همسو شدن با سلیقه بازار جهانی برای توسعه صادرات طلا

چکیده

با سلیقه بازار جهانی و طرح های پیشرو همراه شدن به منزله توسعه صادرات طلا به بازارهای جهانی است .

۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ آبان
154
همسو شدن با سلیقه بازار جهانی برای توسعه صادرات طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ غلامرضا پورتوکل رییس اتحادیه طلافروشان استان مرکزی گفت: برای توسعه صادرات و به دست آوردن بازارهای جهانی باید طلاهایی تولید کنیم که با سلیقه و دیدگاه‌های مشتری جهانی همراه و طراحی و ساخت آنها مورد پسند ذائقه آنها باشد.

وی بر لزوم ارتقای سطح کیفی تولیدات طلا و جواهر برای رقابت با مصنوعات ساخته شده دیگر کشورها تاکید کرد و اظهار داشت: برای موفقیت در صادرات باید سلیقه بازار و مشتری محوری در ساخت مصنوعات طلا به کار گرفته شود و برای این مهم می بایست در وزارت امور خارجه گروهی جهت حمایت از صادرات نیاز بازارهای جهانی را شناسایی و به تولید کنندگان طلا اعلام کنند.

مانعی برای تولید و صادرات طلا در استان نیست

پورتوکل با تاکید بر اینکه گره و مشکلی که مانع رونق، تولید و صادرات در استان شود، وجود ندارد و تنها مشکل کاهش صادرات محاسبه قیمت و اجرت در کشورهای دیگر بر حسب دلار است که با توجه به کسری که طلا موقع ذوب و ساخت می دهد هزینه تمام شده آن برای ما بیشتر می شود.

رییس اتحادیه طلافروشان استان مرکزی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات صادرکنندگان گفت: زمانی ما دومین صادر کننده بودیم  ولی در حال حاضر هنگ کنک 12 تن و ترکیه 10 تن طلا صادر می کند. وی در ادامه بیان داشت: استان مرکزی به لحاظ کیفیت در ساخت طلا و جواهر در سطح بالایی قرار دارد و اساتید با تجربه و توانمندی در این استان مشغول به فعالیت هستند که در رشته‌های مختلف جواهر سازی، طلاسازی، نقره سازی و ملیله کاری فعال هستند.

عدم توجه و حمایت عامل تعطیلی کارگاه ها

وی ادامه داد به منظور بهره مندی از پتانسیل این اساتید توانمند و آموزش این حرفه به جوانان علاقمند در اتحادیه کلاس های آموزشی طلا سازی، آموزش نقره سازی و آموزش قلم زنی برگزار می شود.

پورتوکل بر اهمیت حمایت و نگه داری این هنر در کشور تاکید کرد و بیان داشت به دلیل کم شدن توجه به این صنعت و هنر متاسفانه برخی از کارگاه های ساخت و تولید طلا تعطیل شده است. رییس اتحادیه طلافروشان استان مرکزی در تشریح ظرفیت ساخت مصنوعات مختص اراک گفت: زنجیر اراکی، گردنبدهای محلی، ملیله و گیشنیزکی که مختص اراک است و البته در استان های دیگر هم از آن ساخته می شود از جمله تولیدات استان مرکزی می باشد که اغلب در کارگاه ها به صورت دست ساز ساخته می شود.

اغلب مصنوعات تولیدی در استان دست ساز هستند

وی بیان داشت: ساخت طلا در استان علیرغم وجود ماشین آلات و دستگاه های ریخته گری به دلیل گران قیمت درآمدن هزینه مواد ریختگی و نگه داری ماشین آلات به صورت دست ساز و بهره گیری از هنر دست ساخته می شود. پورتوکل با بیان اینکه در استان مرکزی مصنوعاتی از جمله انگشتر، انواع مختلف زنجیر، گردنبند و آویز تولید می شود و بیشتر این تولیدات برای استان خوزستان ارسال می شود اظهار داشت: طی چند سال گذشته به واسطه یک سری مشکلات و مسائل بازار طلا و جواهر ضعیف و راکد شده است.

انتهای پیام/

اخبار اتحادیه طلا در استان های مختلف کشور را از سایت بازار طلا میتوانید دنبال کنید.