گردهم آمدن برندهای معروف طلا در گرگان

چکیده

در حال حاضر بیش از  300 واحد طلا فروشی در گرگان قراردارد

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت
566
گردهم آمدن برندهای معروف طلا در گرگان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)، محمد ذاکر زاده، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گلستان بیان داشت:  با توجه به جمعیت 500 هزار نفری این شهر به لحاظ تعداد واحدهای طلا فروشی در رتبه اول در کشور قرار دارد و در حال حاضر بیش از  300 واحد طلا فروشی در گرگان قراردارد و اکنون نیز به دلیل محدودیت امکان صدور مجوز وجود دارد. وی افزود: از این تعداد واحد فعال در گرگان 60تا 70 واحد در رسته های طلا سازی سازندگی، ریخته گری، قلم زنی، طراحی و حدود 7 تا 8 واحد نقره فروشی و ما باقی طلا فروش هستند و فقط دو بنکدار  و حدود 30 تا آب شده فروشی دارد فعالیت می کند. ذاکر زاده تصریح کرد: از گذشته های دور شهر گرگان و استان گلستان یکی از شهرهای اصلی برای پخش و عرضه طلاها تولید کنندگان قدیمی بازار تهران بوده و تولید کنندگان طلا در شهر های یزد، مشهد تبریز به دلیل استقبال زیادی علاقمند این شهر مصنوعات خود را در این شهر پخش می کردند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر گلستان بیان داشت: در گذشته به دلیل اینکه اغلب مردم گرگان پیشه کشاورزی داشتند در فصل برداشت محصول بازار خرید طلا رونق داشت و سبک سرمایه گذاری طلا در گرگان  هم سبک سرمایه گذاری و پس انداز بود و هم سبک استفاده و زینت و با توجه به اینکه استان گلستان  به رنگین کمان اقوام مشهور است و از اقوام زیادی در این استان زندگی می کنند اغلب زنان ترکمن و سیستانی سبک طلا های متفاوت را می پسنند و به طورکلی قشر جوان به دنبال کارهای ظریف هستند.

 سابقه دو قرن طلا سازی

وی در ادامه گفت:‌ گرگان سابقه دو قرن طلا سازی دارد که اغلب طلا فروشان و طلا سازان این شهر در یکی از محله های قدیمی گرگان در  نزدیک خیابان امام خمینی (ره) (پهلوی سابق) فعالیت می کردند که  با احداث  این خیابان در زمان  پهلوی اول  و  نقل و انتقال طلا فروشان به این خیابان راسته زرگران ایجاد شد و حدود 50تا 60سال پیش  اولین اتحادیه طلا گلستان توسط حاج حجت زرگری تشکیل شد.  

 فعالیت15  نمایندگی فروش گالری ها و برند های معروف طلا  در گرگان 

ذاکر زاده اظهار داشت:  در حال حاضر نیز به دلیل بازار خوب و استقبال از خرید طلا که در شهروندان وجود گلستانی وجود دارد  زدیک 15 نمایندگی گالری های برند کشور اعم از  گالری روبی، کیا گالری، پرستو، دردانه، نیو گل، مهگل، سنجاق و .. در گرگان فعالیت می کنند. وی فعالیت این تعداد گالری برند را نشان از موفقیت در فضای مجازی و تبلیغات عنوان کرد و اظهارداشت:‌ با توجه به گسترش فضای مجازی در چند سال آینده بخش سنتی فروش طلا به حاشیه می رود وبرای جلوگیری از مشکلات و چالش ها در این بخش بایستی  بحث فضای مجازی ساماندهی شود تا تخلف پیش نیاید و مشتری در امنیت خریداری کند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر گلستان  حضور نمایندگی های گالری ها و تولید کنندگان برند طلا و جواهر در گلستان را نقطه مثبتی برای صنف طلا و جواهر دانست و بیان داشت:‌ افزایش تعداد نمایندگی ها موجب ایجاد رقابت سالم می باشد که باید نظارت شود. ذاکر زاده با بیان اینکه  طلا فروش های گرگان به دلیل امنیت در پاساژ ها متمرکز هستند و بخشی نیز در خیابان سنتی امام خمینی(پهلوی سابق) فعالیت می کنند که یکی از برنامههای اتحادیه گلستان متمرکزدن طلا فروشان و ساماندهی صنف است. وی در بیان نوع سلیقه طلا مردم گلستان نیز گفت:‌ سبک  طلا هایی که در  مغازه های طلا فروشی خیابان امام خمینی  عرضه می شود اغلب عامه پسند و از نوع النگو و کارهای کم اجرت است و نوع کارهایی که در  پاساژ ها نیز کارهای گالری پسند و ظریف و لوکس و مدرن با اجرت بالا دارند. و این تفکیک برای مشتری خوب است. ذاکر زاده خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر  6 کارگاه فنی و حرفه ای در رشته های طلا و جواهر در گرگان فعالیت دارند  که هر کدام از این کارگاه ها سالانه کارآموزان زیادی را به بازار معرفی می کنند و  خوشبختانه مردم هم استقبال خوبی از خرید طلا دارند. وی در ادامه اذعان داشت: اتحادیه گرگان دو سال است که بحث تولید مصنوعات طلا در گرگان را جدی دنبال می کند و فعلا صادرات ندارد و در حال حاضر  طراحان  شهر طرح های ایتالیایی را بومی سازی می کنند و با اجرت کمتر از استان های دیگر تولید می کنند.

رونق تولید در گلستان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گلستان خاطر نشان کرد:‌ سال گذشته در برای اولین بار در نمایشگاه طلا و جواهر تهران و مشهد  متقاضی غرفه از گلستان وجود داشت  در حالی که تولید کنندگان و سازمندگان این شهر در گذشته چنین جسارتی را نداشتند. وی ساماندهی و حمایت از طلا سازان و ارتقاء تولید طلاسازان گلستان از سنتی به مدرن  را از مهمترین برنامه های اتحادیه گلستان برشمرد و بیان داشت: در حال حاضر مصنوعات تولیدی گلستان مانند الگو سازی در شهرهای تهران، مشهد، مازندران، سمنان مشتری دارد و نیمچه کارخانه های تولیدی در گلستان فعالیت  دارد. ذاکر زاده در تشریح اقدامات اتحادیه طلا و جواهر گرگان بیان داشت: انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد برای راه اندازی رشته طلا و جواهر تا علاقمندان بتوانند در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکتری هم رشته های سنگ و کانی شناسی ادامه تحصیل دهند از اقدامات بنیانی اتحادیه در جهت توسعه آموزش بوده است. وی با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش در صنف طلا و جواهر بیان داشت:‌ بحث آموزش در همه حوزه ها مالیاتی، فروش، ساخت و طراحی طلا و جواهر  مهم است که آموزش و اشرافیت همکاران صنف در اجرای سامانه جامع تجارت  و اجرای سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی و ... در اولویت برنامه های سال جدید اتحادیه قرار دارد. ذاکر زاده ساماندهی سکه فروشی ها ها را از دیگر برنامه های اتحادیه در سال جدید عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به قوانین جدیدی که دولت در تسهیل جواز کسب در درگاه ملی مجوز ها قائل شده و اتحادیه ها در صدور جواز دخل و تصور کمتری دارند این مهم یک سری مشکلات پیش می آورد و باعث می شود  افراد در  برخی کارگاه ها فنی حرفه ای که مدرک محور هستند و آموزش نمی دهند مدرک را کسب  کنند و وارد صنف طلا و جواهر شوند که این امر تبعاتی برای همکاران و مردم خواهد داشت.

 صنف طلا و جواهر مختص چند خانواده 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گلستان  ادامه داد:‌ تا 20سال پیش صنف  طلا و جواهر در گلستان خانوادگی بود و فقط  5 تا 6 خانواده قدیمی اعم  از خاندان زرگری، گلدسته، شهیدی، قاسم پور، یوسفی ... به صنف طلا خدمت کردند که اتحادیه طلا و جواهر گلستان طی برنامه هایی تقدیر از این پیشکسوتان را برگزار کرده است و از ظرفیت پیشکسوتانی که در صنف فعال هستند در  بحث آموزش  و معرفی به دانشگاه برای  تدریس دروس تخصصی اتحادیه بهره می برد. ذاکر زاده  خاطر نشان کرد:‌ حاج حجت الله زرگری ، حاج پرویز گلدسته، رضا محسنی مفیدی، جواد خدایی، صاحب گلدسته، از روسای گذشته اتحادیه طلا و جواهر گلستان بودند. وی گفت:‌ محمد ذاکر زاده، حاج حمید امیر زاده، فرشید فرداد، بهروز صادقیان، عبدالرحیم ذهبی، حاج حمید رضا ذهبی و فرهنگ صدیقی نیز اعضای هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر گلستان می باشند. بیشتر بخوانید:

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید

انتهای پیام/  

ReplyForward