رونق طلای دست دوم در مرز ترکیه

چکیده

رییس اتحادیه طلاوجواهر سلماس: بیش از 90 درصد مشتریان طلا فروشی ها دنبال خرید طلای دست دوم هستند.

۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ آبان
249
رونق طلای دست دوم در مرز ترکیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ حسین قانع، رئیس اتحادیه طلاوجواهر شهرستان سلماس افزود: رکود و کسادی بازار طلا از یک سو و اجرت های بالای ساخت از سوی دیگر موجب شده حرفه طلا سازی در این شهرستان رو به نابودی برود و مشتریان بیشتر طالب خرید طلای دست دوم باشند.

وی با بیان اینکه در شهرستان سلماس تنها دو تولید کننده طلا فعال هستند گفت: کار تولید طلا در شهرستان سلماس به دلیل مرزنشین بودن این شهر و بسته بودن مرزهای کشور  با ترکیه و عدم تردد مسافر، روند نزولي داشته و بيشترین طلاي مورد نياز استان از استان‌هاي ديگر از جمله تهران، مشهد و ارومیه تامین می شود.

90 درصد مشتریان دنبال طلای دست دوم

قانع اظهار داشت: به دلیل افزایش تورم و گرانی مردم پس انداز و سرمایه ای برای خرید طلا ندارد و از جهتی به دلیل هزینه های بالای مالیات بر ارزش افزوده مردم دیگر دنبال خرید طلای نو نیستند و بیش از 90 درصد مشتریان طلا فروشی ها دنبال خرید طلای دست دوم هستند و تنها درصد کمی از مردم برای برگزاری مراسم عروسی اقدام به خرید طلای نو می کنند .

گردنبدی که خاطره شد

رئیس اتحادیه زرگران شهرستان سلماس با بیان اینکه این شهرستان در گذشته نوعی گردنبند خاص کردی را تولید می کرد و در زمینه ملیله کاری آثار شاخصی داشت گفت: ولی در حال حاضر محصول تولیدی که چشمگیر باشد ندارد و تولید  طلا در این شهرستان فقط به صورت سفارشی سازی انجام می شود.

قانع بیان داشت: قیمت بالای مواد اولیه و ابزار آلات  مورد نیاز ساخت و تولید طلا از دیگر چالش های پیش روی تولید  طلا در شهرستان سلماس است و این افزایش قیمت مواد و ابزار  باعث می شود اجرت ساخت طلا  و در نهایت قیمت طلا افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کاهش اجرت ساخت طلا و حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و بیان داشت: امید می رود با حذف مالیات ارز افزوده از اصل طلا، بازار رونق بگیرد و مردم به خرید طلای نو رو بیاوردند. 

اخبار اتحادیه طلا در استان های مختلف کشور را از سایت طلا میتوانید دنبال کنید.