پول داشته باشند برای خرید و پس انداز طلا اقدام می کنند که اکنون مردم بیشتر تمایل به خرید طلای دست دوم و مستعمل دارند.

نایب رییس اتحادیه طلا فروشان شهرستان قدس ادامه داد: شهرستان قدس شهر مهاجر پذیری است و تعداد بومیان این شهرستان بسیار کم است و اغلب مردم شهرستان در کارخانه هایی که در جاده مخصوص فعالیت دارند مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه قدیمی ترین طلافروشی در شهرستان قدس در سال های 59 و 60 راه اندازی شده است و حاج زمانی، راجیان، افشار و... از قدیمی های صنف طلا در این شهرستان هستند بیان داشت: قبل از تشکیل اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان قدس فعالیت طلافروشان به صورت شورایی و زیر نظر شهرداری انجام می شده است.

انتخابات اتحادیه طلای شهر قدس در مهر 1403

افشار خاطر نشان کرد: در حال حاضر حمید احمدی، به عنوان رییس هیت مدیره، هادی افشار، نایب رییس اول، حسین شقاقی، نایب رییس دوم، همایون احمدیان در سمت خزانه دار، حسین رامشی به عنوان بازرس و آقای مصر آبادی به عنوان دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلافروشان شهرستان قدس در حال فعالیت می باشند و انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به قانون جدید اصناف در ممنوعیت فعالیت بیش از دو دوره در اتحادیه ها امکان حضور از برخی اعضا هیئت مدیره فعلی گرفته می شود که با توجه به تجربه بالای این اعضا اتفاق خوبی نیست.

شهر قدس در غرب استان تهران و بین ۲ استان تهران و البرز قرار گرفته و جمعیتی حدود ۶۰۰ هزارنفر دارد. اسم قبلی شهر قدس ، قلعه‌حسن‌خان بود و نکته جالب توجه اینکه اسم قبل تر این شهرستان ، سبزه الماس بوده است.