قدرت طلا و سکه بیشتر شد

چکیده

فارغ از دلیل روند صعودی قیمت طلا و سکه که به قیمت فاکتورهای تاثیرگذار در این بازار یعنی دلار و اونس جهانی طلا برمی‌گردد، حباب سکه نیز سقف‌های جدیدی را تجربه کرده و همین موضوع، معامله‌گران حرفه‌ای بازار طلا را محتاط کرده است.

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
47
قدرت طلا و سکه بیشتر شد

به گزارش سایت طلا گلدنیوز،قیمت طلا وقیمت سکه امروز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ همزمان با تعطیلی بازار جهانی و رشد دلار، با افزایش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد.

بنک طلا

طلای جهانی روز جمعه با ثبت قله تاریخی ۲هزار و ۷۲۲ دلاری به استقبال تعطیلات پایانی هفته رفت.

طلای جهانی روز جمعه با ثبت قله تاریخی ۲هزار و ۷۲۲دلاری به استقبال تعطیلات پایانی هفته رفت. این فلز ارزشمند در یک سال گذشته حدود ۳۵درصد رشد قیمتی و در شش ماه اخیر حدود ۱۶درصد صعود کرده است. افزایش قیمت طلا می‌تواند تحت تاثیر نگرانی سرمایه‌گذاران از بروز بحران‌های مالی یا تغییرات در سیاست‌ پولی کشورها رخ دهد.

هفته اخیر بازارهای مالی جهانی شاهد تحولات قابل توجهی بودند که برخی از آنها تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا داشتند؛ کاهش نرخ بهره در ناحیه یورو و کاهش جزئی تورم، ازجمله عواملی بودند که در شکل‌گیری سقف جدید قیمتی طلا نقش بسزایی داشتند. تحولات ژئوپلیتیک در خاورمیانه و افزایش عدم اطمینان در سطح بین‌المللی نیز از دلایل دیگر رشد قیمت طلا بود‌ند. با توجه به شرایط اقتصادی ناحیه یورو، بانک مرکزی اروپا تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفت تا روند بهبود اقتصادی را تسریع کند که در نتیجه‌ آن، این موضوع نه تنها باعث کاهش ارزش یورو در مقابل دیگر ارزها شد، بلکه جریان نقدینگی را به سمت بازار طلا هدایت کرد. کاهش نرخ بهره به طور معمول با کاهش بازدهی اوراق بدهی همراه است و این مساله موجب افزایش جذابیت طلا در نظر سرمایه‌گذاران شده است.

قیمت سکه

سکه امامی یک میلیون و 300 هزار تومان گران شد

بازار سکه امروز در تمامی قطعات با افزایش قیمت بسیاری همراه بود. به طوری‌که تمامی انواع سکه، در کانال بالاتر قرار گرفتند. قیمت سکه امامی با یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان افزایش، با رقم ۵۵ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی، روی رقم ۴۸ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان قرار گرفت.

در پیش بینی قیمت سکه ،همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش، به ترتیب با رقم‌های ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ثبت شدند. قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی، با رقم ۹ میلیون تومان به ثبت رسید.

حباب سکه در یک ماه ۵۵ درصد رشد کرد

از سوی دیگر حباب سکه امامی در مدت یاد شده از هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۹۳۹ هزار تومانی صعود کرده است. رشد قیمت چهار میلیون و ۵۸۹ هزار تومانی این قطعه حکایت از بازدهی ۵۴.۹۴ درصدی حباب سکه امامی دارد.

قیمت طلا

طلای ۱۸ عیار به کانال ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نزدیک شد

قیمت طلا امروز در روند افزایشی بازگشایی شده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است. هر مثقال طلا با ۱۴۸ هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۸ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، با رقم چهار میلیون و ۲۸۹ هزار تومان به فروش می‌رسد. در پیش بینی قیمت طلا ،قیمت طلای دست دوم نیز با ۳۵ هزار و ۸۰ تومان افزایش، با رقم چهار میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۳۹ تومان به ثبت رسیده است.

وضعیت بازار سکه خطرناک است!

از همین رو کارشناسان اقتصادی و خبره‌های بازار طلا در روزهای اخیر به خریداران عجول بازار طلا هشدار داده‌اند که نسبت به هر گونه مبادله‌ای در این بازار محتاط باشند. به اعتقاد آنها وضعیت بازار سکه واقعا خطرناک است!

فعالان حرفه‌ای بازار طلا توصیه می‌کنند به سمت خرید سکه با این میزان حباب نروند. آنها می‌گویند اگر تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا دارند با توجه به اینکه این‌ روزها بازار در سقف قیمت است قسمتی از سرمایه خود را وارد بازار طلا کنند و قسمت‌های دیگر را به صورت پله‌ای در روزهای آتی و با قیمت‌های آینده وارد بازار کنند تا با حداقل ریسک مواجه شوند.

بانک اطلاعاتی

انتهای پیام/