جیب های خالی، سنگ زیر چرخ صنعت طلا

چکیده

در حال حاضر  میزان فروش طلا در طلافروشی های پیرانشهر یک سوم قبل است

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ آبان
203
جیب های خالی، سنگ زیر چرخ صنعت طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز ؛ بهمن نصرالهی، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیرانشهر گفت: با افزایش مالیات بر ارزش افزوده و افزایش قیمت دستمزدها و اجرت ساخت متاسفانه مردم دیگر طلا نمی خرند و رکود صنعت طلا ادامه دارد.

وی افزود: اگر قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح نشود و اجرت ها کاهش نیابد و وضعیت بازار خرید و فروش طلا به همین روال باشد صنف طلا فروش های شهر ورشکست خواهند شد، و از صنعت طلا چیزی باقی نخواهد ماند.

جیب های خالی، سنگ زیر چرخ صنعت طلا

فروش طلا فروشی ها یک سوم شده است

نصراللهی با بیان اینکه مردم به دلیل اینکه موقع فروش طلا اجرت و دستمزد و مالیات بر ارزش افزود از طلا کم می شود و متضرر می شوند دیگر تمایل به خرید طلا ندارد گفت: در حال حاضر  میزان فروش طلا در طلافروشی های پیرانشهر یک سوم قبل است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیرانشهر اظهار داشت: افزایش قیمت طلا برروی توانایی خرید طلا های محلی برای نوعروسان کرد نیز تاثیر گذاشته است به طوری که اگر در گذشته 250 گرم طلا برای عروس خریداری می شد اکنون این میزان به 50 تا 70 گرم طلا کاهش یافته است.

کاهش فروش طلاهای محلی منطقه کردستان

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت و نوسانات بازار، طلاهای محلی منطقه، مانند النگو محلی و کمربند های محلی ما نیز به دلیل اینکه وزن زیادی دارد آنچنان فروشی نداشته باشند.

نصراللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پیرانشهر حدود 30 واحد طلا فروشی جود دارد و متاسفانه به دلیل بالا بودن اجرت ها و کاهش سطح فروش در حال حاضر هیچ کارگاه تولیدی طلا و جواهر وجود ندارد بیان داشت: البته طی 14 سالی که در این حرفه مشغول فعالیت هستم در شهر پیرانشهر کارگاه تولیدی طلا و جواهر خاصی وجود نداشته است.

اخبار اتحادیه طلا در استان های مختلف ایران را از سایت گلدنیوز دنبال کنید.