انتخاب بهترین ها زیر چتر دانستن و توانستن

چکیده

انتظار تولیدکنندگان از کاندیداهای هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر تهران چیست؟

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۷ تير
108
انتخاب بهترین ها زیر چتر دانستن و توانستن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهان طلا( گلدنیوز)؛ محسن حدودی ، از تولید کنندگان زیور آلات طلا در آستانه انتخابات اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت: افراد انتخاب شده در اتحادیه ها باید برای رفع مشکلات صنفی قدرت رایزنی با مسئولین دولتی را داشته و بتوانند برای رفع برخی از موانع سر راه صنف راه حل هایی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس اتحادیه در پیشبرد اهداف صنف نقش موثری دارد اظهار داشت: رئیس هیات مدیره اتحادیه باید فردی قاطع و در عین حال انعطاف پذیر به سمت منافع صنف باشد .

کارنامه عملکرد اعضا در پایان هر دوره مشخص شود

این تولید کننده زیور آلات طلا ادامه داد: ضروری است در پایان هر دوره از انتخابات هیات مدیره اتحادیه ها عملکرد فعالیت ها و خروجی کار خود را ارائه دهند.

حدودی اظهار داشت: افرادی که اطلاعات و دانشی در مورد مباحث بازرگانی ندارند نباید وارد اتحادیه شوند و بهتر است افرادی وارد عرصه انتخابات شوند که قدرت بیان داشته و می توانند با اداراتی مانند صنعت،معدن و تجات، حمل و نقل و صادرات تعامل داشته و به پیشبرد اهداف و منافع صنف کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد فعال در صنف طلا و جواهر مانند ساکنین یک محله کوچک همه همدیگر را می شناسند بیان داشت: اعضا برای شرکت در انتخابات بایستی به برنامه ها و اهدافی که کاندیداها اعلام می کنند توجه کنند و در نظر داشته باشند باید کاندیداها توانایی اجرایی کردن شعارها را داشته باشند.

وی اظهار داشت: دانستن و توانستن اگر در کنار هم قرار داشته باشد و با توجه به اینکه برخی افراد افکار خوبی دارند  و همسو فکر می کنند، می تواند منافع کلی صنف را مورد توجه قرار دهند.

پیشکسوتان سکان دار و جوانان پیشبران صنف باید باشند

این تولید کننده زیور آلات طلا در ادامه با اشاره به قانون جدید انتخاب اعضای اتحادیه طلا و جواهر مبنی بر ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره متوالی و چهار دوره متناوب در هیأت مدیره اتحادیه های صنفی گفت: در هر زمینه ای حتی انتخابات اتحادیه ها نیاز به افراد خلاق، نوآور، جوان و با کارایی بالا هستیم.

وی ادامه داد: افراد جوان ایده های نو دارند ولی میبایست از پیشکسوتان به عنوان سکان داران صنف بهره برد ولی در سطوح اجرایی و عملی جوانان با ایده های خلاق فعالیت کنند.

این تولید کننده اظهار داشت: شخصی انتخاب شود که نگاه به رو برو دارد ،داشتن چشم انداز بسیار ضروری است و نگاه به پشت سر درست نیست ، هیات مدیره جدید ضروری است که به تولید بهای بیشتری دهد.

وی در ادامه حمایت از تولیدات داخلی، انجام تبلیغات درست در راستای حمایت از تولید داخل، آگاه سازی مردم به کیفیت تولیدات داخل ، دسترسی آسان به مواد اولیه (شمش) طلا برای ساخت زیور آلات  و برخورد جدی تر با واردات غیر قانونی و کالای قاچاق به عنوان معضلی که تولید کننده را درگیر کرده است را از جمله نیاز های حوزه تولید صنف طلا و جواهر دانست.

حدودی بیان داشت: کشور ترکیه می تواند الگوی خوبی برای توسعه صنف و صنعت طلا باشد چرا که کشوری که در چند سال پیش در تولید طلا جایگاهی نداشت، اکنون این قدر رشد کرده که از حیث تولید طلا و جواهر در دنیا دارای رتبه اول است و توانسته برای صنعت طلا امکانات و حمایت های خوبی را از دولت خود بگیرد و در مکان های خوبی شهرک های  تولید طلا و جواهر ایجاد کند.

اعضای اتحادیه نباید دیدگاه صرف به منافع خود داشته باشند

رامین ابوالقاسم هم یکی از تولید کنندگان زیور آلات طلا است که در آستانه انتخابات اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت: اعضای اتحادیه طلا و جواهر نباید دیدگاه صرف به منافع خود داشته باشند و باید برای انجام اقدامات و فعالیت های اصولی حاضر به هزینه کردن باشند چون انجام کار اصولی از ابتدا هزینه بر است.

ابوالقاسم ادامه داد:  انجام کارهایی مانند «انگ» گذاشتن روی طلا یک کار ارزشمند و درست بود که با انجام آن جلوی دزدی و کلاهبردای و .. گرفته می شود و  از این قبیل اقدامات می بایست برای پیشرفت صنف بیشتر انجام و اجرایی شود.

وی افزود: اعضای اتحادیه طلا و جواهر باید رویه راستگویی و درستکاری را پیشه کنند و تا زمانی که راستگویی و درستکاری پیشه نشود چیزی درست نمی شود.

ابوالقاسم در ادامه گفت: به عقیده من باید برخی چیزها که از ریشه فاسد است مانند یک دندان خراب دور انداخت.