تسهیلات دولت ترکیه برای حمایت از صنعت طلا و جواهرات

چکیده

رئیس انجمن صادرکنندگان جواهرات ترکیه عنوان کرد : بخش جواهرات ترکیه از حمایت قوی دولت برای ترویج صادرات خود برخوردار است. ما مبالغ مختلفی یارانه برای هزینه های نمایشگاه بین المللی و تحقیقات بازارهای جدید دریافت می کنیم. شرکت ها همچنین اعتبار طلا دریافت می کنند و می توانند از ابزارها و کمک های مالی مختلف برای تامین هزینه های بخش صادرات خود استفاده کنند.

۱۴۰۳ شنبه ۱۷ شهريور
102
تسهیلات دولت ترکیه برای حمایت از صنعت طلا و جواهرات

گلدنیوز : رشد و توسعه صنایع حساسی همچون طلا و جواهرات بی شک نیازمند توجه ویژه دولت ها است و بدون حمایت و برنامه ریزی های بلندمدت دولت ها امکان رشد همه جانبه این صنعت وجود نخواهد داشت.

مجله JNA با بوراک یاکین، رئیس انجمن صادرکنندگان جواهرات ترکیه (JTR) گفتگوی انجام داده است تا ببیند این کشور چگونه میخواهد به هدف اصلی خود یعنی تبدیل شدن به مرکز برتر تولید جواهرات جهان ، برسد. بوراک یاکین در این مصاحبه از برنامه ریزی و توجه ویژه دولت ترکیه برای قرار گرفتن این کشور در بین سه تولیدکنند برتر جواهرات جهان میگوید. امیدواریم در ایران نیز با نگاه مثبتی که دولت مسعود پزشکیان به توسعه روابط خارجی دارد این امکان فراهم شود تا با رفع تحریم های بین المللی و موانع داخلی ، امکان صادرات مصنوعات طلاوجواهر ایران نیز فراهم شود و دولتمردان به جای اصرار بر اجرای قوانین مخل کسب و کار با نگاهی به تجربه های بین المللی ، مسیر تجارت بین المللی زیورآلات طلا و جواهر را فراهم کنند.

بنک طلا

JNA: چشم انداز شما برای بخش جواهرات ترکیه چیست؟

یاکین: ترکیه به همراه هند و ایتالیا یکی از سه تولیدکننده برتر جواهرات طلا در جهان است. ما قصد داریم حرکت رو به جلو صادرات جواهرات خود را که در 10 سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، حفظ کنیم. محصولات با ارزش افزوده بالا، تخصص تولید و خدمات سریع و انعطاف پذیر ما را از رقبا متمایز می کند. ما قصد داریم شماره یک شویم.

ترکیه چگونه به این هدف خواهد رسید؟

بخش جواهرات ترکیه بسیار خوش شانس است که از حمایت قوی دولت برای ترویج صادرات خود برخوردار است. ما مبالغ مختلفی یارانه برای هزینه های نمایشگاه بین المللی، هزینه های خارج از کشور و تحقیقات بازار جدید و غیره دریافت می کنیم. شرکت ها همچنین اعتبار طلا دریافت می کنند و می توانند از ابزارهای مالی مانند تامین مالی برای صادرکنندگان استفاده کنند.

انجمن صادرکنندگان جواهرات ترکیه همچنین متعهد به تسهیل گسترش تجارت برای اعضای خود است. نمایشگاه های بین المللی ابزار ارزشمندی برای تبلیغات و فروش هستند و ما مشارکت خود را در حرکت رو به جلو تشدید خواهیم کرد. نوآوری یکی دیگر از اولویت های کلیدی است.

نوآوری یکی دیگر از اولویت های کلیدی ما است. اخیرا  آزمایشگاه Jewellery Technology Research، راه اندازی شد و اولین محصول خود را معرفی کرده است - دستگاه تشخیص الماس رشد یافته در آزمایشگاه، که در سطحی بسیار بالا در ترکیه توسعه یافته است.

تکنولوژی روز جواهرسازی

چه فرصت هایی پیش روی صنعت طلا و جواهر ترکیه است؟

هنگ کنگ و دبی قطب اصلی صادرات ما هستند. با این حال ایالات متحده وعده های زیادی را نشان می دهد. صادرات جواهرات ترکیه به ایالات متحده از 962.2 میلیون دلار در سال 2020 به 1.3 میلیارد دلار در سال 2021 رسید. با حرکت رو به جلو، ما تلاش های خود را در ایالات متحده برای به دست آوردن سهم بیشتری از این بازار تقویت خواهیم کرد. آمریکای جنوبی و مکزیک نیز پتانسیل بالایی دارند - صادرات ما به این بازارها نیز در حال افزایش است. تقاضا از آسیا، به ویژه هنگ کنگ، به همین ترتیب در حال افزایش است.

چگونه با تقاضای رو به رشد مقابله خواهید کرد؟

ترکیه به دلیل مهارت خود در تولید جواهرات شهرت جهانی دارد. توانمندی های تولیدی ما بی تفاوت است. ما حتی در حال گسترش امکانات تولیدی خود هستیم تا بتوانیم سفارشات بیشتری را از سرتاسر جهان دریافت کنیم. در حال حاضر، تولید جواهرات در استانبول در سه منطقه صنعتی - کویومجوکنت ، ویزیون پارک و ارماس کوله متمرکز شده است که مجموعاً 900000 متر مربع را اشغال می کنند.

یک منطقه صنعتی جدید به مساحت 120000 متر مربع در نزدیکی مرکز نمایشگاهی اصلی شهر طی دو تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد. این امر فضای تولید طلا، پایه‌ها و جواهرات را تنها در استانبول به بیش از یک میلیون متر مربع می‌رساند. شرکت های ترکیه ای نیز از نظر فنی مهارت دارند و از پیشرفته ترین فناوری های موجود استفاده می کنند. این امر آنها را قادر می سازد تا سفارشات جواهرات را در مدت دو تا سه هفته انجام دهند، در مقایسه با سایر مراکز تولیدی که اغلب به حداقل دو ماه برای تحویل نیاز دارند.

مزایای رقابتی ترکیه در زمینه جواهرات  چیست؟

ترکیه به دلیل طراحی، مهارت و رقابت خود شناخته شده است. جواهرات و پایه های طلا از جمله قوی ترین دسته بندی های محصولات ما هستند.شرکت های ما در تولید پایه ها سرآمد هستند و به مشتریانی از سراسر جهان برای این دسته خاص خدمات ارائه می دهند. ما همچنین تولید کننده پیشرو جواهرات نقره و جواهرات طلا هستیم. انعطاف پذیری تولید ما یک نقطه قوت اصلی است. ما از نزدیک روند طراحی را رصد می کنیم و به سرعت تولید خود را با ترجیحات بازار تطبیق می دهیم.

هدف همیشه این است که به مشتریان خود محصولاتی با کیفیت بالا ارائه دهیم که برای بازارهای آنها جذاب باشد. ترکیه همچنین دارای دو پالایشگاه طلا است که دارای گواهینامه LBMA (انجمن بازار شمش لندن) هستند. تنها 63 پالایشگاه از این دست در جهان وجود دارد. این مدرک ، گواهی بر تخصص ماست و به ایجاد اطمینان در بازار کمک می کند.