رقابتی سخت و مدرن در انتخابات اتحادیه طلا

چکیده

رضا توکل نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر استان البرز در مورد برگزاری انتخابات اتحادیه طلا و جواهر البرز بیان داشت: انتخابات اتحادیه طلا و جواهر کرج در این دوره نسبت به سال ها و دوره های اخیر رنگ و بویی همانند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس و حتی ریاست جمهوری داشت و رقابت ها بسیار سخت و مدرن شده بود که این امر نظارت بیشتر مسئولین ناظر را می طلبد.

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۴ تير
394
رقابتی سخت و مدرن در انتخابات اتحادیه طلا

انتخابات اتحادیه طلا،جواهر، نقره و ساعت استان البرز در تاریخ  دوم خرداد 1401 برگزار شد. در این دوره از انتخابات 15 نفر کاندید بودند که 1نفر قبل از برگزاری انتخابات انصراف داد و در نهایت 5نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر البرز و 2نفر به عنوان اعضاء علی البدل و یک نفر هم به عنوان بازرس انتخاب شدند که به نظر میرسد رقابتی پرشورتر از سالهای گذشته بوده است.

در این دور از انتخابات ،حبیب ابوالحسنی رئیس هیات مدیره، رضا توکل نایب رئیس اول، محمود بیات نایب رئیس دوم، حسن فرجی دبیرهیات مدیره، حمید احمدوند خزانه دار ومهرداد رستمی به عنوان بازرس اتحادیه طلا،جواهر،نقره و ساعت استان البرز برگزیده شدند.

رضا توکل در گفتگو تلفنی با پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز ) ،گفت: انتخابات این دوره مانند دوره های گذشته نبوده  و برخی افراد خیلی شفاف عمل نکردند و در ابتدا و انتهای زمان انتخابات نظارت ها و اطلاع رسانی هایی که از سوی ارگان هایی که وظیفه نظارت داشتند بسیار ضعیف بود.

رضا توکل نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر استان البرز

مشارکت پر رنگ جوانان در انتخابات اتحادیه طلا و جواهر

توکل افزود: به طور کلی با توجه به ممنوعیت حضور هیات مدیره های قبل شور و هیجان خاصی در برگزاری انتخابات اغلب اصناف دیده می شد و جوانان حضور پررنگ تری داشتند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر استان البرز اظهار داشت: در انتخابات این دوره اتحادیه طلا و جواهر البرز از 735 عضو اتحادیه طلا و جواهر البرز  620 نفر واجد شرایط حضور در انتخابات بودند که تقریبا 440 نفر حضور پیدا کردند که این میزان مشارکت و حضور در دوره های قبلی وجود نداشت.

وی در ادامه با بیان موافقت خود در اجرای قانون ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره متوالی در هیات مدیره اتحادیه ها گفت: این قانون بایستی 6 تا 7 سال قبل اعلام می شد تا هیات رئیسه ها افرادی را در کمیسیون های خود پرورش می دادند که از لحاظ اطلاعات صنفی و تسلط بر قوانین برای ورود به  این سیستم آمادگی لازم را داشته باشند.

اتفاقی که اکنون رخ می دهد این است که ممکن است افراد نا آگاه و بدون اطلاع از قوانین وارد سیستم بشوند که احتیاج داشته باشند دوره های آموزشی را طی کنند و یا با گذشت زمان بتوانند اطلاعات لازم را کسب کنند که این خود مشمول مرور زمان و هزینه ها خواهد بود.

ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره متوالی در هیات مدیره ها مانع موروثی شدن هیات مدیره ها

توکل تصریح کرد: به شخصه با اتخاد و اجرای قوانین جدیدی مانند ممنوعیت پیشکسوتان موافق هستم چرا که در برخی اتحادیه ها شاهد موروثی شدن هیات مدیره ها بودیم و برخی افراد بودند که 20 تا 30 سال در هیات مدیره فعالیت داشتند و کارها را به صورت سنتی انجام می دادند و افرادی هم که در انتخابات شرکت می کردند نمی توانستند به هیات مدیره راه یابند.

رقابتی سخت و مدرن در انتخابات اتحادیه طلا

تشکیل کمیسیون پیشکسوتان 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر استان البرز  تاکید کرد:‌ به طور کل اجرای این قانون مثمر ثمر خواهد بود و  اکنون  بایستی در اتحادیه ها کمیسیونی تحت عنوان پیشکسوتان تشکیل شود تا از تجربیات افراد با سابقه در هیات مدیره های قبلی استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  اتحادیه ها فقط ناظر هستند که به بهترین شکل قانون اجرا شود  و تنها در بخش های کوچکی مانند تداخل های صنفی و .. دست اتحادیه باز است گفت: باید قوانین را بلد باشیم و روابط داشته و وقت بگذاریم، اگر هیات مدیره همکاری کنند می توانیم بخشی از موارد را اصلاح کنیم و در غیر اینصورت اگر فقط به یک اسم اکتفا شود مدیون افرادی هستیم که به ما رای داده اند.

اختلافات سازنده هستند

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر استان البرز اظهار داشت:‌ در مورد انتخابات هیات مدیره کنونی کرج به نظرم  اختلاف نظر ، اختلاف سنی و اختلاف ایده در اتحادیه ما زیاد است و باید استفاده درستی از این حالت صورت بپذیرد و اگر زاویه دار برخورد شود هم هیات مدیره و هم صنف  آسیب می بینند.

وی ادامه داد:‌ در برخی مواردکه  اختلاف نظر وجود دارد باید سعه صدر داشت و در امور نسبت به بزرگترها و پیشکسوتان احترام بسیاری قائل شد و خوشبختانه  با وجود این اختلاف نظرها همگی به نظر های بقیه خوب گوش دادند و توانستیم هم راستا باشیم.

توکل اظهار داشت: در جلسات اولیه اتحادیه علاوه بر تدوین چارت مدیریتی تلاش شد کمیسیون های صنف و نماینده های مناطق، اصناف و تعزیرات انتخاب شوند و در مرحله دوم  مقرر است تغییرات کوچکی مانند نرخ گذاری در تابلوها،  تداخل های صنفی ، تعریف مجدد رسته ها مانند سکه ، صرافی، ساعت دیواری و... انجام شود و همچنین در این جلسات ابتدایی مقرر شد هر کدام از اعضا وظایفی از جمله نظارت بر کمیسیون های اتحادیه  و یا بازرسی از عملکرد نمایندگان در دستگاه ها و.. را بر عهده بگیرند.

باید جلوی قانون گریزی ها گرفته شود

توکل گفت:‌ متاسفانه  قانون ما طوری نوشته شده که مجری قانون می تواند سلیقه ای قوانین را اعمال کند و رفتارهای همگون در هیچ جا تعریف مشخص و مدونی ندارد. به طور مثال  سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به دلایلی زیر نظر  اتحادیه کرج قرار ندارد و زیر نظر صنایع دستی میباشند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر استان البرز  با تاکید بر اینکه در اتحادیه طلا و جواهر کرج اتحاد بین اعضای اتحادیه وجود دارد بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر کرج چندین سال واحد نمونه حسابداری، مالیاتی و نیکو کاری شده است و اعضای اتحادیه مدرسه ای را  ساخته اند و در تمام پویش های نیکوکارانه سیل و زلزله  و... خود جوش اقداماتی انجام داده اند.

انتهای پیام/