کاهش ضرایب مالیاتی صنف طلا در اردبیل - برگزاری همایش نخبگان طلای کشور در اردبیل

چکیده

اتحادیه طلا و جواهر اردبیل در راستای حمایت و ارتقاء صنعت طلا در استان اردبیل، پیگیری ها و نشست های کارشناسانه ای با مدیران مالیاتی استان و تهران برگزار کرد و موفق شد ضرایب مالیاتی صنف طلا در اردبیل را نسبت به تهران حدود یک تا 2 درصد کاهش دهد.

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۹ خرداد
269
کاهش ضرایب مالیاتی صنف طلا در اردبیل - برگزاری همایش نخبگان طلای کشور در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛  طالبی، رییس اتحادیه طلا و جواهر نقره و ساعت اردبیل بیان داشت: اردبیل نسبت به تهران از تسهیلات، بودجه و کارخانه های کمتری برخوردار است و شهر صنعتی نیست و مالیات ستانی برابر با تهران و تبریز برای استان اردبیل عادلانه نیست.طالبی همچنین ازبرگزاری همایش نخبگان طلای کشور در اردبیل هم خبر داد.   بیشتر بخوانید:

تولید طلا در اردبیل قربانی دلالی و سوداگری

 

کاهش ضرایب مالیاتی صنف طلا در اردبیل / برگزاری همایش نخبگان طلای کشور در اردبیل

 کاهش ۵۰ درصدی ضرایب مالیاتی اردبیل در دستور کار اتحادیه

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و ساعت اردبیل افزود: اتحادیه طلا و جواهر تهران در برنامه ریزی مدون و چهارساله خود تلاش دارد ضرایب مالیاتی عملکرد صف طلا اردبیل را تا نصف کاهش دهد. طالبی تصریح داشت: ساماندهی و صدور پروانه ها کسب برای مغازه های نقره فروشی، ساعت فروشی و طلا فروشی فاقد پروانه کسب در سطح شهر، ساماندهی و کنترل عیار و بررسی اجرت، دریافت هزینه های کارشناسی طلا های کیفی هایی از دیگر اقدامات اتحادیه طلا اردبیل است. وی اظهار داشت:  با توجه به اینکه تا کنون نمایشگاه طلا و جواهر در اردبیل برگزار نشده است، سال گذشته  اتحادیه طلا و جواهر اردبیل در نظر داشت  با همکاری مسئولین استان اولین نمایشگاه طلا و جواهر اردبیل را برگزار کند که متاسفانه  به دلیل عدم حمایت مسئولین این مهم انجام نشد و مسئولین برای تحقق این رویداد در استان کم کاری کردند. طالبی بیان داشت: اتحادیه همچنان به دنبال برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر در اردبیل است و مقدمات برگزاری آن در حال پیگیری است و با کارگاه های تولید جواهرات تبریز، تهران و اصفهان هماهنگی های برای عرضه محصولاتشان در نمایشگاه اردبیل  انجام شده است و اکنون  پیگیری هایی برای مکان برگزاری نمایشگاه در حال انجام است. بیشتر بخوانید:

 با سرمایه گذاری در بازار خودرو فروش طلا زیاد شد

منطقه آزاد اروند ، فرصت طلایی برای رونق تجارت طلا

 

 برگزاری همایش نخبگان طلای کشور در اردبیل

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و ساعت اردبیل در ادامه برگزاری همایش نخبگان طلای کشور را از دیگر اقدامات اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد و بیان داشت: این همایش در هفته های آتی در اردبیل برگزار می شود و اتحادیه در صدد است از همه روسای اتحادیه های استان و روسای اتحادیه های همجوار برای برگزاری این همایش دعوت کند. وی گفت: مذاکراتی نیز با اتاق اصناف اردبیل برای تشکیل انجمن استانی صنف طلا و جواهر انجام شده تا به واسطه تشکیل این انجمن در مرکز استان مشکلات صنف اعم از مشکلات مالیاتی و دارایی و چالش های صنفی و کارگاهی در این انجمن مطرح و بررسی شود. طالبی با بیان اینکه اتحادیه طلا و جواهر اردبیل تعامل خوبی با اتاق اصناف و سازمان صمت دارد خاطر نشان کرد: قرار است در این انجمن در امور صنفی ساماندهی های انجام و در شهرهایی فاقد اتحادیه، اتحادیه طلا تاسیس شود. وی اذعان داشت: فعال کردن کارگاه ها و راه اندازی کارخانه های طلا سازی به منظور تامین طلای مورد نیاز استان و خودکفا شدن در تولید مصنوعات طلا از مهمترین برنامه های اتحادیه است که مستلزم حمایت مسئولین است. طالبی در ادامه یادآور شد: یکی از اقدامات اتحادیه طلا و جواهر اردبیل  پیگیری بازسازی و اصلاح گنبد های شکسته و ترک خورده بازار سنتی اردبیل که یکی از بازارهای سنتی دوران صفوی است با کمک سازمان میراث فرهنگی، فرمانداری و بازاریان با بودجه ای حدود  10 میلیارد تومان است. بیشتر بخوانید:

لزوم احیاء طرح های باستانی منطقه داراب در ساخت طلا و جواهر  

وجود آمادگی جهت حمايت از سرمايه گذاران برای تولید طلا در شهرستان نورآباد

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر اردبیل با بیان اینکه عمده طلای مورد نیاز اردبیل از شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز، یزد، تهران و مشهد تهیه می شود اظهار داشت: با توجه به اینکه طلای های اجرت بهتری داشته و دارای کیفیت و استاندارد بوده و به نوعی برند هستند از شهر های اصفهان تبریز و تهران خرید بیشتری می شود. وی خاطر نشان کرد: اغلب طلا فروشان اردبیل در راسته بازار سنتی اردبیل، بازار سرچشمه و همچنین بازار طلا فروشان که تازه تاسیس شده مستقر هستند ولی مردم بر اساس عادت چون بازار در مرکز شهر قرار دارد، بیشتر تمایل به خرید از طلا فروشان بازار دارند. طالبی اظهار داشت: مردم اردبیل بیشتر تمایل به خرید ملیله کاری هایی که به سبک دوره صفوییه ساخته می شد و طلاهای دست ساز مرحوم زرگری، طالبی، پاک نهاد ، مرحوم اصغر نژاد که کارهای زیبا و ارزنده ای بودند دارند. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز پسر مرحوم اصغر نژاد با بهره از سبک ملیله کاری، ضریح امام حسین(ع) و امام رضا (ع) را با همکاری میراث فرهنگی ساخته است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در اردبیل 65 واحد نقره فروشی ، 12 واحد سکه فروشی، 20 واحد آب شده فروشی، 320 واحد طلا فروشی و 160 واحد تعمیرات وجود دارد. وی بیان داشت: 30 کارگاه تولید مصنوعات طلا در اردبیل وجود داشت که به دلیل عدم حمایت مسئولین و عدم تامین هزینه های مورد نیاز برای واردات دستگاه ها و به روز کردن ابزار آلات ساخت مجبور به تعطیلی شدند و اکنون تنها 10 تا 12 کارگاه فعال هستند. طالبی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی طلا در اردبیل  گفت: مرحوم مختار طالبی (پدر پزرگم) از قدیمی ترین تجار صنف طلا و جواهراردبیل بود که به کمک چهار پایان از کشور آذربایجان طلا و جواهر به اردبیل می آورد. وی خاطر نشان کرد: اتحادیه طلای اردبیل در سال 1342 توسط پیشکسوتان این صنف از جمله حاج داوود طالبی(پدرم)، آقایان پاک نهاد، آزادی، ملکی ، نبی زاده تاسیس شد.   بیشتر بخوانید:

سامانه جامع تجارت روی میز طلا

تصمیمات مهم در میزطلای اصفهان

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.