مهمترین چالش صنف طلا و جواهر بندرعباس

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس گفت: مطالبه مالیات های سنگین و عوارض شهرداری مهمترین چالش صنف طلا و جواهر بندر عباس است.

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۴ دي
482
مهمترین چالش صنف طلا و جواهر بندرعباس

به گزارش به گزارش سایت طلا (گلدنیوز)؛ خلیل حلاج، رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس گفت: وضع مالیات های سنگین برای  طلافروشان در باب موضوع مالیات بردرآمد و مالیات برارزش افزوده موجب دغدغه و نگرانی کسبه طلا فروش بندر عباس شده است.

وی افزود: در سال های گذشته به علت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از مغازه‌های طلافروشی در بندرعباس دچار مشکلات اساسی شده و جرایم مالیات بر ارزش افزوده بدهی های سنگین مالیاتی را برای کسبه طلافروش رقم زده است.

مشکل کسبه طلا فروش شهر

حلاج اظهار داشت: اتحادیه طلا و جواهر بندر عباس در راستای رفع مشکل کسبه طلا فروش شهر در مورد مطالبه جرایم مالیاتی تلاش دارد، با رایزنی و همکاری سازمان امور مالیات و دارایی، بخشودگی هایی مالیاتی به فروشندگان طلا و جواهر تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بر اساس توافق انجام شده با سازمان امور مالیاتی و دارایی، جرایم مالیاتی قبل از سال 95  در صورت پرداخت اصل مالیات به صورت نقدی بخشیده می شد، که اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس جهت مرتفع کردن مشکل کسبه طلا فروش استان نامه نگاری هایی برای این مهم انجام داده است.

مهمترین چالش صنف طلا و جواهر بندر عباس

بخشودگی جرایم مالیاتی رونق بخش بازار خواهد بود

حلاج ادامه داد: درصورت همکاری امور مالیاتی تصویب این مهم، کسبه طلا فروش بندرعباس می توانند با پرداخت اصل مالیات به صورت نقدی از بخشودگی جرایم مالیاتی بهره مند شوند و این امر موجب رونق بیشتر بازار طلا و جواهربندرعباس خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس با بیان اینکه در کنار چالش عدیده عوارض کسب و پیشه و مالیات، عوارض شهرداری ها نیز فعالان صنف طلا و جواهر بندر عباس را دچار مشکل کرده است بیان داشت: با توجه به اینکه طلا فروشان تولید پسماندی ندارند شهرداری ها نباید عوارضی از طلا فروشان دریافت کنند ولی متاسفانه هر سال میزان عوارض شهرداری افزایش می یابد.

وی در ادامه خواستار تمهیدات و حمایت های مسئولین برای صنف طلا و جواهر شد و بیان داشت: اگر صنف طلا و جواهر از سوی دولت حمایت شود بازار تولید طلا و جواهر نیز رونق خواهد داشت و اتحادیه نیز می تواند فعالان این صنف در استان حمایت کند.

حلاج در ادامه با اشاره به انجام بازرسی های دوره ای اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس گفت: اتحادیه بندرعباس هر 45 روز یکبار بازرسی های دوره ای خود از کسبه طلافروش بندر عباس انجام می دهد و ازتخلفاتی مانند فروش طلای دست دوم جلوگیری می کند و خوشبختانه فروش طلای دست دوم در شهر بندرعباس  نسبت به شهرهای دیگر کمتر می باشد ولی متاسفانه مشتری ها به خرید طلای دست دوم روی آورده اند.

بیشتر بخوانید:

تغییر در متولی سیاست گذاری گوهرسنگ ها/ احتمال پیوستن ایران به پیمان کیمبرلی

تدوین سند حرفه ای صنعت گوهرسنگ

ساماندهی واحدهای تولیدی فعال در منطقه سنگلج و درخونگاه

فروش طلا در بازار بندرعباس رونق خوبی دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بندرعباس در ادامه با اشاره به اینکه شهر بندر عباس به دلیل اینکه یک بندر و شهر مرزی است و همواره  میزبان گردشگران زیادی می باشد گفت: به واسطه حضور گردشگران و تمایل به خرید طلا توسط گردشگران، خرید و  فروش طلا در بازار بندرعباس رونق خوبی دارد.

مهمترین چالش صنف طلا و جواهر بندر عباس

استقبال و رونق فروش طلاهای اماراتی در بندر عباس

وی با بیان اینکه عمده طلای بازار بندر عباس از استان های یزد و اصفهان و کشور امارات تامین می شود بیان داشت: مصنوعات و طلای اماراتی مورد سلیقه و پسند اغلب بانوان جنوبی است و خرید و فروش مصنوعاتی مانند گردنبند سنتی مرتشع، دستبند چمبر طلا، گردنبند سکه ای مجر اماراتی و ... در بازار طلا و جواهر بندرعباس رونق دارد.

حلاج اذعان داشت: در حال حاضر 240 واحد صنفی طلا و جواهر در بندر عباس فعال است که از این تعداد حدود 10 واحد صنفی در حوزه تولید و ساخت طلا به صورت سفارشی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات اتحادیه طلا و جواهر بندر عباس در خردادماه 1402 برگزار می شود.

در این باره بیشتر بخوانید:

حاشیه های لغو برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر مشهد

چرا نمایشگاه طلاوجواهر مشهد لغو شد؟  

احداث شهرک تخصصی طلاوجواهر تهران به کجا رسید؟!

انتهای پیام/