صدور 40 پروانه صنفی فروشندگی و آبکاری طلا به بانوان ساری

چکیده

معلمی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش در صنف طلا و جواهر و لزوم بها دادن به آموزش از انعقاد تفاهم نامه بین اتحادیه و دانشگاه آزاد مبنی بر راه اندازی رشته طراحي و ساخت طلا و جواهر در دانشگاه آزاد ساری خبر داد.

۱۴۰۲ سه شنبه ۵ ارديبهشت
179
صدور 40 پروانه صنفی فروشندگی و آبکاری طلا به بانوان ساری

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مهدی معلمی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساری گفت: رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر در مقطع کاردانی از ابتدای ترم جدید تحصیلی در این دانشگاه راه اندازی می شود. وی افزود: اتحادیه طلا و جواهر تلاش دارد همزمان با  آغاز کلاس های این رشته در ترم تحصیلی جدید همایش بزرگی با حضور پیشکسوتان و افراد شاخص صنف طلا و جواهر مازندران برگزار کند. معلمی تصریح کرد: پیش بینی می شود استقبال خوبی از رشته کاردانی ساخت و طراحی طلا و جواهر شود و برنامه اتحادیه در گام بعدی راه اندازیمقطه کارشناسی این رشته است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساری در ادامه گفت: به دلیل ناکارآمدی دستگاه های اجرایی 3 سال است که  رسته سکه فروشی از سامانه اتاق اصناف و سامانه دریافت کد آیسیکISIC  حذف شده بود که  با هماهنگی و همکاری اتحادیه مازندران و اتحادیه مرکز استان کد آیسیک رسته فروشندگان خرد سکه در سامانه اصناف ایرانیان دوباره نشست و از این به بعد اتحادیه می تواند پروانه کسب برای این رسته صادر کند.

صدور 40 پروانه صنفی فروشندگی و آبکاری طلا به بانوان ساری

  صدور 40 پروانه صنفی فروشندگی و آبکاری طلا به بانوان ساری

وی با بیان اینکه در سال های اخیر  بانوان عمدتا مشتاق ورود به عرصه طلا و جواهربوده اند که اثرات آن در حوزه طراحی و ساخت طلا دیده می شود تصریح کرد: با همت هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر ساری برای 40 نفر از بانوان ساری در حوزه فروشندگی طلا  آبکاری پروانه صنفی صادر کرده است. معلمی اظهار داشت: در حال حاضر در مازندران بالغ بر 1500 پروانه کسب برای واحد صنفی فروش طلا و جواهر، تعمیرات، آبکاری و .. صادر شده  که 40 واحد صنفی در حوزه تولید فعال هستند که متاسفانه به دلیل عدم حمایتهای لازم از تولیدکنندگان برخی از تولید کنندگان نتوانستند واحدهای تولیدی خود را حفظ کنند و تعطیل شده اند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساری با اشاره به اینکه بازار سنتی طلا فروشان مازندران در میدان ساعت و با عنوان بازارنرگسیه و راسته مسجد جامع فعالیت می کند که در سال های جدید فعالیت صنف در این راسته ها پر رنگ تر شده است ادامه داد: استان مازندران  استانی است که شاخص آن 70 درصد کشاورزی بوده و منافع اقتصادی آن بر مبنای دستان پر توان کشاورزان است و از قدیم عمدتا کشاورزان نقدینگی و سرمایه خود را با هدف پس انداز تبدیل به طلا می کردند که عمدتا این طلا ها از دسته النگو ها، زنجیر های یزدی و خشتی، گردنبندهای سکه ای و .. بودند. معلمی با تاکید بر اینکه طلا بهشت امن است زیرا علاوه بر اینکه ذاتا کالای زینتی است  هر لحظه می توان آن را به نقدینگی تبدیل کرد بیان داشت: در حدود 40 سال پیش که مغازه ای برای فروش طلا وجود نداشت طلا توسط دستفروشانی که در قاب های شیشه ای خود مصنوعات طلا و جواهر داشتند فروخته می شد. وی گفت: در سال های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی مردم اولویت پس انداز را بر خرید طلا گذاشته اند و امروزه سلایق افراد در خرید طلا به عنوان زینت تغییر کرده و اغلب تمایل به خرید طلاهای ظریف  و طرح های خاص دارند.

تغییر فروش سنتی به آنلاین؛آینده عالی در انتظار صنف طلا

وی در بیان پیش بینی از آینده صنف نیز گفت: صنف طلا و جواهر به دلیل تغییر در سبک و سیاق فروش طلا از حالت سنتی به آنلاین آینده عالی خواهد داشت و افرادی که در حوزه های فروش آنلاین، IT، و علم روز دنیا آشنایی داشته باشد سود بهتری خواهد داشت و برد می کند. معلمی تاکید کرد: اتحادیه طلا و جواهر ساری قول می دهد در حوزه تولید کنندگان اتفات خوبی رخ دهد و در سال جدید برای حضور در نمایشگاه ها از تولید کنندگان حمایت کند تا اتفاقت خوبی رقم بخورد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساری با گلایه از عدم حمایت ها از صنف طلا و جواهر گفت: بازار همیشه در کنار نظام بوده است و دولت نیز بایستی درد دل بازار را بشنود و همراه و حامی بازار باشد. بیشتر بخوانید:

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید

انتهای پیام/